Sunday, March 23

KALAH SUDAH PASTI BUAT @BarisanNasional #KajangMove GAGAL


Kekalahan BN di PRK kajang tidak mengejutkan. Tapi penyusutan undi majoriti sebanyak 1,445 dan pengurangan 4,000 undi yang diperolehi Bini Anwar berbanding calon PKR adalah mengejutkan banyak pihak.

5 PDM majority terbesar PKR iaitu Sg. Chua 1 - 5 merosot sebanyak 1500 undi. Samada mereka tidak keluar atau undi bn tidak penting kerana 1500 itu sudahpun boleh menggambarkan perasaan tidak puas hati pengundi kepada PKR.

"KajangMove" gagal kerana tidak mampu move pengundi keluar mengundi PKR dan memberikan kemenangan moral dgn majority meningkat kepada PKR.

Peratusan keluar mengundi yang rendah juga antara strategi yang dimainkan. Boleh dijadikn kayu ukur yg ramai tidak bersetuju/ boikot kpd prk ini atas alasan PRK yang diadakan utuk selesaikan masalah dalaman parti.

Didapati 4 PDM majoriti PKR meningkat iaitu PDM Saujana Impian, Taman Mesra, Kantan Permai dan Bandar Kajang yang berjumlah hampir 500 peningkatan majoriti.

Ini mungkin kerana pengundi BERJASA pada PRU-13 yang berjumlah hampir 400 undi mengundi Wan Azizah atas dasar kaum Melayu/Islam.

1 comment:

Anonymous said...

tu la..ramalan sy betoi..buat la transform..jgn dok kira kerusi tradisi..tukar calon dr mca kpd umno..cuba letak calon bn dari umno. nungkin ada sesuatu hasil baru.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive