Tuesday, March 25

TERKINI : MISI MENCARI "BLACK-BOX" #MH370 #RIPMH370


Sejak pengumuman oleh Perdana Menteri Malaysia DS Najib Razak mengatakan pesawat MH370 telah terhempas di kawasan yang tiada tempat untuk mendarat dan dipercayai bahawa pesawat tersebut telah terhempas dan tenggelam di lautan India. 

Pagi tadi pasukan Elit tentera Amerika telah menyiapkan peralatan untuk mencari Kotak Hitam dilautan india. Gambar diatas adalah bungkusan peralalatan bagi mencari kotak hitam tersebut. Semalam Operasi mencari MH370 ditangguhkan kerana cuaca buruk dan akan dimulakan semula apabila cuaca kembali pulih.

Sejak hari pertama kehilangannya, lebih 12 negara membantu Malaysia dalam misi mencari dan menyelamat pesawat tersebut.Pada Isnin, pesawat Australia dan China masing-masing mengesan beberapa objek yang terapung di selatan Lautan Hindi, namun belum diambil.



Video ini khas buat mereka. 

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive