Tuesday, February 11

ALFATIHAH....... ANWAR IBRAHIM DAH MATI............?


Anwar Ibrahim dilaporkan bergegas ke Hospital Pantai Cheras petang tadi akibat kesihatan yang tidak berapa baik. Anwar Ibrahim mendapat nasihat Doktor untuk berehat bagi menjaga kesihatan beliau. Satu surat Cuti Sakit telah dikeluarkan kepada Anwar Ibrahim. Cuti sakit selama dua hari bermula esok sehingga lusa.

Anwar Ibrahim yang dilihat keluar dari hospital Pantai Cheras terus menaiki kenderaan dengan keadaan lemah dan lesu dan enggan di temubual wartawan.

So ceritanya esok Anwar Ibrahim akan hadir ke mahkamah dalam perbicaraan kes Liwatnya. Memandangkan Doctor bagi MC dua hari jadi kes liwat terpaksa ditanggungkan.

Raja Drama..... Sakit Buasir agaknya Anwar Ibrahim ni.

Mahkamah Rayuan Putrajaya hari ini menolak permohonan rayuan kali kedua Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menggugurkan peguam Tan Sri Dr. Muhammad Shafee Abdullah daripada mengetuai pasukan pendakwaan dalam rayuan kes liwat membabitkan dirinya.

Lima panel hakim membuat keputusan itu diketuai Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin, Tan Sri Richard Malanjum, Datuk Suriyadi Halim Omar, Datin Paduka Zaleha Zahari dan Datuk Jeffrey Tan Kok Wha.

Sementara Anwar diwakili peguam Latheefa Koya dan S. Sivarasa Rasiah yang diketuai Tommy Thomas.

Sementara Muhammad Shafee Abdullah ketika ditemui pemberita selepas mendengar keputusan itu melahirkan kegembiraan beliau sambil menyifatkan ia sebagai alasan yang tepat.

 "Ini satu keputusan yang saya memang sudah jangka, rayuan ini tiada asas dan hanya tuduhan,"

"Alasan yang kita sudah pun melalui semasa berhujah, ia diterimapakai dan alasan yang amat tepat," ujar beliau.

Selain itu, pengistiharan berkanun (SD) bekas Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Mat Zain Ibrahim yang kemudiannya dibawa sebagai bahan afidavit disifatkan lemah.

" Bukan saja afidavit yang tidak bersesuaian, malah tidak ada satu isi padu dan tidak ada satu pun keterangan saya terbabit dengan dakwaan mereka.

"Kalau betul Mat Zain cakap, kenapa beliau tidak datang mahkamah? Ini tidak, dah macam sembang di kedai kopi, selepas itu awak masukkan sahaja apa yang awak dengar daripada kedai kopi," 

"Kenyataan di luar mahkamah, tidak dimasukkan ke dalam mahkamah sebagai keterangan saksi. Mat Zain tiada afidavit, Anwar hanya guna pakai 'hearsay' (dengar cakap) Mat Zin," tegas Shafee yang juga memberitahu Anwar tidak lagi boleh untuk membuat permohonan rayuan.

"Tidak boleh rayu lagi, ini mahkamah persekutuan dan esok akan bermula kes utama kita,"

Untuk rekod, permohonan rayuan ini merupakan cubaan kali kedua Anwar untuk menggugurkan Muhammad Shafee.

Pada 17 September lalu panel tiga hakim Mahkamah Rayuan sebulat suara menolak permohonan Ketua Pembangkang itu untuk melucutkan kelayakan peguam berkenaan.

Sehubungan dengan keputusan hari ini mahkamah akan meneruskan permohonan rayuan pihak pendakwaan dalam kes sama pada hari esok dan Khamis ini bermula jam 9 pagi.

Sebelum itu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9 Jan 2012 telah melepas dan membebaskan Anwar, 65, daripada pertuduhan meliwat Mohd Saiful Bukhari Azlan, 26, di Kondominium Desa Damansara, Bukit Damansara antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.RAKYATNEWS

6 comments:

Anonymous said...

raja auta dah kena penyakit lemah sendi .. semput .. batu karang selamat la bakal pengundi kajang dari kena kelentong ..
lepas anwar MC ... loyar pulak ... pas tu anwar balik .. pas tu loyar ... begitu la seterusnya smpai la PRK kajang ...

Khalid Al-walid said...

As-Salam..Demam denggi kot..kan selangor skrg byk kes denggi..sian sian semoga cepat sihat n pe mahkamah ye..jgn pulak pe kedutaan Turki plak..

Anonymous said...

Jadi Mahkamah Tarzan dah boleh dengar rayuan budak yg juai buntat kepada UMNO. Ini lah Malaysial yg dicipta oleh MahaPuki Mamak Madir Puki Mak ke 4Malaysia, kalau Orang tak ngam dengan dia , habis dia kerjakan org itu. Tak payah lah Anwar bertungkus lumus dlm Mahkamah Beruk ini.

Yakelihboktam said...

Sesungguhnya apabila tiba saat Tuhan tidak lagi mengizinkan sesuatu keaiban itu ditutup, tidak akan ada suatupun perancangan licik manusia yang dapat menahan peraturan itu.

Anuwar sepatutnya menerima nasihat Karpal Singh dan bertaubat...

Setelah nama Allah dipermain dan dipolemikkan, adakah Allah akan bersama Anuwar lagi??

Anonymous said...

Baca tajuk ingat betul le dsai mati rupanye mati akal kut

Anonymous said...

Ko ni main sedap cakap je ko ade bukti ke dia tak buat? Atau ko ade skandal dgn dia?..hahaha..Nalla kwn baik dia selama lebih 20 thn pun cakap perkara sama,ko ni nampk mcm lebih tau dari Nalla..mesti ade ehem..ehem dgn dia ni...

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive