Saturday, March 22

TERKiNI : PETUNJUK BARU #MH370 #PrayForMH370


Enam hari selepas pihak berkuasa Australia mengesan dua imej objek menerusi satelitnya, hari ini China mendedahkan bahawa satelit milik negara itu merakamkan imej objek berukuran 22 meter dan kelebaran 13 meter di koridor selatan.

Perkara tersebut dimaklumkan oleh Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein pada sidang media khas yang berlangsung di KLIA petang tadi selepas menerima nota daripada Duta China ke Malaysia, Huang Huikang.

“Duta China memberitahu pihaknya akan memberi maklumat terperinci mengenai lokasi objek tersebut dalam masa beberapa jam lagi jika ia ada kaitan dengan pesawat MH370,” kata Hishammuddin.

Sebelum ini, pihak berkuasa Australia mendedahkan satelit milik negara itu merakam imej dua objek yang turut dikesan di koridor selatan pada 16 Mac lepas dan usaha mencari dijalankan empat hari kemudiaannya.

Berita lanjut menyusul - Awani


No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive