exponegaraku

Tuesday, April 30

Azhar Sulaiman DIUGUT BUNUH KERANA DEDAH SKANDAL ANWAR DAN CHINADOLL...... @azharbsulaiman


 Aktor popular tanah air Azhar Sulaiman, 41, membuat laporan polis petang ini kerana laman sosial peribadi beliau Facebook diserang oleh kumpulan yang menggelar diri mereka sebagai Cyber Troopers.


Laporan polis dibuat di balai polis Taman Tun Dr. Ismail pada pukul 3 petang. Menurut beliau, gara-gara serangan oleh Cyber Troopers yang dipercayai penyokong Pakatan Rakyat, akaun Facebook beliau menjadi 'disabled'.

"Sepanjang saya jadi artis tidak pernah saya mengadakan sidang akhbar tetapi hari ini, saya adakan sidang akhbar kerana hak kebebasan bersuara saya disekat," katanya.



Beliau berkata, cacian dan makian bertalu-talu yang diterimanya melalui akaun Facebook beliau yang mempunyai 11, 000 pengikut, niat beliau membuka laman sosial itu untuk bertukar fikiran dan pandangan kini ditutup.

Selain itu, Azhar menjelaskan laporan polis itu dibuat bagi melindungi diri dan keselamatan beliau yang dirasakannya terancam.



Mengakui beliau bukan berminat untuk menjadi politikus, beliau sekadar menunjukkan sokongan kepada Barisan Nasional iaitu kerajaan yang memerintah.

"Biarlah yang buruk saya tetapi bukan pemimpin saya.

"Saya menjalankan siasatan saya sendiri dan membuat penilaian tentang video seks yang membabitkan pemimpin pembangkang. Sebagai orang dalam bidang perfileman, mustahil video itu lakonan," tegasnya.

MKP Ayat Sempoi : Macai Anwar sanggup mati kerana mempertahankan Kote Bengkok Anwar...


Masanya Telah Tiba Jom Kasi Bogel Anak Anwar Nie.............


Dah lama sangat menunggu untuk mededahkan perilaku sumbang keluarga 69 terhebat kat Malaysia nie. Tahap kesabaran MKP semakin hari semakin nipis nampaknya. Sehinggakan ada dikalangan rakan blogger "Lagend-H20" pun dah perli sakan macam tak puas hati dengan apa yang MKP ada. Maklumlah MKP nie blogger longkang mana sehebat lu. Legendary la katakan. Tapi sikap "brotherhood" lu memang MKP tabik Spring apabila rakan seperjuangan ditimpa musibah atau bencana...


IZZAH DAN PAKATAN SEDANG MENIPU RAKYAT

Pertama BAJU ASKAR yang IZZAH tolong cuci tu BUKAN BAJU ASKAR yang tentera pergi mengundi. Itu baju untuk operasi!

Kedua Cara calit dakwat kekal BUKAN seluruh jari macam dalam gambar tu... tapi gambar sebelah kanan iaitu dari ruas kuku atas sampai bawah kuku!

MENIPU LAGI!!!

Berita terkini MKP terima adalah Tian Chua telah membuat provokasi dipusat mengundi di Kem Askar Parlimen Batu yang mengatakan dakwat yang dicalit pada jari anggota Askar yang bernama Azmi telah hilang selepas dicuci dengan sabun bersama dettol. Tian Chua bersama Nurul Izzah membawa Azmi untuk membuat laporan polis.

Modus Operandi Tian Chua dan Nurul Izzah adalah untuk mencetuskan Stage 1 kearah Arab Spring.... ala Malaysia...

Pakatan Harami tahu mereka tidak mampu menawan Putrajaya dengan cara demokrasi. Terdesak untuk menawan putrajaya terpaksalah cetuskan huru hara salahkan SPR tidak telus.....dan menipu...



VIDEO : @CheguBard TIKAM @anwaribrahim DENGAN DEDAHAN BERANI MATI.........


Disaat Anwar Ibrahim sering menyalahkan SPR kononnya terlibat didalam penipuan daftar pemilih serta perjalanan mengundi sewaktu pilihanraya, hari ini rakyat didedahkan tentang realiti sebenar yang berlaku.

Menariknya, pendedahan ini bukan dibuat oleh pihak kerajaan, sebaliknya ia didedahkan sendiri oleh 'orang kuat' Anwar sendiri iaitu Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali dengan nama Chegu Bard.

Didalam video dibawah, Chegu Bard yang kini merupakan calon PKR bagi Dun Sungai Acheh di Parlimen Nibong Tebal, telah mendedahkan betapa Anwar sendiri menjadi perancang sebenar didalam penipuan pemilihan PKR.

Chegu Bard sendiri menyatakan yang beliau tidak percaya dengan kredibiliti Anwar serta mempersoalkan tuduhan Anwar terhadap SPR kerana sebelum ini Chegu Bard sendiri telah ditipu dengan teruk semasa pemilihan parti tersebut.

Dan Chegu Bard juga mendedahkan bahawa Anwar cuba menyogoknya dengan wang ringgit serta jawatan bagi menutup rahsia berkenaan pemilihan parti PKR sendiri yang disifatkannya sebagai tak adil dan demokrasi.

Rakyat Malaysia khususnya ahli-ahli PKR serta Pakatan harus melihat pendedahan oleh Chegu Bard ini sebagai satu 'turning point' untuk meninggalkan Anwar. Apatah lagi Anwar seringkali berceramah yang kononnya SPR bersekongkol dengan kerajaan untuk menipu rakyat didalam proses pengundian.

Walhal yang sebenarnya, Anwar sendiri menjadi dalang penipuan yang berlaku didalam PKR sendiri seperti mana yang di katakan oleh Chegu Bard didalam video ini. Tak mungkin Chegu Bard berbohong kerana beliau sendiri menjadi mangsa penipuan Anwar tersebut.

Jadi, jika pemimpin utama dalam organisasi PKR sendiri menjadi mangsa penipuan licik Anwar Ibrahim, apakah mustahil rakyat bawahan yang masih 'hijau' dengan politik menjadi mangsa Anwar seterusnya?

Dan pengundi di seluruh negara khususnya di Parlimen Permatang Pauh serta Dun Sungai Acheh harus menolak calon-calon dari PKR. Jangan biarkan manusia-manusia munafik seperti mereka-mereka itu berterusan memperbodohkan rakyat dimasa hadapan.

Cukup-cukuplah dengan apa yang terjadi sebelum ini seperti yang terjadi di Kampung Buah Pala. Jangan biarkan 'pisang berbuah dua kali' dengan membiarkan konco-konco Anwar didalam PKR berterusan menipu rakyat. Tumbangkan PKR dan Pakatan sebelum nasib anak cucu kita menjadi taruhan.



ANWAR DIHALAU OLEH KARIAH MASJID TELUK BAHANG..........


Anwar semalam telah mengadakan Tazkirah di Masjid Teluk Bahang Balik Pulau. Jadual telah diwar-warkan didalam blog dan Facebook akan tetapi langsung tiada gambar seperti kelazimanya. MKP berada disana pada waktu kejadian Anwar telah dihalau oleh Kariah Masjid berkenaan. 


Selepas solat Maghrib Jemaah seperti biasa hendak beredar akan tetapi terkejut dengan kehadiran Anwar dan pengikutnya. Kariah masjid tidak diberitahu dengan program yang dianjurkan oleh macai-macai Anwar nie. Berlaku sedikit rasa kurang senang oleh Pengerusi Kariah masjid dan berlaku pertengkaran....

Macai-macai Anwar nie pun satu dah masuk tempat orang bagilah salam dulu, Itu adalah etika kita orang melayu Islam bila bila masuk tempat orang jangan dok buat pandai-pandai. Memang benar sesiapa sahaja boleh memberi tazkirah akan tetapi setiap Program yang dianjurkan mestilah mendapat kebenaran pihak Kariah Masjid.

Namun diatas budi bicara pihak kariah memberi jua kebenaran pada Anwar untuk bertazkirah akan tetapi semua itu hanya dapat bertahan selama 5 minit sahaja bila Anwar  asyik dok hentam kerajaan dan menceritakan keburukan Barisan Nasional. 

Gambar diatas menunjukkan pihak kariah Masjid terpaksa menyuruh Anwar dan macai-macainya beredar sebelum kejadian buruk terjadi. Korang tengok sendiri muka Anwar berpaling kearah lain setelah didesak oleh pihak Kariah masjid yang memakai baju biru...

Tapi yang best tiada blog atau Facebooker yang buat cerita mengenai Anwar bertakzirah di Masjid Teluk Bahang..

Hairan dan pelik kan?

@CheguBard TIKAM BELAKANG @anwaribrahim


Maklumat terbaru dari sumber dalaman MKP memberi tahu pada petang nanti jam 2 petang pada hari ini akan ada Video dedahan Panas pengakuan Chegu Bard.

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam tampil dengan 'teori' terbaharu iaitu kononnya akan berlaku gejala pembelian undi secara besar-besaran menjelang 5 Mei ini.

Anwar yang menyedari partinya semakin ditolak rakyat dan mungkin akan kalah dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) berkata, beliau mendapat maklumat berbilion ringgit akan digunakan untuk membeli undi.

MKP Ayat Sempoi : Dedahan panas ini membuatkan Anwar panas pungkoq.....


LAWAK DER...... SEJAK BILA @KhairyKJ JADI MAMAK......


Selain boleh menyayi dalam bahasa cina, KJ juga boleh menyanyikan lagu dalam bahasa tamil... 

Ini yang buat puak Pakatan Pembangkang kecut telur... 

Kalau dulu Chegu Bard bersumpah hendak lawan KJ dimana sahaja KJ bertanding, hari ini dia sunggup langgar sumpahnya, sebab takut untuk berdepan dengan KJ!






Monday, April 29

DAP KEKAL MEMPERTAHANKAN PULAU PINANG...........


Maklumat terbaru ini mungkin pedih tapi itu adalah hakikat yang perlu diterima oleh semua pihak terutama pemyokong tegar UMNO/BN. Jangan pulak ada yang sentap malah kecewa.Sejak semalam kalangan kakitangan war room dan juga pemimpin DAP berasa lega apabila mereka dijangka akan dapat kekalkan kuasa di Pulau Pinang.

Menurut sumber bacaan terkini DAP dan Pakatan rakyat Pulau Pinang sudah pasti akan beroleh kemenangan dengan 21 kerusi dan BN 19 kerusi.Walau pun sedikit cemas di war room kerana BN mengikuti rapat dalam persaingan yang sengit kerajaan pakatan Pulau Pinang bakal mengekalkan kuasa dengan majoriti tipis.

Manakala di Permatang Pauh,Dr Mazlan calon BN diakui memberi saingan yang sengit terhadap Anwar,menurut sumber DAP majoriti undi kepada Anwar setakat ini telah merudum teruk di tempat sendiri strategi BN meletakkan calon yang baik seperti Dr Mazlan memberi kesan besar kepada pengundi Permatang Pauh.

Strategi menghangatkan kembali video China Doll kononnya wujud klon dan dilakonkan di Thailand menurut sumber DAP telah memakan diri apabila makin ramai percaya bahawa Anwar punyai masaalah moral. DAP berasa gusar melihat Anwar tidak bijak

Menyedari akan tewas dalam PRU13,arahan telah dikeluarkan oleh strategis pakatan untuk menyebarkan khabar angin kononnya pakatan bakal mengambil alih Putrajaya. Strategi serampang 2 mata ini ,Pertama untuk menambahkan keyakinan jentera dan kedua untuk menarik kembali mood rakyat agar menyokong kepada calon pakatan.

Strategi serampang 2 mata ini juga berperanan untuk membangkitkan sentimen kebencian dan kemarahan apabila keputusan PRU13 dikeluarkan pada malam 5 May nanti kononnya berlaku penipuan oleh SPR . 

Maka pada 5 May seluruh penyokong pakatan akan turun dijalan raya merusuh dan rancangan untuk menolak keputusan pilihanraya melalui keganasan akan dilaksanakan. 


VIDEO PANAS : LIM KIT SIANG DIHALAU UMPAMA ANJING...............


Panas der Bapak Besar DAP dihalau macam Anjing oleh Rakyat. Lama sangat menipu rakyat dan kini rakyat dah pandai menilai. Memang patut pun dihalau sebegini rupa...

Pilihanraya berdarah 1969 merupakan satu pengajaran keras yang tidak harus dan tidak akan dilupakan oleh rakyat Malaysia.  Orang yang bijak pasti tahu bahawa mereka yang melupakan sejarah akan terpaksa melalui yang sama berkali-kali.  

Bagaimanapun, setelah bertahun berlalu dalam suasana aman dan makmur, segala trauma dari tragedi tersebut, walaupun tidak pernah dilupakan, mula kelihatan bagai sebuah mimpi yang ngeri.  

Pun begitu `jauh di dalam minda kita, kita sentiasa waspada kalau-kalau sejarah itu berulang, terutamanya sejak pemecatan Anwar Ibrahim.  Sejak pemecatannya, beliau terus mengancam negara ini dengan drama ganas setiap kali melihat ‘peluang’ untuk berbuat demikian.  Dan setiap kali juga, drama itu menyegarkan kembali ingatan terhadap tragedi 13 Mei.  

Reformasi, Bersih atau apa jua nama demonstrasi yang didalanginya, matlamatnya adalah jelas iaitu untuk mencetuskan huru-hara, ketidakstabilan dan krisis.  Kita pasti, sekiranya beliau kalah lagi dalam PRU kali ini, maka bagi Pakatan Rakyat, anarki adalah perlu untuk memastikan impiannya menjadi Perdana Menteri tercapai.  

Beliau tahu bahawa impian tersebut tidak begitu sukar untuk dicapai dengan DAP, yang menjadi dalang utama tragedi 13 Mei, berada di pihaknya.  

Mengimbas sejarahnya, tragedi tersebut tercetus apabila DAP tidak lagi mampu menyembunyikan warna sebenar mereka sebagai rasis dan chauvinis Cina.  Sejak azali lagi, parti DAP lahir dan hidup atas kebencian terhadap Melayu, kerajaan, Sultan dan apa saja yang merujuk kepada perkara-perkara ini.  


Sebelum pilihanraya 1969 yang diadakan pada 10 Mei, keadaan sudah pun mula tegang berikutan tempoh berkempen yang panjang iaitu 21 hari.  Tempoh itu digunakan sepenuhnya oleh pembangkang (DAP, Gerakan dan PPP) untuk mempromosi perkauman, kebencian, prasangka, keraguan serta keangkuhan kerana kejayaan mereka menguasai ekonomi negara ini.  Mereka juga menghina dan memperlekehkan Melayu yang ketinggalan jauh di belakang.  

Bertitik tolak dari situ, keputusan PRU kemudiannya menyaksikan Perikatan kehilangan majoriti 2/3 iaitu pengurangan jumlah kerusi Parlimen dari 89 kepada hanya 66.  Gabungan pembangkang Cina memenangi 25 kerusi manakala PAS 12.  

Pembangkang menganggap keputusan tersebut sebagai kemenangan di pihak mereka, atau sekurang-kurangnya di Kuala Lumpur.  Maka, pada 13 Mei, mereka pun mengadakan perarakan lengkap dengan penyapu yang diikat di kenderaan sebagai simbol ingin ‘menyapu bersih’ Melayu dari bandar itu.  Mereka turut melaungkan kata-kata kesat dan mendabik dada bongkak terhadap Melayu.  

Pertumpahan darah berlaku apabila mereka gagal mengawal diri dan berarak memasuki kawasan Melayu, iaitu Kampung Baru, untuk mempamerkan keangkuhan mereka.  Jelas, mereka telah tersilap congak akan tahap kesabaran kaum Melayu yang selama ini dilihat lemah lembut dan suka mengalah.  Mereka tidak menyangka bahawa kaum Melayu akan bangkit melawan mereka.  

Dalam sekelip mata, Kuala Lumpur pun menyaksikan Cina dipancung, Melayu ditikam, rumah dibakar dengan sekeluarga di dalamnya, kereta dimusnahkan dan sebagainya.  Dalam satu kejadian, kongsi gelap Cina telah mengarahkan semua kaum Cina keluar dari panggung wayang sebelum mereka masuk ke dalam dan membunuh semua Melayu.  Keadaan huru-hara ini pantas merebak ke luar Kuala Lumpur terutama di bandar di mana terdapat ramai kaum Cina.  

Maka, darurat pun diisytiharkan di Kuala Lumpur.  Pasukan keselamatan seramai 2000 dari Rejimen Askar Melayu DiRaja dan 3600 polis dikerahkan untuk mengawal keadaan.  300 keluarga Cina dipindahkan ke pusat pelarian di Stadium Merdeka dan beberapa tempat lain bagi memastikan keselamatan mereka.  

Pada 16 Mei, Majlis Gerakan Negara (MAGERAN) ditubuhkan dengan perkenan YDP Agong, Sultan Ismail Nasiruddin Shah diketuai oleh Tun Abd. Razak.  Dengan Parlimen digantung, maka Mageran memegang kuasa tertinggi selama 18 bulan.  Mageran telah memperkenalkan langkah keselamatan bagi memulihkan keadaan termasuk menubuhkan pasukan sukarelawan, tentera sempadan dan battalion pasukan polis.  Keadaan pulih secara perlahan-lahan. 

Laporan rasmi menunjukkan kematian berjumlah 196 orang, cedera 439, hilang 39 dan ditahan 9143.  Bagaimanapun ramai yang percaya bahawa jumlah kematian adalah jauh lebih tinggi.  Angka-angka lain yang signifikan dalam sejarah ini ialah jangka masa kempen yang panjang iaitu 21 hari, serta keganasan yang bermula pada hari ke-3 selepas pilihanraya.  

Sehingga ke hari ini, DAP terus konsisten menuduh UMNO sebagai dalang dan sebagai rasis kerana masih mengingati tragedi itu.  

Soalnya, bagaimana UMNO boleh melupakannya jika DAP masih lagi membawa sikap perkauman yang sama sejak 1969 sehingga kini?  Bukankah jelas bahawa orang-orang yang bijak tidak akan melupakan sejarah?

Ia mungkin satu kebetulan bahawa Pilihanraya ke-13 ini yang digelar sebagai ‘ibu kepada semua pilihanraya’, diadakan dalam bulan yang sama iaitu bulan Mei.  Tetapi, kejadian bom di ceramah, letupan di bilik gerakan, pukul dan belasah serta kata-kata kesat termasuk membangkitkan semangat perkauman yang sedang dilakukan oleh DAP tidak mungkin satu kebetulan.  Malah, ia memperlihatkan seolah-olah semua ini adalah dirancang.  Dalam kata lain, seolah-olah ada  percubaan untuk mengulangi sejarah 13 Mei 1969.  

Hanya beberapa hari lepas, kita dikejutkan dengan pembunuhan pegawai tinggi kastam dengan tembakan.  Ia mungkin tiada kena mengena dengan pilihanraya, namun kita tidak boleh menolak sebarang kemungkinan.  

Penggunaan bahan letupan dan pembunuh profesional bukanlah cara Malaysia.  Malaysia mungkin telah melihat jenayah ganas tapi bukan dengan cara ini.  Jenayah sebegini pastinya dirancang rapi dengan dana yang banyak.

Maka, berbalik kepada Anwar Ibrahim, Raja Drama yang mempunyai hubungan akrab dengan puak Neo-con.  Pihak Neo-con sudah terdedah sebagai dalang di belakang kejatuhan beberapa pemimpin dan kerajaan di beberapa negara seawal 1940-an lagi.  Objektifnya ialah menguasai sumber negara tersebut, lokasi yang strategik dan seterusnya memerintah dunia.  Ini dilakukan melalui rangkaian yang kompleks dalam bentuk NGO, agen, alat dan boneka yang telah dilatih, dibentuk, ‘dicipta’ dan ‘dipasang’ di negara-negara sasaran. 

Modus Operandi mereka adalah sama dengan strategi perjuangan Anwar iaitu memburukkan kerajaan sedia ada, mengadakan demonstrasi jalanan yang kemudiannya bertukar menjadi ganas.

Kita telah pun menyaksikan perkara yang sama berlaku di negara-negara Arab, yang mana dirujuk sebagai ‘Arab Spring’.  Kerajaan negara itu jelas telah gagal menangani ‘serangan’ oleh NGO, agen dan alat-alat Neo-con yang menyamar sebagai pejuang kebebasan, pertubuhan hak asasi serta parti politik.  Akibatnya, satu demi satu negara Arab jatuh dengan pantas, bagaikan kesan domino.  

‘Arab Spring’ inilah yang menjadi impian Anwar dan beliau tidak pernah menyembunyikannya.  Beberapa kali beliau dilaporkan menyebutnya di dalam wawancara dan kenyataan dalam media antarabangsa.  Antaranya, Financial Times pada 13 Januari 2013, Anwar berkata “Malaysia Spring dalam persiapan untuk berlaku.  PR pasti menang mana-mana pilihanraya yang bersih”.   Pada 24 Februari 2013 di Bangkok, Inter Press Service melaporkan Anwar berkata “Arab Spring adalah berguna bagi dunia Islam.”  Dan pada 15 April 2013, kepada US business Channel, CNBC, mungkin menyedari kenyataannya sebelum ini adalah ‘silap’, maka Anwar meringankan sedikit nadanya dengan berkata, “Peralihan dalam demokrasi dilakukan melalui pilihanraya maka kita tidak boleh membandingkan Malaysia dengan Timur Tengah atau Arab Spring”. 

Dengan hakikat impian ‘Malaysia Spring’ Anwar, dan DAP yang sarat dengan kebencian yang meluap-luap, serta dengan PAS yang mengalami kecelaruan emosi, ekstremisme rambang dan kesetiaan buta tuli, ditambah lagi dengan dana yang tiada hadnya dari pihak Neo-Con, maka tidak mustahil bahawa pengulangan sejarah 13 Mei kini berada dalam pembikinan.  

Jika difikirkan, slogan pembangkang sendiri, iaitu ‘Ini Kalilah’ dengan sendirinya menggambarkan maksud yang jauh lebih besar dari sekadar ‘sebuah pilihanraya yang paling penting’.  ‘Ini Kalilah’ seolah-olah tiada pilihan, iaitu hanya sekali ini sahaja dan buat kesekian kalinya.  

Oleh itu, bukanlah satu paranoia atau tokok tambah jika dikatakan bahawa keganasan yang berlaku dalam kempen pilihanraya kali ini hanyalah permulaannya.  Satu keganasan yang jauh lebih besar dan serius dijangka berlaku pada hari pengundian, sepertimana yang didedahkan oleh bekas pemimpin DAP yang telah meninggalkan parti itu.  

Tetapi jika kita melihat kembali sejarah 1969, hari ketiga selepas pilihanraya adalah hari yang benar-benar bahaya di mana kemenangan atau kekalahan boleh saja menjadi punca.  



PERGADUHAN TERCETUS DI GURNEY DRIVE....DAP UPAH MAT REMPIT....?


Semalam berlakunya pergaduhan diantara penyokong Parti DAP dan Barisan Nasional. Kejadian berlakunya pada jam 4pagi di Persiaran Gurney Drive. Boleh dikatakan agak ramai jugak yang terlibat akan tetapi malangnya pergaduhan itu tercetus diantara Mat Rempit yang berbeza fahaman politik akan tetapi menganut agama yang sama iatu Islam. 

Sumber MKP memberitahu Mamat Rempit ini diberi sebanyak rm300 bagi sebuah motorsikal dengan seorang pembonceng. Tugas mereka senang berarak disekitar Pulau Tikus termasuk persiaran Gurney sambil memegang bendera DAP. Jika terjumpa jentera Barisan Nasional yang memasang bendera Barisan Nasional cuba menetuskan ketegangan dengan berhenti sambil memperkuatkan bunyi motosikal sehinggakan menimbulkan rasa takut dikalangan Jentera Barisan Nasional.

Rata-rata Jentera Barisan Nasional adalah anak jati di Kampung Bagan Jermal ini tidak takut dan gentar  dengan ugutan mamat rempit yang dibeli oleh DAP maka tercetuslah pergaduhan.


Tapi MKP ucapkan tahniah jugak pada semangat anak muda yang enggan dikenali ini. Mereka bertekad akan berkerja dengan sepenuh hati. Jika pembaca lalu di bulatan Persiaran Gurney mungkin agak terkejut dengan cara anak muda ini memasang bendera serta bahan kempen, Agak kreatif dan tersusun dan menarik dipandang mata.


Namun MKP agak kecewa dengan keselamatan anak muda ini kerana nyawanya mungkin terancam. Bukan meminta kejadian buruk berlaku akan tetapi malang tidak berbau. Dari apa yang diceritakan pada MKP Mat Rempit belaan DAP ini membawa senjata bila meronda.. Harap pihak berkuasa memantau.......



Jentera Propaganda Singapura Bantu DAP Pulau Pinang.......


Mungkin ada Lubuk Emas yang perlu digali dan dibawa balik pada Singapura bila berjaya menawan Pulau Pinang pada kali kedua kelak.

Nampaknya penglibatan secara serius parti PAP Singapura apabila memberi bantuan kewangan dan juga jentera untuk mempertahankan regim DAP Pulau Pinang.

Puluhan juta disalurkan kepada DAP, ratusan ahli PAP sudah tiba sejak 2 minggu lepas dan setiap peti undi yang ditandingi oleh DAP akan diawasi dan dibantu oleh ahli parti PAP Singapura.

Campur tangan Singapura didalam pilihanraya negara kita cukup besar peranannya. Bukan saja wang ringgit dan kakitangan,mereka juga turut mengerakkan jentera propaganda untuk membantu kelangsungan pemerintahan regim DAP di Pulau Pinang.

2 hari lepas  Liew Yeow Hooi,Calon parti PCM N28 Komtar telah ditemubual oleh Liew Fan Chyi wartawan Singapore Press . Temuramah dibuat di Evergreen Laurel Hotel di Gurney Drive.

Liew turut  ditemani oleh Ng Weng Lok Ketua PCM Bahagian Timur Laut ,apa yang menarik didalam temuramah ini,Wartawan Singapore Press ini telah menyatakan dasar dasar yang dilaksanakan oleh Lim Guan Eng adalah baik untuk Pulau Pinang dan seluruh masyarakat Cina. 

Namun Yeow Hooi dengan tegas menafikan perkara tersebut sebaliknya beliau berkata Lim Guan Eng hanya pandai cakap tetapi tidak mampu untuk laksanakan dasar tersebut.

Tambah Yeow Hooi lagi,Lim Guan Eng hanya tahu memburukkan kerajaan BN tetapi tidak pula beliau pernah menceritakan kebaikkan BN seperti pendidikan serta perubatan dengan kos yang percuma dan minimun dimana kerajaan Singapura sendiri tidak dapat sediakan perkhidmatan seperti itu kepada rakyatnya.

Wartawan Singapura itu menjadi kaget dan tidak mampu mempengaruhi Yeow Hooi,menurut sumber DAP wartawan tersebut sebelum ini telah menemubual Lim Guan Eng dan telah mendapatkan butiran mengenai dasar dasar yang kononnya dilaksanakan oleh regim DAP.

Sebenarnya tujuan wartawan tersebut menemui Yeow Hooi adalah untuk mempertikaikan kenapa PCM mahu menentang DAP sedangkan dasar DAP itu kononnya amat baik.Ternyata niat wartawan tersebut gagal untuk mempengaruhi Yeow Hooi ,selepas pertemuan itu tamat,Wartawan ini terus ke ibu pejabat DAP negeri .

Baru-baru ini Penasihat DAP, Lim Kit Siang melancarkan kempen propaganda politiknya dengan mendakwa konon PR berupaya menawan 7 buah negeri termasuklah mengekalkan kedudukan PR sebagai pemerintah di Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan.

Tiga negeri tambahan yang termasuk dalam senarai itu ialah menawan kembali Perak serta menguasai Negeri Sembilan dan Perlis.

Malangnya, kempen propaganda murahan Kit Siang bagaikan angin lalu sahaja, tak mendapat sambutan dan gagal untuk meningkatkan moral penyokong PR dan tak berupaya menandingi kebangkitan semula BN yang berterusan memperkukuhkan kedudukannya.

Ia mengecewakan tidak hanya Kit Siang, tetapi juga menyebabkan ramai penyokong PR dilanda kebimbangan kerana jika BN mengekalkan prestasinya seperti sekarang dan rakyat pula makin hari makin selesa bersama BN, bermakna PR pasti tumbang di Selangor, Kedah dan Kelantan.

Lebih merunsingkan Kit Siang, bila mana kubu DAP di Pulau Pinang sudah merekah, jika kena gayanya dengan Pulau Pinang sekali harung diambil balik oleh BN.

Dalam temu ramahnya dengan akhbar China Press 27 April 2013, sekali lagi ditekankan propagandanya itu yang hakikatnya tersirat menunjukkan betapa terdesaknya DAP dan PR untuk menarik perhatian ramai supaya menyokong agenda mereka untuk mengejar kuasa ke Putrajaya.

Kit Siang sebenarnya faham, senario PRU-13 jauh berbeza dengan tsunami politik yang berlaku semasa PRU-12 2008, ditambah dengan mood rakyat yang kian kukuh di belakang BN, mahu tidak mahu terpaksalah beliau mengulangi kembali propaganda sedemikian.

Tambahan pula, Kit Siang amat mengharapkan dengan menyegarkan semula kempen propaganda ini akan mampu menjadi satu perasa tambahan untuk menarik lebih ramai penyokong PR untuk hadir meramaikan program politik PR sekali gus menjadi buah mulut khalayak.

Andai propaganda murahan dan taktik kelentong sebegini berjaya, ia satu bonus untuk DAP dan PR, kalau pun gagal ia setidak-tidaknya dapat juga meningkatkan semula semangat anak buahnya.

Itu matlamatnya, pendek kata amat diharap-harap sangat yang orang ramai akan teruja untuk menyertai kempen PR disebabkan perasaan ingin tahu apa perkembangan selanjutnya, itu sahaja.

Mungkin betul kempen propaganda Kit Siang dan DAP ini dapat memulihkan kembali semangat penyokong PR, tapi realiti semasa menunjukkan propaganda kelentong sedemikian bila sampai waktunya hanya dicampak ke longkang sahaja.

Sunday, April 28

PENGUNDI PERMATANG PAUH DIBAYAR SOKONG @BarisanNasional


Sah puak pakatan harami akan bercakap benda yang sama jika ada sokongan terhadap Barisan Nasional. Kalau tak putar alam bukan Anwar Ibrahim namanya. Jika ada benda yang boleh mengugat atau mengoncangnya yang dipersalahkan sudah tentu Umno dan BN. Tapi sampai bila nak menipu lama kelamaan tembelang pecah jugak.

Bukan sikit der yang ini mungkin jadi sejarah lebih dari 1ribu pengundi yang dulu menyokong PKR kini bertekad menyokong Dr.Mazlan Ismail Calon paling bersih berbeza dengan Anwar yang penuh skandal dan moral yang tidak dapat diterima oleh masyarakat berbudaya timur penuh dengan budaya yang sopan dan tertib...


Anwar perlu ingat majoriti kemenangan kerusi Parlimen Balik Pulau P053 pada pru-12 adalah sebanyak 800 undi sahaja. Pastinya saingan kali ini di Permatang Pauh pastinya sengit. Untuk mematikan karier politik Anwar adalah dengan mengalahkannya dikubu kuatnya sendiri...Tak payah lagi dengan bahan lucah yang dimainkan oleh rakan seperjuangan MKP walaupun kurang bersetuju.....



HADI AWANG LARI BILA "KANTOI".........



Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang sekali lagi enggan mengulas bersabit surat sokongan dari ulama tersohor, Dr Yusuf Qaradawi yang dilancarkan Mursyidul Am PAS semalam yang menyatakan sokongan kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk diangkat menjadi perdana menteri.

Beliau yang diserbu media ketika turun dari pentas utama ceramah 'Amanat Putrajaya' semalam terus mengelak dari menjawab soalan diajukan pemberita.
Media yang menunggu sejak dari awal bertindak 'mengepung' Hadi tetapi dihalang oleh pengawal peribadinya.

"Tiada, tiada sidang media!," kata pengawalnya yang cuba menghalang media dari mengajukan beberapa soalan yang berkaitrapat dengan permasalahan PAS sekarang bersama Pakatan Rakyat.
Hadi sebelum ini membidas tindakan Anwar yang juga Ketua Umum PKR, yang mahu menggunakan surat sokongan daripada ulama tersohor Dr Yusuf Qaradawi untuk kesinambungan karier politiknya, sekaligus menjadi perdana menteri.

Hadi sebelum ini berkata pihak luar, termasuk Qaradawi tidak patut masuk campur dalam proses pilihan raya di Malaysia.

"Beliau (Yusuf Qaradawi) tidak mengundi di sini, beliau rakyat Qatar, yang berhak ialah pengundi-pengundi," kata Hadi.

HADI AWANG PECAH TEMBELANG PR TAKKAN HAPUS TOL #TolakPR


Akhbar the New Straits Times hari ini melaporkan Hadi Awang mengakui sukar untuk menepati janji menghapuskan tol dan menurunkan harga kereta sekiranya PR memerintah.    Malah, beliau juga mendedahkan bahawa PR belum lagi melakukan kajian terperinci mengenainya.

Katanya, “pakatan perlu membuat kajian terperinci terlebih dahulu sebelum menghapuskan tol bagi mengelakkan bebanan kewangan bagi menampung kos pengurusan lebuhraya”.  Kenyataan itu dibuat di dalam sebuah ceramah di Taman Padang Midin Kuala Terengganu semalam.

Dalam ceramah yang sama, Hadi juga mengakui bahawa negara akan mengalami kemerosotan ekonomi jika penghapusan duti eksais kereta import dilakukan secara drastik sepertimana yang termaktub dalam manifesto pembangkang.  Selain itu, Hadi juga mengulangi kenyataannya yang tidak ingin berebut kerusi Perdana Menteri dan lebih rela menjadi nelayan.

Sebagai ahli politik, Hadi nampaknya sudah cukup berhati-hati dengan menambah perkataan ‘secara drastik’ di penghujung ayat mengenai menghapuskan tol dan duti eksais.  Namun, drastik atau tidak bukanlah soal pokok.

Soal pokonya ialah, PR telah membuat janji tanpa terlebih dahulu membuat kajian terperinci.

Jika tanpa kajian, bagaimana untuk menjustifikasikan makna ‘drastik’ atau ‘tidak drastik’?  Jika tidak drastik, atau beransur-ansur, maka berapa lamakah jangka masa yang mampu atau perlu diambil untuk melaksanakan janji tersebut?   Tentu saja PR tidak boleh memberi jawapan tepat kerana kajian belum pun dibuat.

Ini membuktikan bahawa apa yang dibentangkan dalam janji manifesto mereka hanyalah ‘cadangan’ atau ‘tawaran’ iaitu bukan sesuatu yang pasti akan atau mampu dilakukan.

Sebagai contoh, katakan PR menang dalam PRU ini, maka barulah mereka akan membuat kajian mengenai apa yang mereka janjikan.  Dan katakan kajian tersebut menunjukkan yang ianya tidak mampu dan tidak dapat dilaksanakan, maka tentulah ia tidak akan dilaksanakan.

Pada ketika itu, akan duduk terngangalah penyokong-penyokong mereka menelan segala alasan PR tentang kenapa duti eksais dan tol tidak dapat dihapuskan.

Sikap PR yang berjanji tanpa mengkaji dengan sendirinya membuktikan yang parti itu tidak punya bertanggungjawab, sekali gus tidak boleh dipercayai.  PR jelas bercakap tanpa asas atau sesuka hati.  Bayangkan jika negara mempunyai kerajaan yang suka bercakap sesuka hati sekadar untuk menyedapkan hati rakyat.  Bayangkan apa yang akan terjadi jika asyik berjanji dan kemudian berkata ‘tak boleh jadi’.

Menjadi kerajaan bukanlah semudah bermain masak-masak berpura-pura membeli belah dengan menggunakan cebisan kertas.  Dalam mengurus rumah tangga juga kita tidak boleh sentiasa berjanji kepada anak isteri untuk membawa mereka melancong ke sana sini tetapi tidak pernah menunaikannya.  Lama kelamaan, anak isteri akan hilang hormat dan tidak percaya lagi kepada kita.

Inikan pula menjadi kerajaan.  Setiap kenyataan yang dibuat oleh kerajaan akan memberi impak kepada pasaran saham dan operasi perniagaan.   Malah, kenyataan kerajaan juga mampu memberi kesan kepada hubungan luar negara terutama dari segi perdagangan.

Sebuah kerajaan tidak boleh berkata sesuatu sesuka hati tanpa mengkaji semua kesan ini.  Kenyataan dari pihak kerajaan akan dilaporkan dalam ruangan politik dan ekonomi, bukan dalam ruangan gossip yang boleh ditukar dan dinafi sekiranya tidak memberi keuntungan atau memburukkan imej sendiri.

Justeru, apa yang diakui oleh Hadi iaitu PR belum pun mengkaji janji-janji mereka, wajar diambil serius.  Menukar kerajaan bukanlah soal suka-suka.  Ini soal masa depan negara dan soal nasib kita semua.


Anak Istimewa Dr Mazlan Setiap Hari Berdoa Ayah Menang.....



Anak sulung calon Barisan Nasional (BN) kawasan Parlimen Permatang Pauh, Muslidhuddeen Rabbani Mazlan mengharapkan bapanya, Dr Mazlan Ismail memenangi kerusi itu pada Pilihan Raya Umum ke-13, 5 Mei ini.

Muslidhuddeen Rabbani, 25, yang cacat penglihatan sejak dilahirkan berkata setiap hari selepas solat beliau sentiasa mendoakan kejayaan bapanya dan berharap bapanya dapat membantu golongan yang memerlukan.

“Saya doakan walid menang dan dapat bantu orang susah. Kalau boleh saya juga nak ikut walid berkempen dan teman walid pergi mengundi,” katanya kepada pemberita selepas mengikuti bapanya berkempen di Pusat Program Pemulihan Dalam Komuniti, Kampung Pertama, dekat sini hari ini.

Beliau yang menuntut di Madrasah Tahfiz Al-Kayyis di Merbau Kudung, Sungai Dua dekat sini berkata beliau juga tidak sabar untuk mengundi buat pertama kalinya dan ia bertambah manis apabila bapanya turut bertanding pada pilihan raya ini.

Muslidhuddeen Rabbani dilahirkan di Hospital Pulau Pinang juga mempunyai keistimewaan menghafaz 12 juzuk Al-Quran.

Sementara itu, Mazlan berkata pihaknya merancang untuk membina sebuah pusat kebajikan khas untuk golongan Orang Kurang Upaya (OKU) di parlimen itu yang akan dijadikan sebagai pusat informasi untuk menyalurkan pelbagai maklumat termasuk peluang pekerjaan kepada golongan berkenaan.

“Saya berjanji Insya-Allah, akan bagi harapan baharu bukan hanya untuk orang biasa tetapi kepada mereka (golongan OKU) juga,” katanya.

Beliau berkata kejayaan yang dikecapi beliau sehingga hari ini adalah hasil berkat doa anak istimewanya itu dan berharap doa anaknya untuk melihat beliau menang pada PRU13 ini dimakbulkan. – Bernama





Saturday, April 27

#SpendaStopa PAS Setuju Kerjasama Dengan 'Parti Komunis'


PAS akhirnya bersetuju untuk bekerjasama dengan Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang sebelum ini dituduh sebagai parti komunis apabila mengarahkan calonnya memberi laluan kepada Dr Nasir Hashim untuk bertanding di kerusi DUN Kota Damansara.

Setiausaha Agung parti Islam itu Datuk Mustafa Ali berkata selepas berunding, PAS mengambil keputusan untuk menarik diri.

"Saya mengumumkan untuk kerusi DUN Kota Damansara, kita kita akan kembali kepada status quo seperti sebelum hari penamaan calon. Kerusi yang diperuntukkan kepada PKR," kata beliau.

Penyandang kerusi DUN Kota Damansara itu walau bagaimanapun akan bertanding menggunakan lambang PKR walaupun parti itu telah disahkan oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Mustafa berkata berdasarkan keputusan itu, calon yang bertanding di bawah logo PKR secara rasmi sebagai wakil Pakatan Rakyat.

Pada hari penamaan 20 April lalu, PAS telah menyerahkan borang pencalonan Razali Ismail di kerusi berkenaan walaupun selepas PKR bersetuju untuk memberi laluan kepada Presiden PAS itu untuk bertanding.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan tindakan itu sebagai untuk "menyelamatkan Pakatan Rakyat daripada syaitan". Malah beliau membayangkan bahawa PAS tidak boleh berkerjasama dengan parti yang menjulang prinsip komunis.

“Gambar Karl Marx duduk dalam markas nak suruh orang PAS kerja...Karl Marx ini macam Nabi Muhammad dia, yang menganut ideologi komunis. Inilah sebabnya pertindihan (kerusi)...Nak menyelamatkan Pakatan,” tegas Hadi.

Rentetan kejadian itu PSM enggan mengalah sehingga memaksa Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk campur tangan.

Kerusi DUN Kota Damansara bakal menyaksikan bertembungan empat penjuru pada pilihan raya umum 5 Mei ini di mana PKR akan menentang wakil Barisan Nasional (BN) dan dua calon Bebas.

ANWAR BAKAL PERDANA MENTERI KE-7 MALAYSIA.....



SMS Blast propaganda yang telah dihantar oleh macai-macai pakatan rakyat untuk memesong akidah rakyat malaysia.MKP nampak depa nie terdesak untuk menawan Putrajaya.berikut adalah sms blast yang telah dihantar....


Pada pagi 6 mei 2013 kerajaan pakatan rakyat akan ditubuhkan dengan persetujuan Yang di Pertuan Agong.

Pada petangnya para menteri kabenit akan mengangkat sumpah bersetia dibawah Perlembagaan Malaysia.Malaysia baru yang merdeka dan demokratik dilahirkan setelah terpesong selama 56 tahun.

Pada 7 mei 2013 harga minyak turun 40 sen.Pada 9 mei tol lebuh raya PLUS dimansuhkan.Pada 11 mei,semua tahanan ISA di kamunting dibebaskan.Hutang PTPTN dilupuskan.

Royalti minyak dinaikan menjadi 20 peratus.Semenjak 6 mei lagi semua lapangan terbang dan pintu masuk dan pintu keluar Malaysia dikawal rapi bagi mengelakan pembunuh Altantuya,perogol amah, dan perasuah melarikan diri.

Marilah sama sama kita berdoa semoga Allah memberi kemenangan kepada Pakatan Rakyat .TAKBIR...perrgghh sikit punya layan ka.. Kahh..kahh..


MKP Ayat Sempoi :Anwar dah berlakon mengangkat sumpah untuk menjadi PM.Tapi sumpah muhabalah menafikan tuduhan liwat belum lagi buat.....lawak sungguh anwar nie....

UFB BALUN PAS "DAYUS" DIDALAM PERJUANGAN "HUDUD"


Tokoh ulama Dr Fathul Bari Mat Jahaya mempersoalkan kewibawaan PAS dalam memperjuangkan perlaksanaan hukum hudud di negara ini, selain tentangan yang diterima daripada rakan sekutu mereka di dalam Pakatan Rakyat, DAP.
 
"Adakah mereka ini hipokrit? Kerana mereka bercakap sesuatu yang mereka memang tak boleh buat, dan memang tak buat. Sebab tak ada dalam manifesto, dan jelas Lim Kit Siang dan Karpal Singh menyatakan kalau Pakatan Rakyat menang sekalipun (hudud) takkan termasuk dalam agenda mereka."
 
Fathul berkata, jika benar PAS mahu melaksanakan hudud, parti itu sepatutnya keluar dari kongkongan telunjuk DAP dan bertindak secara bersendirian.
 
Malah DAP dilihat menjadi batu penghalang kepada perlaksanaan hudud, apatah lagi ditentang secara hebat oleh dua tokoh parti itu, Lim Guan Eng dan Penasihat DAP, Karpal Singh.
 
"Dalam keadaan Lim Guan Eng menetapkan dalam Pakatan Rakyat mengatakan bahawasanya PAS-PKR tak berhak melaksanakan hukum hudud selama mana tak dapat izin DAP. Dan jelas terang bersuluh hingga ke hari ini DAP tak pernah beri persetujuan untuk perlaksanaan hukum hudud," kata beliau.
 
Sekretariat Ulama Muda Umno (ILMU) itu juga memberi contoh negeri jajahan PAS iaitu Kelantan dan Terengganu yang gagal meletakkan undang-undang berkenaan sebagai keutamaan atas faktor prosedur.
 
Katanya Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pernah menyebut isu hudud adalah isu kecil untuk dibangkitkan selepas menang pilihan raya di Terengganu.
 
Mengulas lanjut, Fathul berkata Umno sudah membuka jalan perpaduan untuk bekerjasama dengan PAS melaksanakan hudud, malah MCA juga menyatakan sokongan mereka terhadap hukuman itu kerana bergantung atas semangat negara berdemokrasi.
 
"Tentang nak buat hukum hudud, saya sebagai muslim pun nak dalam jiwa dan hati saya, nak hukum ini ditegakkan. Tapi saya nak perpaduan berlaku antara Umno dan PAS yang mana itu tak diusahakan pun. Umno sekarang berusaha membentuk perpaduan.
 
"Jadi alangkah baiknya jika Umno yang menghulurkan tangan perpaduan ini disambut dan dicapai oleh PAS. Kita akan bentuk majoriti, kita ada kekuatan dan perpaduan untuk bentuk perlaksanaan hudud sebaik mungkin," ujar beliau.
 
Fathul kemudian mendakwa usaha menyatupadukan kedua-dua parti bagaimana pun gagal sehingga hari ini rentetan kekecewaan PAS yang sebelum ini pernah bekerjasama dengan Umno dalam membentuk kerajaan perpaduan di Kelantan, sekitar 1970-an.
 
Rentetan peristiwa tersebut, Fathul dalam masa yang sama mempersoal tindakan PAS yang tidak mahu memaafkan Umno, tetapi menerima permohonan Lim Kit Siang yang sebelum ini pernah mewujudkan peristiwa 13 Mei 1969 dan mencerca serta menghalau kaum Melayu dari negara ini.
 
Terdahulu, Ketua Penerangan PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menggesa kepimpinan dan ahli parti itu berhenti mengulas lanjut mengenai perlaksanaan hukum hudud kerana ia akan memberi menjejaskan fokus pilihan raya.
 
Manakala Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semalam menyatakan keyakinannya hudud akan dilaksanakan jika Pakatan Rakyat menang pada PRU13 sambil menegaskan ia akan melibatkan orang Islam sahaja. AP

CHEGU BARD CERAMAH DENGAN KERUSI AJE KT SUNGAI ACHEH......


Ini adalah situasi ceramah Chegu Bard semalam. yang hadir pun mungkin jentera Parti dan rakan kenalan rapatnya aje kot. Jika nak dibilang mungkin tak sampai 50 orang yang hadir. Itulah pasal letak lagi calon payung terjun kat Sungai Acheh. Baru puas kot ceramah hanya berpaksikan 2lampu panjang aje mungkin nak tutup malu kerana yang hadir tak ramai. Musim piliharaya baru aje timbul kat sini mana rakyat nak kenal...


Pandangan dari belakang pentas ceramah. Yang hadir pun duduk jauh-jauh tak nak menunjulkan diri. Apa dah jadi dengan Chegu Bard. Sokongan dari Geng PAS haram tak kelihatan kat sini kerana telah diboikot oleh Yusni Mat Piah..


Yusni Mat Piah Ketua Pemuda PAS negeri telah merajuk dan lari berkempen menolong Calon PAS di Kepala Batas. Marah dan kecewa kerana Chegu Bard merampas tempatnya..

Chegu Bard telah membawa Adam Adli untuk berceramah akan tetapi sambutan yang diterima amat hambar sekali. Kesian Mahasiswa Pujaan Anwar hadir pun tak ramai hairan dan pelik sungguh...

Pertalagahan ini bakal mengutungkan UMNO akan tetapi haris diingat segala usaha harus diteruskan untuk membela rakyat, Jangan pulak ada yang selesa...




GAMBAR CALON PIL KUDE PKR TERSEBAR.............?


Adakah AHMAD NAZRI MOHD YUSOF, CALON PKR SEBERANG TAKIR CALON TANGKAP MUAT PKR  yang dimaksudkan oleh Hj Hadi?

DI KAMPUNG, DIKENALI SEBAGAI TOKAN EDAR PIL KUDE....Benarkah dakwaan ini?


Asal sahaja masuk musim pilihan raya, isu hudud tidak pernah sunyi dari dipalu gendangnya oleh PAS kerana merasakan isu itu penting dalam memastikan kelangsungan pengaruh PAS dikalangan orang Melayu Islam.

Soal praktikal dan asas perlaksanaan biasanya jarang disentuh, selalunya PAS hanya akan gah membicarakannya dari segi teori sahaja sekadar memainkan sentimen keagamaan untuk meraih sokongan pengundi.

Itu juga nawaitunya apabila Timbalan Mursyidul Am PAS, Dr Haron Din membangkitkan semula isu hudud tanpa menyedari dalam PRU-13 ini PAS hanya bertanding di 73 kerusi sahaja berbanding keseluruhan 222 kawasan parlimen.

Dengan 73 kerusi Parlimen yang ditandingi PAS dan hanya 12 kawasan sahaja yang berpeluang dimenangi PAS, apa yang mampu dilakukan oleh PAS terutama sekali untuk meminda Perlembagaan Negara bagi merintis perlaksanaan hudud?

Begitu pun, walau pun kita tahu hakikatnya PAS memainkan semula isu hudud tujuannya untuk meraih undi, namun dari aspek lain ia memperlihatkan sikap sebenar PAS yang tidak boleh dipercayai kerana pendiriannya yang sering berubah-ubah.

Sebelum ini, semua maklum PR pernah mengadakan mesyuarat khas membincangkan isu hudud di mana masing-masing pimpinan tertinggi DAP, PKR dan PAS bersetuju soal perlaksanaan hudud tidak berbangkit selagi tidak mendapat persetujuan bersama.

Bantahan berterusan oleh DAP khususnya oleh Karpal Singh dan yang terbaru turut mengundang reaksi kurang senang oleh Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkenaan isu hudud yang ditimbulkan oleh Dr Haron Din hanyalah riak-riak awal betapa longgarnya kesepakatan dalam PR.

Mereka sudah nampak tanda-tanda awal yang PAS bila-bila masa sahaja boleh berubah arah mengikut kepentingan politik tanpa mengambil kira persetujuan yang pernah dicapai sebelum ini.

PAS adalah parti yang fleksibel dan pendirian hanya sekeras tulang sotong, di mana ada kepentingan di situlah akan terarah hala tujunya.

Waima rakan kepimpinan sendiri seperti Ustaz Nasharudin Mat Isa dan Dr Hasan Ali pun PAS sanggup korban demi menjaga kepentingan politiknya tika itu, jadi amatlah mudah untuk PAS menikam belakang rakan sepakatan juga demi kepentingan sendiri.

Ringkas kata, DAP dan PKR terpaksa berwaspada dengan risiko kemungkinan akan ditikam dari belakang pula oleh PAS, satu kemungkinan yang tidak boleh dielakkan bila PAS berada dalam keadaan tersepit dan terdesak untuk meraih semula sokongan pengundi Melayu Islam.


Friday, April 26

BillBoard Calon BN Penang DiConteng @BnPenang #TolakPR


Taktik ganas telah digunakkan oleh Macai-macai DAP untuk menconteng billboard Calon Barisan Nasional. Kejadian terbaru di Persiaran Gurney yang terkenal sebagai pusat mesti dikunjungi bila penunjung sampai di Pulau Pinang. Kenapa DAP sabotaj billBord nie? Rowena Yam telah membongkarkan penyelewengan yang telah dilakukan oleh Tokong Crock Erogan Guan Eng...


Video ini membuatkan DAP bengang...Dedahan panas tue..

Page FB Rowena Yam KLIK





CHEGU BARD RASUAH PENGUNDI SUNGAI ACHEH.........


Chegu Bard kini keseorangan apabila membuat lawatan di sekitar Sungai Acheh. Nampaknya Calon payung terjun PKR ini telah diboikot oleh Pakatan sendiri. Bila dah kena Boikot terpaksalah memberikan wang pada pengundi. Biasalah Duit dah banyak tabur ajelah. 

Timbalan Pesuruhjaya Pas negeri, Khalid Man mengakui wujudnya kekecewaan dalam kalangan ahlinya berikutan pengguguran Mohd. Yusno sebagai calon sehinggakan mereka menutup beberapa bilik gerakan di DUN Sungai Acheh.

PAS Pulau Pinang menggesa pakatan pembangkang mengambil kira perasaan ahli-ahli sebelum membuat keputusan meletakkan calon PKR bertanding di kerusi tersebut pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Ketua Penerangan Pas negeri, Bukhori Ghazali berkata, ini kerana sebagai sebuah parti dalam sebuah pakatan perlu wujud situasi 'menang-menang' kerana selama ini Pas menunjukkan kesetiaan terhadap pakatan.

Bagaimanapun, keputusan keras pucuk pimpinan yang mahukan calon PKR, Badrul

Hisham Shaharin atau CheguBard bertanding dan menggesa calon Pas, Mohd. Yusni Md Piah menarik diri telah mengecewakan ahli-ahli Pas.


NURUL IZZAH DALANG LGBT MALAYSIA DIKENAL PASTI....... #TolakPR

Dulu kat Malaysia gempar dengan aksi lucah terlampau pelajar Malaysia bersama teman lelakinya. Yang terbaru Vivian bergambar bogel sambil dilitupi oleh Bendera Barisan Nasional.

Ramai yang melihat tindakannya itu merupakan salah satu daripada provokasi dan cubaan mewujudkan persepsi negatif terhadap Barisan Nasional. Bahkan ianya menjadi amat keterlaluan apabila teman lelakinya turut bergambar bogel dengan bendera BN.

Gelagat pasangan kekasih tersebut, mendapat tarikan utama daripada para pecacai Pakatan. Malangnya dengan gaya yang mereka tunjuk, memang amat jelas, gelagat pasangan kekasih tersebut sebenarnya tidak lebih daripada bertujuan untuk memburuk-burukkan Barisan Nasional.

Rupa-rupanya, Vivian yang mendapat perhatian ramai kerana keberaniannya mengangkang dan menunjukkan apa-apa sahaja di badannya, turut mendapat perhatian daripada Nurul Izzah. Nurul Izzah yang diketahui TIDAK TAHU APA-APA tetapi berlakon seolah-olah dia adalah ENSIKLOPEDIA BERGERAK, begitu bangga bergambar bersama-sama Vivian.

Justeru, kaitan sebenar antara pasangan kekasih lucah itu dengan Pakatan Rakyat, semakin kejap dan kuat!!!


Thursday, April 25

Calon DUN N06 Teluk Air Tawar Dato Hajjah Jahara Menang Tanpa Bertanding ??!! #TolakPR


Berita yang baru Uruk terima sebentar tadi bahawa calon tangkap muat PKR Noorhayati Jaafar di DUN 06 Teluk Air Tawar itu muflis.??



Berita masih samar samar mengatakan calon PKR DUN itu, Noorhayati atau pencadang MUFLIS.

Hingga setakat entri ini ditulis dari bilik media DUN Teluk Air Tawar masih menunggu apa kata pihak SPR.

Jika benar apa yang di kata, maka calon BN DUN Telok Air Tawar menang tanpa bertanding.

Kita tunggu dah lihat.


Dedahan Berani Mati WAN AZIZAH DIPELUK LELAKI......


Apa nak jadi ni Abg Non, takkan kerana politik sanggup tengok bini dipeluk orang pulak,  pelik pelik le perangai Anwar ni. 

Tapi apa nak di hairankan, Anwar sendiri pun boleh peluk semua orang tak kira lelaki ke pempuan jadi perkara macam ni kira biasa la kan. 

Tengok je video yang dikeluarkan oleh Datuk Eskay dulu, sedap je dia peluk amoi chinadoll tu. 

Dikhabarkan dari sumber dalam PKR menagtakan Anwar akan bersumpah muhabalah di Permatang Pauh menjelang hari pengundian pada 5hb .

Bang Non dikhabarkan akan bersumpah bahawa beliau bukan individu di dalam video seks China Doll yang didedahkan oleh Dato Shazryl Eskay . Perancangan ini bermula bila Chegubard dah start membikin cerita fitnah bahawa video berkenaan dilakonkan di Thailand yang mirip Anwar di satu ceramah pada malam sebelum hari penamaan calon di Kubang Semang.


Walaupun ia begitu kompleks sekali untuk difahami orang kampung terutama pengundi Permatang Pauh , tapi PKR tetap menggunakan kaedah menipu dalam ceramah untuk membuktikan Anwar tidak bersalah dengan menampilkan alibi , yakni menampilkan individu iras Anwar .

Mengapa ketika hampir PRU13 Anwar baru nak bersumpah dan bukan semasa pendedahan Datuk Eskay ?

Dikhabarkan PKR telah membikin satu video palsu yang menampilkan lelaki lain mirip Anwar bersama China Doll bagi membuktikan video asli Datuk Eskay adalah fitnah jahat . Bila siapnya video palsu , Anwar akan bersumpah bahawa beliau bukan lelaki dalam video ini di depan penyokong tegarnya di Permatang Pauh .

Ini lah plan penipuan PKR menjelang hari-hari terakhir sebelum pengundian . Mereka akan menyalahkan sepenuhnya video asli yang didedahkan Datuk Eskay adalah fitnah kerana Anwar sudah bersumpah guna video palsu .



#Inikalilah Harapan MKP rakyat Permatang Pauh dan seluruh negara tidak lagi tertipu dengan manusia pelbagai wajah ini . Rakyat kali ini di PRU13 bukan lagi boneka sebagaimana PRU12 .

Kalau benar Anwar bukan dalam video didedahkan Datuk Eskay , mengapa tidak disaman saja bekas rakan baiknya ini ??Dengan wartawan yang bertanya Anwar beraniugut nak saman tapi mengapa Datuk Eskay dia tidak berani ???

Lihat video di bawah Chegubard kantoi menipu pasal KLON Anwar dari Thailand


NAZRI AZIZ PULAK MENJADI SASARAN TOMAHAN.........


Ini adalah kempen yang telah digunakkan DAP untuk menjatuhkan pemimpin UMNO. Jika pemimpin DAP dihina sebegini rupa sudah tentu meroyan dan nak saman. Tetapi DAP ini umpama "menepuk air didalam Dulang, Air terpercik kemuka sendiri" 


Ceramah anjuran DAP di Kampung Sungai Gelugor di sini malam tadi terpaksa dihentikan berikutan tiada permit yang sah.

Ceramah yang bermula pukul 9 malam itu hanya berjalan kira-kira setengah jam sebelum diarahkan oleh polis supaya memberhentikannya.

Antara pemimpin DAP yang hadir ialah Pengerusi DAP, Karpal Singh; Zairil Khir Johari, R.S.N Rayer dan Jagdeep Singh Deo.
Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, terdapat beberapa ceramah parti politik yang diadakan tanpa permohonan permit dan ia merupakan kesalahan mengikut Seksyen 24B (3) Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.  
Beliau berkata, polis juga sudah memudahkan kaedah permohonan permit dengan membolehkan ia dipohon secara dalam talian sebelum dikemukakan kepada Ketua Polis Daerah untuk diproses.  
"Permohonan itu bertujuan agar pihak PDRM dapat mengaturkan kaedah sesuai untuk mengelakkan pertembungan ceramah di antara dua atau tiga pihak di tempat ceramah sama yang mungkin menjejaskan ketenteraman awam," katanya.


DAP memang mahu mencari salah PDRM. Yang MKP pelik yang hadir adalah peguam handalan takkan mereka tak paham arahan undang-undang. Memang dasar nak mencari pasal. 


Video ini menunjukkan betapa kurang ajarnya penyokong DAP  "Polis Anjing"


Wednesday, April 24

ANWAR LARI DARI MALAYSIA JIKA KALAH DI PERMATANG PAUH........... #GE13 #TolakPR


Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau berkemungkinan bekerja di Eropah, termasuk di Perancis sekirannya pakatan pembangkang yang dipimpinnya tewas pada pilihan raya umum 5 Mei ini.

“Masanya untuk saya berundur jika kalah. Kerjaya saya sebelum ini mengajar (dan) saya ada ditawarkan kerja di Eropah saya juga akan pertimbangkan tawaran di Perancis,“ kata Anwar pada satu majlis di Johor Bharu.

Kenyataan Anwar itu menguatkan hujah bahawa Ketua Pembangkang itu menganggap PRU 13 sebagai “perang hidup mati” dalam cubaan terakhirnya untuk menjadi Perdana Menteri.

Anwar menjadikan Johor sebagai sasaran utama kempennya untuk memecahkan kubu kuat Umno dan terus membidas Menteri Besarnya, Datuk Abdul Ghani Othman.

Ghani menghadapi Penasihat DAP, Lim Kit Siang dalam pertembungan dua penjuru untuk kerusi Parlimen Gelang Patah.

Antara lain, Anwar menuduh pemimpin utama Johor selama 18 tahun itu sebagai gagal memastikan penyertaan rakyat negeri itu dalam projek wilayah pembangunan Iskandar.

Bagaimanapun Anwar berkata Pakatan Rakyat akan meneruskan projek mega itu jika diberikan mandat untuk memerintah. 
SUMBER KLIK 

Komen MKP: Nampak sangat Anwar terdesak nak melarikan diri dari Malaysia, Dulu semasa kes liwatnya main drama lari ke Kedutaan Turki. Mungkin Pak Sheik dah mengalah dan tahu nasibnya di Permatang Pauh. Moga ini detik terbaik bagi menoktahkan politik Gampang yang Anwar yang telah pesongkan Akidah rakyat Malaysia..


VIDEO : #SpendaStopa Part2 TERSEBAR.......... #GE13 #PRU13


Hebat Stopa Ali. Sampai sekuel filem 300 pun dengar cerita nak ikut warna spender Stopa kerana terlalu glamor.

spenda stopa sudah menjadi fenomena.
ia menjadi bualan sampaikan ke tahap...
spenda stopa ini di tayangkan di lebuhraya SILK KAJANG...

cuma aku tertanya, macamana spenda stopa saiz sebesar ini boleh di tenun?





Kini ada kecenderungan baru dalam politik Malaysia. Jika seseorang itu mahu menghapus dosa dan keterlanjurannya, maka bergabunglah dengan pergerakan politik yang baik-baik dan berjiwa Islam.

Secara mudahnya sertailah PAS. Tidak kira seseorang itu dari latar belakang apa sekali pun, PAS akan sentiasa bersedia untuk membantu membersihkan nama dan langsung menerima “taubat” mereka.

PAS medan penghapus dosa

Malah PAS sentiasa teruja untuk menerima personaliti masyarakat seperti artis, tokoh korporat selain ahli politik untuk meluahkan rasa berdosa dan memberi peluang mereka untuk berkongsi pengalaman buruk agar menjadi teladan pada orang lain.

Maka berduyunlah artis seperti pelakon, penyanyi dan juga pemuzik yang rasa lega apabila dapat membersihkan diri melalui cara taubat ekspres ini. Malah ada yang segera diangkat untuk bersyarah, berpidato dan menjadi jurubicara golongan yang sudah “suci dari dosa ini”.

Peluang ini terbuka kepada semua. Maka ramailah tokoh-tokoh korporat, penjawat awam, pegawai tentera dan polis yang memilih jalan pintas untuk menjadi orang baik-baik.


Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive