Monday, March 20

Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan Mengamuk Di Parlimen


Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Abdul Rahman Dahlan memberi amaran kepada ahli-ahli parlimen DAP supaya tidak mengutip fakta di tepi jalan tanpa membuat kajian selanjutnya tentang sesuatu isu.

Abdul Rahman ketika berbahas berkata laporan Wall Street Journal dan Sarawak Report yang menjadi kiblat kepada pembangkang mampu mengelirukan rakyat dan mengeluarkan fakta yang salah.

Ia berikutan Ahli Parlimen DAP Kampar, Ko Chung Sen dalam soalan tambahannya meminta kerajaan menjelaskan mengapa kerajaan membelakangkan rakyat dalam isu pembiayaan projek Saudi Arabian Oil Co (Saudi Aramco) dimana syarikat tersebut mendapat tawaran istimewa dari Petronas dengan mendapat pegangan ekuiti 50 peratus.

“Semua Yang Berhormat boleh tanya soalan, kalau YB ini boleh baca, baca juga dalam laman web Petronas, tak adalah keluar kenyataan yang ‘low standard’, fakta semua berterabur, ini yang membimbangkan kita, kenyataan ini akan menyebabkan pelabur di luar negara rasa kita ni paria.

“Saya minta tanya soalan yang berkualiti jangan kutip cerita dari Sarawak Report dan Wall Street Journal,” kata Abdul Rahman ketika menjawab pada sesi soalan lisan di Dewan Rakyat pada Isnin.

Dua lagi ahli parlimen DAP yang turut membangkitkan isu itu dengan soalan-soalan yang dilihat tidak masuk akal adalah Ahli Parlimen Beruas, Datuk Ngeh Koo Ham dan Ahli Parlimen Rasah, Teo Kok Seong.

6 comments:

Anonymous said...

Tak sangka..rupanya mangkuk juga yb2 dap ni wlpun bergelar doktor.

Anonymous said...

Kutip maklumat salah...sebar maklumat salah...itu kerja salah. Tpi masih ada yg sayang Dap.

Anonymous said...

Kalau tak mahu disalahkan apasal laporan Audit dan PAC di OSAkan...??? Tutup, temberang, kelentong macam pun sama tak jugak sampai dah berulang SELASA, tak gitu lanun-bugis?

Apahal AG diganti 24 Jam? aPundek Ali pulak yang telanjangkan M01 bilamana dia lambai fakta fakta yang dah tak boleh nak tutup lagi tentang 1MDB-1Malaysia Di Bohong nya...

Hentam kutuk lah DAP besar mana pun yang telungkup kan melayu-islam pun dUMNO-Bugis-Lanun....

Anonymous said...

Kesian Anom 936. Kenapa tak saman, samanlah.Berani tuduh berana tanggung. Jangan goyang telor sana sini.

Anonymous said...

Komunis saja yg sayang Dap...

Anonymous said...

Yg telunkopkan melayu-islam kau la sbb dah syiok sgt pd dap tuh. Mcm dorang tu bersih sgt...bersih yg tak bersih...mamak yg
sanggup bersekongkol dgn
komunis kau tak bising pulak kau
fikir bila si komunis duduk d Putrajya nanti nak lantik kau
sebagai timbalan dorang. Eh..jgn mimpi lerr..

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive