Wednesday, March 19

TERKINI : #MH370 RADAR THAILAND... #KAJANG APA CER PULAK @AzwanBro @KhairyKJ


Tentera Thailand memaklumkan radarnya mengesan sebuah pesawat yang dipercayai pesawat MH370 yang hilang selepas beberapa minit komunikasi pesawat berkenaan terputus.

Maklumat itu tidak didedahkan kerana tiada permohonan rasmi dari Malaysia.

Ketua Tentera Udara Thailand, Prajin Juntong berkata, radar tentera mengesan pesawat Malaysian Airline System Berhad (MAS) itu di Selat Melaka, maklumat yang sama dikesan radar Malaysia.

Data radar Thailand juga menunjukkan pesawat berkenaan berpatah balik dan dikesan di utara Kuala Lumpur sebelum menuju ke Butterworth kemudian hilang.

Juruucakap Tentera Udara, Montol Suchookorn memaklumkan belum dapat mengesahkan sama ada pesawat berkenaan adalah pesawat MAS yang hilang itu.

Montol juga tidak pasti maklumat itu cukup diperlukan sehingga menerima permohonan rasmi dari Malaysia.


Penafian Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail bahawa beliau tidak mengenali juruterbang pesawat MH370, Kapten Zaharie Ahmad Shah, setelah akhbar antarabangsa, The Mail mendedahkan juruterbang itu merupakan ‘penyokong fanatik’ suaminya menimbulkan keraguan kepada banyak pihak.

Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun menyifatkan kenyataan Wan Azizah itu sebagai cubaan menipu rakyat apabila Naib Presiden PKR, R. Sivarasa, mengakui mengenali Zaharie secara peribadi kerana seorang ahli PKR yang aktif.

Malah menurut Khairul Azwan lagi, dakwaan Wan Azizah bahawa suaminya juga tidak mengenali Zaharie turut dilihat bercanggah apabila Ketua Pembangkang, dalam Dewan Rakyat, mengakui mengenali juruterbang pesawat tersebut.

http://www.selangorpress.com/

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive