Tuesday, October 11

DAP:Penang Tak Selamat.


Guan Eng kata penang adalah paling selamat untuk didiami,Adakah dengan apa yang berlaku ini akan selamat jika DAP masih lagi memegang tampok pemerintahan kerajaan negeri.Inilah natijahnya jika mulut capul mengata johor tidak selamat padahal pulau pinang masih lagi ada jenayah yang meruncingkan.Bak kata pepatah umpama berkokok garang ekor penuh taik.


PULAU PINANG 11 Okt. – Polis menahan lapan termasuk seorang wanita serta merampas dua pucuk pistol dalam serbuan di sebuah hotel di kawasan Bukit Dumbar di sini hari ini.

Dalam serbuan sepasukan anggota dari Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Negeri pada pukul 12.45 tengah hari itu, polis turut menemui 18 butir peluru bersaiz 9 milimeter (mm) dan .38 mm.

Menurut Ketua Polis Negeri, Datuk Ayub Yaakob, bertindak atas maklumat, pihaknya melakukan serbuan pertama di sebuah bilik di hotel itu dan menahan seorang lelaki berusia 29 tahun.

“Hasilnya, polis menemui sepucuk pistol jenis Walter, 15 butir peluru bersaiz 9 mm dan 29 biji pil Eramin 5 di dalam beg suspek.

“Soal siasat membawa kepada serbuan kedua di bilik lain dan menahan dua lelaki berusia 22 dan 26 tahun serta merampas sepucuk revolver dan tiga butir peluru .38 mm.

“Dalam serbuan di bilik ketiga, lima lagi ditahan termasuk seorang wanita berusia antara 29 dan 41 tahun dan merampas beberapa biji pil Eramin 5, ekstasi dan ganja,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Kontinjen (IPK) Negeri di sini hari ini.

Katanya, kesemua suspek ditahan di bawah Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952; Akta Senjata Api (Penalti Lebih Berat) 1971 dan Akta Senjata Api 1960. - Utusan

- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive