exponegaraku

Wednesday, July 31

TOMBOY BERAKSI BERSAMA ANJING HINA MELAYU DITAHAN POLIS...... @PDRMsia


Maznah Mohd. Yusof, jurulatih anjing yang dipercayai terlibat dalam rakaman video menghina Islam bertajuk '1 Hari Di Hari Raya' ditahan polis petang tadi.

Wanita berusia 38 tahun itu ditahan di Bukit Beruntung kira-kira pukul 3 petang sebelum dibawa ke Jabatan Siasatan Jenayah Komersial, Ibu Pejabat Polis Bukit Aman untuk disiasat mengikut Seksyen 298A Kanun Keseksaan.

PROGRAM #TEKS1M OLEH @SPADchannel UNTUNGKAN KRONI..... HARGA EXZORA CUMA 70RIBU TAPI SPAD KUTIP 200k


Program yang telah dibuat oleh pihak SPAD adalah untuk menguntungkan KRONI akan tetapi banyak jugak pihak yang menyokong tanpa usul periksa kerana poket dipenuhi wang hingga mulut terkunci. Kalau nak menipu pun agak-agaklah at list ambil jugak pandangan dari akar umbi pemandu teksi itu sendiri.

MKP sempat bersembang dengan pemandu teksi ketika menuju ke tempat makan waktu bersahur hujung minggu lepas. Pada mulanya agak terkejut jugak riaksi kurang senang pemandu teksi berkenaan. Agak mahal la abang sewa harian yang telah ditetapkan oleh pihak SPAD sehari rm80. Sedangkan ketika ini sewa harian hanyalah sebanyak rm40 sehari oleh pihak konsotium. Perjanjian itu pulak selama tujuh tahun...

MKP pun membuat perhitungan jika sehari pemandu perlu membayar sewa sebanyak rm80 jumlah sebulan adalah rm2,400. Jika dikira selama 7tahun adalah 84 bulan jumlah keseluruhan yang perlu dibayar oleh pemandu adalah rm 201,600 . itu adalah harga kereta mewah der........ Sapa yang mengaut keuntungan.. Sedangkan harga sebuah EXORA hanya 69,168.00 harga diatas jalan.. mana selebihnya rm130 ribu...

TEKS1M adalah inisiatif yang dilaksanakan melalui kerjasama antara SPAD dan Proton di bawah program Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1MA).

Baguih punya PROTON dan SPAD buat Harta....Sebanyak 1,000 Teksi 1Malaysia (Teks1M) akan dikecualikan daripada membayar fi pemeriksaan awal di Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer (Puspakom) bernilai RM70. Kalau dah kaut untung sebanyak itu setakat rm70 tue apa ada...

Menurut kenyataan Kementerian Pengangkutan di sini hari ini, pengecualian itu susulan permohonan daripada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Darat (SPAD).

Pada 24 Mac lepas, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pemberian 1,000 permit teksi individu di bawah program Teks1M dalam usaha kerajaan menambah baik perkhidmatan pengangkutan awam selain meningkatkan pendapatan pemandu teksi di negara ini.

Ini bukan nak menyenangkan rakyat akan tetapi menyusahkan rakyat.... So MKP minta penjelasan dari pihak SPAD mengenai butiran yang dinyatakan... Benda betul kena tegur...Takkan nak hilangkan undi pemandu teksi pada PRU-14 nanti.....Fikirkan.

VIDEO : PERAGUT DIBELASAH SAMPAI PENGSAN.......... @Zahid_Hamidi @PDRMsia


Kejadian Ragut yang berlaku pada 25 hb lepas dimana seorang pemuda dari Indonesia telah ditangkap oleh orang ramai ketika melakukan aktiviti jahatnya. Dulu Malaysia pernah dikejutkan oleh kejadian dimana peragut indon jugak meragut perempuan yang mengandung hingga menemui ajal. Kejadian ini memberikan gambaran yang kurang sihat pada malaysia dimata Dunia. 

MKP berharap pihak berkuasa menjalankan tugas mereka dengan cermerlang namun ada jugak segelintir pemimpin pembangkang mengambil kesempatan menyalahkan pihak PDRM. Contoh terbaru apabila ada saja kejadian tembak menembak yang disalahkan adalah pihak PDRM. 

Polis tidak boleh dipersalahkan dalam peningkatan kejadian pembunuhan menggunakan senjata api yang dilihat seolah-olah berleluasa sejak kebelakangan ini.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata sebaliknya semua pihak perlu memahami bahawa polis di Malaysia menghadapi kekurangan jumlah anggota dan peralatan berbanding negara maju.


Sambil mengakui bahawa antara faktor peningkatan kadar jenayah berpunca daripada pembebasan tahanan di Simpang Renggam, Ahmad Zahid berkata kementerian menerusi pelbagai agensinya akan mempertingkat kawalan keselamatan di sempadan negara yang menjadi lokasi untuk menyeludup senjata.

Kembalikan ISA, Ordinan Darurat Sebelum Negara Menjadi Gawat!

Sejak akhir-akhir ini kita dapati pelbagai insiden yang cukup meresahkan berlaku dalam masyarakat kita. Perbuatan hina-menghina sesama agama, keturunan semakin menjadi-jadi. Bab jenayah jangan ceritalah…rompak, samun, bunuh semakin kerap dilaporkan. Lebih menakutkan, kes bunuh menggunakan senjata api juga semakin tinggi kekerapannya.

Apa sudah jadi dengan masyarakat kita hari ini?

Bila bercakap tentang peningkatan kes hina-menghina, jenayah dan sebagainya ini…baru kita teringat betapa berkesannya Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan Ordinan Darurat (EO) yang kini telah pun dimansuhkan. ISA memperuntukkan sesiapa pun boleh ditahan oleh polis selama 60 hari berturut-turut tanpa perbicaraan untuk tindak-tanduk yang dijangkakan mengancam keselamatan negara atau mana-mana bahagian daripadanya.



Tuesday, July 30

GUAN ENG RASUAH PEMANDU TEKSI.............. SPAD, TEKS1M, HAMID ALBAR PROGRAM MANGKUK HAYUN...


Jika dulu Guan Eng Ketua Menteri Kebangaan Cina Bangsat DAP Pulau Pinang dengan megah dan berani menuduh segala wang pemberian oleh Kerajaan Pusat pada rakyat adalah rasuah untuk meraih undi. Seperti termakan ludah kahak hijaunya sendiri Guan Eng telah memberikan Rasuah pada Pemandu Teksi dan apa saja dinamakan kereta sewa sebanyak Rm600. Adakah ini halal dimata DAP serta penjilat tegarnya....

Lim Guan Eng berkata, pemberian insentif itu terkandung dalam manifesto PR pada PRU13 selain menghargai peranan mereka sebagai barisan hadapan di negeri ini.

MKP nak tergelak dengan ayat digunakan malah nak termuntah pun ada!!!! Yang menerima patut senyum dan gembira. Siapa tak seronok beb bila dapat duit malahan dekat raya nie.. Masyukkk der. At list boleh beli baju raya atau tukar tayar kereta baru...

Lepas nie PM Najib Razak tak mau bagi lagi Tayar baru pada Golongan Pemamdu Teksi nie...Tak apa bagi saja pada depa nie nanti pada PRU 14 depa pasti akan undi DAP.....

Ini pulak pasal TEKS1M!!! Bodoh punya SPAD, Pemandu Teksi yang menyertai program ini terpaksa membayar rm80.00 sehari sebagai sewa... Kalau pakai teksi biasa cuma 40 ringgit sehari. Program berat sebelah. Yang untung adalah KRONI TEKS1M....Agaknya sapa punya IDEA BANGGANG nie..

“Kalau London terkenal dengan London cab nya, New York dengan Yellow Cab nya Malaysia pula dengan TEKS1M EXORA , harap harap akan terkenal kalau tak dapat seluruh dunia ,di rantau ini sebagai perhidmatan teksi yang terbaik” begitu luahan hati Perdana Menteri ketika berucap dimajlis penyampaian lesen teksi individu  di Ibu Pejabat Suruhanjaya Pengankutan Awam Darat beberapa hari lepas.

Majlis ini juga ada lah hasil dari pengumuman yang dibuat oleh Datuk Seri Najib pada 23 Mac 2013 yang lalu di PICC dimana ketika itu 200 lesen pertama telah diserahkan sendiri oleh PM dan kemudian nya pihak SPAD telah menyerahkan lagi sebanyak 300 lesen. Keseluruhan yang dijanji kan waktu itu ada lah 1,000 lesen individu.

“Apa yang kita janjikan termasuk janji dalam manifesto kerajaan BN akan tetap di tunaikan” tambah kata Perdana Menteri lagi pada ucapannya.Turut serta pada majlis ini adalah Pengerusi SPAD, Tan Sri Syed Hamid Albar.

Tawaran TEKS1M ini disertakan bersama nya bantuan RM5,000 pada setiap pemandu teksi yang membeli Proton Exora melalui Yayasan Rakyat 1Malaysia. Paling ketara didalam tawaran ini adalah pemandu teksi tidak perlu mengeluarkan wang pendahulaun serta kadar faedah pinjaman hanya 2 peratus sahaja. Cukai jalan dan cukai kastam juga dikecualikan didalam harga kenderaan melalui pakej ini.

Tawaran yang baik pada skim Teksi ini serta bentuk teksi yang cantik tidak akan bermakna jika tingkah laku dan perangai yang baik tidak mengiringi pemandu teksi .Ketika berseloroh bersama hadirin didalam ucapan nya pemandu teksi menyahut Perdana Menteri dengan kata “Boleh” sebaik DS Najib bertanya sama ada mereka boleh atau tidak  menjaga perangai dan tingkah laku serta memberi senyuman selalu.

Di dalam majlis anjuran SPAD ini pengumuman berkenaan kewajipan pemandu teksi untuk menjalani program akredetasi bagi memastikan kualiti perhidmatan juga turut disampaikan. Dengan pelbagai program yang disusun oleh SPAD untuk pemandu teksi,  ianya diharapkan akan membawa kearah perlaksanaan model baharu perhidmatan teksi untuk Malaysia.

Monday, July 29

PERKASA DAH HILANG TELOQ.......BANYAK SONGLAP DUIT AGAKNYA.......


Ini terjadi bila perjuangan berlandaskan wan ringgit menjadi batu merhala...Memang gampang der... Dulu MKP pernah menjadi ahlinya akan tetapi kona baring bila mendapat tahu PERKASAM nie hanya tahu buat duit dan menipu semua ahlinya. Bermula dari detik itu mulalah MKP meluat dengan telatah harami PERKASAM nie...

Bila Ibrahim Ali mengumumkan penubuhan Majlis NGO Antara Kaum atau Mirac yang dikatakan sebagai tanda keterbukaan Perkasa dalam perjuangannya yang selama ini memperjuangkan kepentingan Melayu, Bumiputera dan Islam. Ayat macam harami poket dah penuh agaknya!!!!

Sebelum ni Perkasa ni bukan main rasis lagi kononnya nak jadi pejuang bangsa melayu.. Siap bertengkolok bagai dalam setiap majlis kononnya nak bagi kaum lain nampak keperwiraan semangat melayu dorang..

Perkasa sebelum ni pernah meluahkan kekecewaannya terhadap Najib yang lebih memberi muka kepada kumpulan-kumpulan yang membuat tuntutuan secara mengugut seperti Dong Ziong dan Hindraf dengan sedia mengadakan pertemuan serta memenuhi permintaan mereka sedangkan pandangan Perkasa langsung tidak diberi perhatian.

Pak Berahim juga pernah mencadangkan untuk membakar kitab Injil berbahasa Melayu sebagai protes terhadap penggunaan kalimah Allah, selain kecewa dengan Najib kerana menjemput paderi-paderi untuk berdialog di Seri Perdana sedangkan Perkasa tidak pernah dilayan sebegitu rupa.

Rupanya Pak Berahim dan Zul Kulim basah secara berpasangan di tengah hari.. Perkasa dah hilang rasis bila sanggup jadi barua kepada cina dan India. Kenapa tiba-tiba je Perkasa berubah halatuju?? Mahsyuk ke??

Mampu ke Zul Kulim dan Pak Berahim bersuara lagi sekiranya timbul isu-isu yang menggugat kepentingan melayu/Islam lepas ni?

Seawal penubuhan Mirac ni pun dah tunjukkan Perkasa memang hilang telor. Zul Kulim terpaksa meninggalkan Majlis berbuka puasa tu kerana berlaku perbalahan kecil diantara wakil India disitu berkenaan isu guru besar sekolah Sri Pristina.

Yang lawaknya.., Pak Berahim pulak terpaksa memujuk wakil-wakil India kat majlis tu supaya jangan balik. Dan Zul Kulim terpaksa berbuka puasa dalam kereta disebabkan merajuk bila Pak Berahim lebih utamakan India...


GAMBAR NGERI KEJADIAN TEMBAK PENGASAS ARAB MALAYSIAN BANKING...


Pengasas Arab Malaysian Banking Group Hussain Ahmad Najadi, 75 tahun, disahkan meninggal dunia di tempat kejadian dan bukannya di hospital seperti yang dilaporkan awal tadi. Beliau ditembak dari jarak dekat manakala isterinya cedera di tangan.


Kejadian berlaku jam 1.50 petang @ Kawasan Letak Kereta berhampiran tokong Lorong Ceylon.


Sunday, July 28

GUAN ENG BERJAYA MENIPU PEMIMPIN UMNO PULAU PINANG....... TAHNIAH.... #POLITIKHELANG


MKP malas nak ambil kisah tentang pelantikkan Pengerusi baru Perhubungan UMNO negeri Pulau Pinang, Namun ianya telah diputuskan oleh Pucuk Pimpinan di Putrajaya. Adakah pelantikan kali ini bakal mengekalkan 10kerusi yang sedia ada. UMNO terlepas DUN Seberang Jaya kerana WinCABLE yang telah diputuskan oleh Pengerusi ini. Fikirkanlah Wahai UMNO Pulau Pinang UBAH atau REBAH...

Lim Guan Eng Ketua Menteri Kebangaan Cina DAP Pulau Pinang dilihat cuba berdolak-dalik berhubung dakwaan kerajaan DAP Pulau Pinang tidak memberi kerjasama mengenai siasatan kes doktor Cina bersikap perkauman terhadap pesakit Melayu di sebuah hospital kerajaan di negeri ini dengan memberi alasan tiada 'kuasa' untuk mencampuri pengurusan hospital kerajaan.

Guan Eng mendakwa, isu berkenaan boleh diselesaikan sekiranya Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr. Hilmi Yahaya sanggup menyerahkan kuasa hospital kerajaan di negeri ini kepada pihaknya.

Semalam, Hilmi mendakwa Guan Eng pernah berjanji secara lisan kepada Menteri Kesihatan, Datuk Seri S. Subramaniam bahawa beliau akan menyerahkan laporan berkenaan kepada kementerian setelah isu berkenaan dibangkitkan dalam Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang.

Isu doktor rasis mula timbul apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pinang Tunggal, Datuk Roslan Saidin mendedahkan terdapat pesakit Melayu yang mendapat layanan buruk daripada seorang doktor berbangsa Cina sehingga mencetuskan perdebatan hangat dalam DUN.

Terbaharu, Roslan tampil dalam sidang akhbar bersama beberapa pesakit yang mendakwa menerima layanan buruk daripada doktor di dua buah hospital kerajaan di Pulau Pinang bagi membuktikan kejadian itu benar-benar berlaku.

Mengulas lanjut, Guan Eng menyifatkan dakwaan Hilmi sebagai mengejutkan kerana beliau tidak pernah berjanji secara lisan untuk memberi maklumat.

Saturday, July 27

MENTERI AYAM aka @DatoHasanMalek BERKOKOK, SUARANYA SUMBANG



Ini adalah senarai Pegawai kepada Menteri Ayam yang kurang bijak apabila diamanahkan oleh Kerajaan Malaysia memikul tanggugjawab yang telah diamanahkan. Korang nie kalau nak duduk kat pejabat dan tidak membuat kerja dengan penuh rasa tanggjungjawab lebih baik berhenti kerja. MKP bukan menghentam pemimpin akan tetapi cara berkerja korang macam melepaskan batuk ditangga.

Apabila tibanya musim perayaan terutamanya sambutan Aidilfitri, perkara pertama yang akan selalu kedengaran ialah bekalan makanan dijamin mencukupi. Lega apabila kerajaan melalui Kementerian Perdagangan Dalam Negeri , Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) memberi jaminan makanan mentah mencukupi dan meletakkan 20 jenis barangan ditentukan harga maksimum di bawah skim kawalan.

Ini termasuk juga dengan harga sekilogram ayam diletakkan pada kadar serata RM7.70 untuk musim perayaan tahun ini. Tahun akan datang tak tau la lagi.Tetapi seperkara yang saya ingin tanyakan kepada Menteri KPDNKK, Datuk Hasan Malek adakah beliau boleh menjamin tidak ada pengusaha, pembekal dan peniaga yang tidak menaikkan harga barangan kawalan sepanjang musim perayaan ini.

Melalui jawapan yang pernah beliau berikan tempoh hari yang telah menyebabkan rakyat Malaysia terkilan dan pengusaha serta pembekal tersenyum lebar dek kerana kebodohan Menteri terbabit yang dirasakan telah memberikan respon paling bodoh sepanjang kerajaan Barisan Nasional (BN) memerintah Negara.

“Pengguna perlu guna kuasa untuk ajar pihak bertanggungjawab, kalau tengok harga naik jangan beli ayam tapi beli daging pula,” katanya.

Adakah ini jawapan yang rakyat perlukan daripada Menteri yang diberikan mandat oleh rakyat untuk membantu menyelesaikan perkara-perkara di luar bidang kuasa mereka?

Atau sebenarnya Datuk Hasan Malek tidak memakan ayam selama ini?

Saya amat kasihan melihat Perdana Menteri Dato Seri Najib Tun Razak dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ke hulu hilir ke seluruh Negara semata-mata untuk meyakinkan rakyat bahawa inilah kerajaan yang benar-benar TERBAIK buat rakyat Malaysia tetapi telah dispoiledkan oleh seorang Menteri yang gagal memahami kehendak makanan feberet rakyat Malaysia.

Suka saya memberitahu kepada Datuk Hasan Malek, kadar perkapita seorang rakyat Malaysia memakan ayam setahun ialah sebanyak 35kg bersamaan 23 ekor ayam setahun. So janganlah sesuka hati tukar selera rakyat Malaysia daripada ayam kepada daging pula. Kan rasanya berbeza-beza.RQ

Friday, July 26

MELAYU UMNO AKAN PUPUS KALAU TELOQ MAKIN LAMA MAKIN HILANG.....


"Mana perginya pemimpin UMNO, tidak ada seorang yang tampil membela saya," luah Guru Besar Sekolah Kebangsaan (SK) Sri Pristana, Mohamad Nasir Mohd Noor.

Sedangkan menurut Mohamad Nasir beliau telah bekerja bertungkus-lumus untuk UMNO semasa pilihan raya lalu sehingga beliau tidak dapat memberi perhatian kepada allahyarham isterinya yang ketika itu sakit kanser.

Katanya, setelah berkhidmat sepenuh jiwa untuk UMNO, wakil rakyat di kawasan pun tidak datang mempertahankan beliau yang telah dianiaya dengan tuduhan tidak berasas.

Mohamad Nasir diarahkan bercuti seminggu setelah terkait dengan kontroversi apabila seorang bapa murid bukan Islam di sekolah berkenaan mendakwa mereka ditempatkan di dalam tandas ketika waktu rehat.

Sebuah blog sebelum ini melaporkan murid-murid bukan beragama Islam di sekolah berkenaan telah ditempatkan di dalam tandas sewaktu rehat pada bulan Ramadan.

Menurut Mohamad Nasir, semua laporan polis dibuat adalah terhadap beliau yang dituduh mengambil tindakan yang tidak bertamadun.

Tambah Mohamad Nasir, beliau pada masa ini diarahkan supaya bercuti rehat seminggu dan sebarang tindakan akan diambil selepas itu.

Beliau juga telah membuat laporan polis di Balai Polis Saujana Utama di Sungai Buloh, setelah merasakan dirinya telah difitnah. Mohamad Nasir Mohd Noor membuat laporan polis di Balai Polis Saujana Utama pada pukul 11 pagi ini.

Laporan polis itu katanya, dibuat kerana kecewa dengan sikap ibu bapa pelajar dan beberapa pihak lain yang menfitnahnya sebagai bertindak secara tidak bertamadun.

"Saya juga menerima panggilan telefon yang mencerca dan termasuk mengugut berikutan fitnah tersebut," katanya.

Mengulas mengenai dakwaan bapa murid berkenaan, Mohamad Nasir berkata, murid-murid ditempatkan di bilik persalinan berkenaan sejak tiga bulan lalu, tanpa mengira kaum atau agama.

Tambah beliau, ini adalah kerana kantin sekolah berkenaan kecil dan tidak mampu memuatkan jumlah murid yang ramai.

Pada sebelah pagi pula ujar beliau, matahari memancar terus ke kawasan kantin dan murid-murid tidak mahu makan di kawasan berkenaan kerana panas dan mereka makan di tepi longkang.

"Saya lihat tempat berkenaan tidak bersih, jadi saya tempatkan mereka di bilik persalinan yang kebetulan tidak digunakan sepenuhnya," katanya.

Bilik persalinan berkenaan, katanya, memang jarang digunakan kerana murid-murid dibenarkan memakai pakaian sukan jika terdapat mata pelajaran jasmani atau aktiviti kokurikulum.

Pada masa yang sama beliau telah meletakkan notis melarang murid-murid membuang air di bilik berkenaan dan paip air di bilik berkenaan telah dikunci.

Bilik berkenaan juga, katanya, mempunyai sinki untuk digunakan bagi mencuci tangan sebelum makan.
----
MKP Ayat Sempoi : Sampai Jentera UMNO sendiri pun korang tak boleh bantu Memang Melayu Bakal DiBangsatkan Oleh Bangsa Lain. Perjuangan UMNO membela Melayu Namun itu hanya indah dimulut tapi di Hati Lain......
 

Thursday, July 25

SLOGAN GAMPANG BARU UNTUK 1MALAYSIA.....


Makin lama makin dah tak relevan Slogan yang telah dibuat oleh DS Najib Razak. MKP lihat sekarang slogan ini kurang digunakan selepas PRU-13 adakah ianya bakal berkubur seperti ISLAM HADARI yang telah dibawa oleh TUN PAK LAH... MKP mengambil pendekatan tunggu dan lihat...

Semakin lama semakin mengikut nampaknya desakan pihak pembangkang. Kalau macam nie kelak Melayu hanya tinggal pada nama. 

Pasangan kontroversi Alvin Tan dan Vivian Lee yang ditahan di penjara, akan dibebaskan dengan ikat jamin RM30,000 setiap seorang dengan dua orang penjamin.

Ini berikutan keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohd Azman Husin yang membenarkan permohonan mereka bagi semakan kehakiman terhadap keputusan Mahkamah Sesyen yang tidak membenarkan mereka diikat jamin.

Mohd Azman membuat keputusan itu selepas mendengar hujahan peguam Chong Joo Tian yang mewakili pasangan berkenaan dan Timbalan Pendakwa Raya Ishak Mohd Yusoff.

Berkeras pada mulanya akan tetapi lembik pada akhirnya adakah ini langkah yang terbaik. Nanti makin naik tocang puak harami cina nie...

Panas! Damia Izara Bogel Kalau Berani........!!!!!

Gadis tersebut, Damia Izara menerusi akaun Facebooknya membuat kenyataan seperti gambar dibawah.

damia izara ingin bogel, gambar bogel damia izara, damia izara, gambar damia izara, siapa damia izara, keputusan prk kuala besut, gambar keputusan prk dun kuala besut, barisan nasional menang prk kuala besut

Adakah perlu kenyataan seperti itu dikeluarkan? Rasanya tak perlu walaupun anda membeci kerajaan sekali pun sebab benda-benda macam ini lah yang nanti akan makan diri sendiri.

Apapun, akaun Facebook ini adalah tulin atau pun palsu masih boleh dipertikaikan.

Facebook Damia Izara

Sebagai info, parti Barisan Nasional yang diwakili oleh Tengku Zaihan hari ini telah menang di PRK DUN Kuala Besut.

Profile Facebook tersebut telah pun dipadamkan. Entah Siapa punya kerja harap pihak berkuasa memantau pekara sebegini takut nanti ada pulak yang terikut...


Wednesday, July 24

KEPUTUSAN RASMI BN MENANG DENGAN PERTAMBAHAN UNDI SEBANYAK 158......


Keputusan rasmi baru sahaja diumumkan oleh SPR sebentar tadi. Alhamdulilah Abe Ku Calon Barisan Nasional telah mengekalkan kemenangan barisan nasional di kuala Besut. Ini membuktikan bahawa kuala besut kekal kubu kuat barisan nasional. Pas telah mencuba namun gagal meyakinkan rakyat kuala besut.Taktik merasuah pengundi dengan minyak motor percuma nampaknya tidak berjaya. MKP mengucapkan tahniah pada rakyat kuala besut kerana memilih calon yang berwibawa untuk mewakili mereka.

Sepanjang tempoh berkempen MKP berada di Kuala Besut selama seminggu dan bermacam karenah manusia dari golongan pas ini menampakkan mereka cuma mahu mengambil kesempatan bukannya mahu membela rakyat.

MKP juga sempat berbicara dengan calon barisan nasional Tengku Zaihan ini memang peramah dan mudah didekati... tahniah sahabat moga bertemu dilain kali.tahniah MKP ucapkan...

Keputusan rasmi diumumkan tadi adalah seperti berikut : 

Tengku Zaihan mendapat 8288 undi.

Azlan Yusof mendapat 5696 undi.

Semasa pru 13 dulu majoriti 2434 pada prk kali ini lebih 158undi... 

TERKINI!!! Keputusan #N01 #KualaBesut Memihak Kepada @BarisanNasional


Menurut statistik SPR setakat ini, seramai 12,919 pengundi atau 78.14 peratus sudah keluar mengundi. Jumlah keseluruhan, termasuk undi awal sebanyak 911, menjadikan seramai 13,830 orang (79.24 peratus) keluar mengundi.

Paling menarik apabila  dua PDM yang kalah pada PRU ke 13 berjaya ditawan oleh BN. Iaitu PDM Kampung Nangka dan PDM Bukit Puteri.

Keputusan tak rasmi, pengundi putih mendahului 60% disemua peti undi.

Keputusan tidak rasmi PRK N.01 Kuala Besut - PDM Pulau Perhentian yg memberikan majoriti 275 kpd BN menunjukkan peningkatan undi majoriti BN berbanding dgn PRU13 lalu. Tahniah Tengku Zaihan, semuga niat untuk bantu rakyat dipermudahkan. Majoriti 3,000 mungkin boleh dicapai In Sha Allah

Untuk makluman calon PRU13 anak jati Pulau Perhentian, Tengku Zaihan bukan anak jati Pulau Perhentian, belia anak jati Kg Nail. 

Ikut Saluran 
Saluran 1
BN - 222
PAS - 93
Undi Rosak - 3
Jumlah - 318

Saluran 2 
BN - 232
PAS - 86
Undi Rosak - 1
Jumlah - 319

Keseluruhan Undi
BN - 454
PAS - 179
Undi Rosak - 4
Jumlah - 633
Majoriti BN = 275 Itu bermakna BN menang di Kuala Besut, namun kita tunggu update seterusnya nanti.

Dr Afif Bahardin Rela Melayu 'dibabikan' doktor Cina kerana takutkan DAP....


Ini adalah Melayu Bangsat yang membela CinaDAP untuk jawatan serta kepentingan politiknya. Memang sial bin Harami punya Melayu. Kalau macam nie punya bangsat dipilih nampaknya Pulau Pinang tidak lagi selamat bagi Melayu....

"Saya mengaku saya salah kerana tidak mengambil ubat, tetapi doktor lelaki itu salah kerana mengherdik saya, panggil saya babi dan kata saya bodoh,” kata Hamid Salleh, 66, yang berasal dari Tasek Gelugor di Pulau Pinang.

"Ubat saya habis sebelum dijadualkan, tetapi doktor itu tidak perlu menggelar saya dengan pelbagai nama,” kata Hamid dalam satu sidang media di Penang Golf Resort di Bertam, anjuran ADUN kawasan tersebut.

Hamid yang mengidap penjakit jantung, tekanan darah tinggi dan tiroid kelihatan marah ketika bercakap dalam sidang media tersebut.

Katanya, beliau menemui doktor tersebut di Kepala Batas pada Jun dan terkejut dengan layanan yang diterima.

Katanya, beliau juga hendak menumbuk doktor berkenaan tetapi mengawal dirinya dari berbuat demikian.

“Kami berharap doktor tidak akan memarahi pesakit seperti ini. Kami menghormati mereka dan mereka harus menghormati kami,” kata bekas petani tersebut.

Sebelum itu,Dr Afif Bahardin yang juga Exco Kesihatan begitu lantang membela doktor yang dikaitkan dengan kejadian memaki hamun pesakit.


Beliau juga dengan lantang meminta ADUN Pinang Tunggal Datuk Roslan Saidin memohon maaf secara terbuka kepada semua doktor di Malaysia atas dakwaan semasa persangan DUN Pulau Pinang awal bulan ini.

Roslan dalam ucapan itu mendakwa tiga doktor berbangsa Cina – dua dari hospital di Seberang Jaya dan seorang lagi dari hospital Kepala Batas – bersikap rasis melalui tindakan tersebut.


Sehubungan itu semua pihak sedang menunggu reaksi dari pihak Dr Afif dan juga dari pihak yang berkaitan setelah Datuk Roslan telah menampilkan mangsa yang dikaitkan dengan insiden tersebut pada sidang media semalam.

@Amenoworld DITELANJANGKAN PADA BULAN RAMADHAN....... #makandalamtandas


Memalukan melihat perempuan mamak mengaku Melayu yang mengendalikan blog AMENOWORLD melakukan provokasi menjatuhkan maruah pentadbir Sekolah Kebangsaan Seri Pristana berhubung kes murid ditempatkan di ruang makan yang kelihatan seakan-akan tandas. Tapi adakah itu benar!!! MKP mendapat maklumat serta gambarnya.Ini adalah keluarga AmenoWorld. Yang menulis didalam Blog adalah lelaki botak macam israel tue. Namanya Suhaimi....

Tomahan AmenoWorld menyatakan pelajar bukan beragama islam menggunakan Tandas untuk makan semasa rehat. Tapi adakah itu benar? ternyata itu semua hanya pembohongan serta tomahan tanpa asas dan fakta ianya hanya berdasarkan gambar sahaja. AmenoWorld kau nie Islam atau Kafir Bulan puasa pun nak menfitnah..

Sekolah ini mempunyai 1,373 pelajar dan saiz kantin terkini tidak mampu menampung kesemua pelajar pada satu satu masa. Bermula pada bulan Mac 2013, BILIK PERSALINAN pelajar perempuan (BUKAN bilik air)  telah dinaiktaraf dan dijadikan tempat makan pelajar apabila kantin sekolah


Dan ini adalah gambar yang MKP ambil dari Blog MAZIDUL menjelaskan bahawa Guru tidak membuat penginayaan pada pelajarnya yang bukan islam. Guru sekolah berkenaan pun berbuka puasa di tempat yang sama. Kalau tempat ini busuk dan kotor mustahil Guru seramai 8 orang ini sanggup berbuka disini. Sesudahlah nak menfitnah bulan Ramadhan nie Amenoworld woiii. Sepatutnya bulan baik ini menambah pahala bukan menambah dosa. 

PENJELASAN LANJUT KORANG BACA DI BLOG MAZIDUL KLIK


SELAMAT MENGUNDI WARGA #KUALABESUT...... #VOTE4BN


WARGA emas Che Esah Che Kasim bersama adiknya, Che Rokiah Che Kasim menunggu di pusat pembuangan undi di SMK Kuala Besut sejak jam 7.30 pagi tadi untuk mengundi pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Kuala Besut.


KETUA Tempat Mengundi saluran 1 dan 2 SRK Pulau Perhentian, membawa kertas dan peralatan mengundi menaiki bot sambil diperhatikan anggota keselamatan untuk membuat persiapan di pusat mengundi menjelang Pilihanraya Kecil Dun Kuala Besut. Seramai 17,683 pengundi berdaftar akan menunaikan tanggungjawab membuang undi di 9 pusat mengundi termasuk pengundi awal.


Tuesday, July 23

@BarisanNasional RASUAH PENGUNDI.....BERAPA DAPAT? #PRKKualaBesut.... @ahmadmaslan


Tempoh berkempen hanya tinggal kurang dari 2 jam dari sekarang namun begitu taktik serta lebeling pada UMNO/BN merasuah  pada pengundi pada esok hari diteruskan oleh PAS kerana terdesak. Siapa yang merasuah sebenarnya. Dedahan pemberian minyak percuma memang meyakitkan hati penyokong serta calon PAS sendiri. Untuk meredakan isu ini PAS terpaksa pulak mengalih isu mengatakan UMNO/BN pulak merasuah...


BN membuat laporan polis hari ini berhubung pengedaran risalah kononnya BN akan mengagihkan sumbangan 'duit' Hari Raya sempena hari pengundian esok.

Laporan dibuat oleh Setiausaha Jentera Pilihan raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri Kuala Besut bagi BN Salleh Abdul Latif yang kononnya menandatangani risalah itu.

Risalah itu menyatakan kononnya Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidin Yassin telah meluluskan sumbangan duit Hari Raya itu kepada pengundi warga emas, ketua keluarga, pemuda dan wanita DUN Kuala Besut.

Timbalan Pengarah PRK DUN Kuala Besut Datuk Seri Idris Jusoh kesal dengan tindakan itu yang beliau percaya dilakukan pembangkang.

Idris yang juga Menteri Pendidikan Kedua dan anggota Parlimen Besut percaya tindakan itu dibuat bagi memperlihatkan BN mahu membeli undi rakyat pada hari terakhir berkempen.

Taktik kotor itu disedari Ketua Penerangan Umno yang juga Pengerusi Biro Publisiti BN, Datuk Ahmad Maslan ketika menunaikan solat Subuh di sebuah masjid di Pekan Kuala Besut pagi tadi.


ABE KU DISIMBAH CAT KERANA SAKIT HATI #PRKKualaBesut


Ini adalah bukti bahawa PAS terdesak dengan kekalahan di kuala besut pada hari pembuangan undi esok. Provokasi sebegini biasa pada PRK namun kali ini berbeza kerana ini adalah provokasi kali kedua setelah provokasi membakar bendera tempohari tidak berjaya. Poster PAS jugak ada namun tidak terusik. Kesian Abe Ku kena simbah cat...


Pemberian minyak petrol secara percuma oleh calon Pas yang bertanding di pilihanraya kecil Dun Kuala Besut, adalah menyalahi peraturan kempen pilihanraya yang tidak membenarkan unsur-unsur rasuah dilakukan sepanjang tempoh berkenaan.

Perbuatan calon berkenaan yang dilihat seperti menyogok minyak petrol kepada golongan belia di Kuala Besut, merupakan sesuatu tindakan yang kurang sihat.


Ramai yang berpendapat, pemberian minyak petrol percuma kepada penunggang motorsikal disini tiada bezanya dengan perbuatan merasuah pengundi muda.

Walaupun Pas beralasan bahawa pemberian minyak petrol tersebut adalah ikhlas dan sekadar mahu membantu rakyat setempat, ianya tetap dianggap sebagai satu imbuhan kepada pengundi supaya memangkah calon Pas pada 24hb nanti.

Selain minyak petrol percuma, anak-anak muda yang hadir di stesyen minyak berkenaan turut dihadiahkan sehelai T Shirt berwarna hijau yang berlogo Pas. 


KALAU DAH PANDAI JAGA ANAK BUAH MESTI DISAYANGI..... @Zahid_Hamidi


Menteri Keselamatan dalam Negeri (KDN) Datuk Seri Zahid Hamidi melawat Inspector Farid Husni Mamat di HUSM yang terlibat kemalangan semasa menjalankan tugas.

Mangsa yang berasal dari Kuala Ibai, Terengganu itu dikejarkan ke Hospital Besut dengan ambulan sebelum dipindahkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu bagi rawatan lanjut.

Farid, 33, cedera parah dalam satu kemalangan di hadapan Sekolah Rendah Kebangsaan Alor Peroi di sini kira-kira jam 4.20 pada Julai 17 yang lepas.

Motor yang ditunggang mangsa, seorang pegawai trafik yang bertugas dalam PRK di sini dan berasal dari Melaka telah bertembung dengan sebuah kereta dari arah hadapan dan ketika kejadian sedang membuat rondaan biasa bersama seorang rakan.

Menurut saksi kejadian  pemandu kereta tersebut telah memotong satu kenderaan lain di garisan berkembar sambil  menggunakan talipon. 

Pemandu kereta tersebut dikatakan terkejut apabila bertembung dengan pihak polis dan terus memecut keretanya lalu melanggar mangsa. 

Mangsa tidak sempat mengelak  dan tercampak hampir 10 meter. Motor dan mangsa telah terkena  tembok sekolah.

Mangsa telah mengalami cedera parah apabila kaki kanan mangsa telah terputus telah dikejarkan ke hospital Jertih. 

Pemandu kereta yang melanggar mangsa telah menghilangkan diri namun suspek yang mengalami kecederaan ringan itu kemudiannya berjaya ditahan polis bagi membantu siasatan.

Monday, July 22

CERAMAH ANWAR DI #TOKSABOH SEJUTA PENDUDUK #PRKKualaBesut HADIR...


Pengundi yang ada di Kuala Besut cuma 17ribu itu termasuk yang ada di Pulau Perhentian. Namun lidah rasmi pembangkang sengaja mencari publisiti murahan mengatakah ianya lebih dari itu. Ini adalah lawak yang tiada dapat diterima akal.

Entah mana punya pengikut tegar stor kunyit ini hadir. MKP beranggapan bahawa penyokong yang hadir pada ceramahnya majoritinya adalah dari luar kebanyakkanya dari Kelantan. Adakah ini bijak? Crowd Puller tidak berjaya. 

Best estimate menggunakan 'tasbih besi' dalam lingkungan 500 orang sahaja sedangkan tanah lapang lokasi ceramah boleh senang senang memuatkan 5,000 orang. PAS telah berusaha membawa masuk the best orrator tapi masih gagal menarik kehadiran penonton yang besar. Kenapa??

Kita tahu jawapannya. PAS dan pakatan pembangkang tahu mereka akan kalah. Dan rakyat sudah bosan dengan wayang kulit Anwar Ibrahim.


Beliau sendiri gagal menunaikan janji iaitu bersara dari politik jika gagal menawan Putra Jaya. 

TAK MAU MINTA!!! TAPI KALAU BAGI SEBAT AJELAH.......... #PRKKualaBesut


Pengundi Kuala Besut diingatkan supaya tidak terperangkap dengan helah PAS yang mendakwa parti itu tidak berminat menjadi Menteri Besar sekiranya berjaya menyamakan jumlah kerusi dengan Barisan Nasional di Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu.
Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, mustahil bagi pembangkang untuk tidak menimbulkan kekecohan jika mereka berjaya mewujudkan situasi 'DUN tergantung'.
"Ini satu lagi perangkap yang bakal memerangkap keadaan politik di Terengganu.
"Jangan terjebak dan termasuk dalam perangkap itu kerana mustahil mereka tidak menuntut sebarang kerusi jika kedudukan kerusi DUN berada dalam keadaan 16:16," katanya.
Beliau berkata demikian bagi mengulas mengenai kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa parti itu tidak berminat untuk merebut jawatan Menteri Besar jika berjaya memenangi pilihan raya kecil DUN Kuala Besut.
Menerusi ceramahnya Jumaat lalu, Abdul Hadi berkata PAS sanggup memberi laluan kepada BN untuk berkuasa di Terengganu walaupun mereka mempunyai jumlah kerusi yang sama banyak.
Mengulas lanjut Ahmad Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri berkata, pengundi di Kuala Besut perlu memahami implikasi jika berlakunya situasi DUN tergantung di Terengganu.
Katanya, situasi berkenaan hanya akan menggugat kestabilan politik di negeri ini terutama dalam menentukan pihak mana yang berhak membentuk kerajaan.
"Pengundi Kuala Besut cukup penting bagi menentukan masa depan Terengganu kerana kalau kerajaan tergantung, kerajaan tidak boleh dibentuk.
"Akan berlaku kekecohan mengenai siapa boleh bentuk kerajaan kerana masing-masing mempunyai kerusi yang seimbang.
"Sebab itu saya menyeru dan merayu pengundi supaya jangan terjebak dengan kempen-kempen yang berbentuk sebegini, berikan kepercayaan kepada BN bagi menentukan kerusi yang ke-17," katanya.AP

Sunday, July 21

CORAT-CORET #PRKKualaBesut.... REHATKAN MINDA LAPANGKAN DADA.... ABE KU



Semalam Pas mula menggempur Kuala Besut dengan beberapa siri ceramah serentak ketika Barisan Nasional (BN) sebaliknya pula meningkatkan program usrah dan ziarah.

Dan malam di sekitar pekan nelayan dan pelancongan ini sudah mulai sesak dengan penonton politik yang datang dari serata ceruk mencari keseronokan - mula memberi gambaran sebenar tentang lazimnya kemeriahan suasana kempen terutama dalam Pilihan Raya Kecil (PRK), apatah lagi ia dilihat amat penting bagi kedua-dua parti bersaing.

Semalam juga, dendangan yang dimainkan oleh Pas juga sudah bertukar rentak; rentak baru yang mula diletakkan asas oleh Pengarah Pilihan Rayanya, Datuk Husam Musa tanpa diiringi sebarang fatwa baru yang menyusahkannya sebagaimana baru-baru ini.

Beliau yang mula disorot sebagai bakal memikul jawatan presiden bagi memberi nafas baru kepada masa depan parti itu kelak, seimbas lalu bagaikan turut memperjudikan nasibnya d Kuala Besut yang menjadi kubu kuat BN.

Kemenangan dan kekalahan kontraktor dan pemilik setor kayu, Endot@Azlan Yusof yang dikatakan banyak sumbangan kepada tabung parti itu nanti mungkin turut menentukan momentum perjalanan politiknya setelah pengaruhnya di Kelantan semakin dikikis dan kelihatan makin jauh dari beranda kuasa.

Bagi Husam, PRK kali ini cukup sukar untuk dimenangi semula setelah kali terakhir menguasai dalam Pilihan Raya Umum 1999 biarpun penantian itu dipercepatkan dengan kematian penyandangnya Allayarham Dr. A. Rahman, anak nelayan Pulau Perhentian yang ternyata cukup lurus memikul tanggungjawab politik.

Kesempatan yang terbuka bagi Pas kali ini cukup luas kerana bukan sekadar menambah kerusi tetapi juga peluang untuk kembali menguasai negeri tanpa perlu menunggu lima tahun lagi, atau sekurang-kurangnya terus mengelorakan politik Terengganu.

Namun dengan sambutan bersahaja penduduk setempat terhadap kempen yang bermula pada 12 Julai lalu, ini memberi gambaran yang agak mendesak.

Lalu apakah langkah yang terbaik bagi menyakinkan pengundi Kuala Besut yang kebanyakanya nelayan agar tidak terus menjadi ikan `dukang'

yang memakan apa sahaja bersama kail yang dilontarkan oleh Barisan Nasional sebagaimana yang diingatkan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Husam mengatur strategi dengan rentak memujuk mereka agar mengalihkan sokongan kepada Pas kali ini kerana kemenangan tidak akan berubah apa-apa dengan kesediaan parti itu untuk terus memberi peluang kepada Barisan Nasional (B) kekal memerintah walaupun kedudukan kerusi yang seimbang.

Dilihat seakan memain pendekatan psikologi `lunak' bagi menguasai kawasan kubu kuat UMNO itu dengan memberi gambaran bahawa parti itu tidak begitu ghairah untuk merebut kuasa kerana sekadar mahu menang.

ORANG PAS KUTIP DERMA UNTUK PAKAI MOTOR BESAR........ #PRKKualaBesut

Ini adalah hakikat perjuangan PAS masa kini. Jika dahulu orang PAS masuk kampung hanya dengan Basikal dan berpakaian seperti orang kampung untuk meraih undi. 

Kini untuk orang Pas memiliki motor besar atau superbike yang harganya mencecah puluhan ribu ringgit sudah menjadi satu bentuk KEBANGGAAN pada mereka.

Memang benar perjuangan PAS telah lari dari perjuangan asal. Itulah dulu mengata pada UMNO tapi hari ini benda yang sama terpalit dengan PAS...

tapi saya tak nampak pula unit amal Pas pergi bawa sumpituntuk kutip derma dari para penunggang motor besar tadi ....... mereka pastinya LEBIH KAYA dan LEBIH MAMPU untuk menderma dari hadirin yang rata2nya orang kebanyakan yang hanya cukup2 makan saja.



Saturday, July 20

KAK IJAT MENGAMUK SEMASA KEMPEN #PRKKualaBesut @WanitaUMNOMsia


Sebelum ini bermacam-macam tomahan yang telah dibuat pada Ketua Wanita UMNO nie der... Tomahan tersebut mengatakan bahawa Datuk Seri Shahrizat tadak akan turun berkempen di Kuala Besut kononnya merajuk dan bermacam-macam lagi untuk menjatuhkan kredibiliti DS Shahrizat sebagai Ketua Wanita UMNO. Video ini menjelaskan bahawa DS Shahrizat telah datang ke PRK Kuala Besut berkempen.

Setiap kali PRK untuk makluman semua pembaca Blog MKP bahawa wanita adalah tulang belakang yang menjalankan kajian sikap serta berkempen dari rumah ke rumah. Cara yang dibawa oleh DS Sharizat ini membuatkan pembangkang resah dan gelisah. Oleh kerana itu bagi pembangkang tidak senang duduk dan membuat persepsi bahawa DS Shahrizat tidak bertanggungjawab terhadap WANITA UMNO.  


MANA ADA PEMIMPIN YANG SEMPOI MACAM @ahmadmaslan


Datuk Ahmad Maslan berkempen meraih undi pada pengundi di Kuala Besut pada bulan Ramadhan bersantai membaca akhbar utusan sambil doktor Zaki dari Kulim Kedah merawat pengundi yang mengidap penyakit strok. Ini adalah pendekatan terbaik mendekati rakyat Kuala Besut. UMNO berkempen bukan secara Ekslufif tapi inklusif. Dengan cara sebegini menepati Konsep 1Malaysia rakyat didahulukan.


Ini pulak didalam rumah pakcik ahmad yang berusia 84 tahun menghidapi penyakit strok dan tidak mampu berjalan. Beliau terlantar sudah 16 tahun dan dijaga oleh anak perempuanya...


Kedua-dua calon bagi pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri Kuala Besut berpuas hati dengan proses pengundian awal pada Sabtu di Dewan Serbaguna Tentera Udara DiRaja Malaysia (TUDM) Gong Kedak di sini.

Calon PAS, Endot@Azlan Yusof yang tiba pada pukul 8.26 pagi ketika ditemui pemberita memuji kelancaran proses pengundian awal itu yang dikendalikan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

"Proses berjalan lancar dan daripada apa yang kita perhatikan kita puas hati," katanya.

Pengundian awal itu melibatkan 1,134 anggota tentera dan pasangan serta 14anggota polis.

SPR menyasarkan peratusan keluar mengundi adalah sebanyak 95 peratus.

Calon Barisan Nasional (BN) Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman juga berpuashati dengan kelancaran proses undi awal itu.

Tengku Zaihan berkata beliau akan menggunakan tempoh yang masih ada sebaikmungkin untuk mendekati lebih ramai pengundi termasuk golongan muda sebelum 24Julai iaitu hari pengundian bagi 16,534 pemilih biasa.

Tengku Zaihan juga melahirkan keyakinan BN mampu meningkatkan jumlah undi didua kawasan yang dianggap kubu kuat PAS iaitu di Bukit Puteri dan Kampung Nangkamenerusi pendekatan rumah ke rumah.

PRK DUN Kuala Besut diadakan berikutan kematian penyandangnya Dr A. RahmanMokhtar, 55, pada 26 Jun lalu akibat kanser paru-paru. - BERNAMA


MAT REMPIT #PRKKualaBesut DAPAT DURIAN RUNTUH SEMASA KEMPEN.... @fuhas_tweet


Ini adalah satu cara untuk mendekati rakyat pada hari ini golongan mat rempit atau sesiapa sahaja asalkan pengundi N01 Kuala Besut mendapat servis motosikal secara percuma. Usaha sebegini membolehkan rakyat menilai siapa yang berkupayaan untuk membela rakyat pada pilihanraya Kecil pada kali ini. Korang boleh melihat sendiri siapa yang menguruskan serta menjadi mekanik didalam gambar diatas adalah anak muda tempatan.  


Ramai yang datang untuk mendaftar tapi ada dikalangan mereka mengelak untuk mengambil gambar mungkin malu bila diberitahu akan dimasukkan didalam blog..


MKP terharu melihat semangat anak muda bertugas dengan penuh komited. Walaupun pada bulan Ramadhan diwajibkan berpuasa dengan cuaca agak panas diwaktu tengahari sekarang. 



AZHAR IDRUS BAKAL DIKAMBING HITAM OLEH PAS #PRKKualaBesut


Azhar Idrus bukanlah satu nama yang asing bagi para peminat ceramah yang gemarkan pendekatan lawak jenaka dalam penyampaian kuliah ilmu agama. Sekiranya dahulu ceramah agama hanya boleh diikuti dalam di masjid dan surau, namun dengan gaya hidup yang serba moden ketika ini, ceramah agama turut menerima evolusi apabila terpaksa menguna pakai pendekatan baru sesuai dengan perubahan zaman dan masa.

Bertitik tolak dari itu, nama Azhar Idrus mula dikenali ramai, apabila pelbagai siri ceramahnya yang dimuatnaik di dalam Youtube mendapat sambutan hangat. Maka dia yang suatu ketika merupakan seorang gitaris untuk salah sebuah kumpulan band di Terengganu mula ‘dinaiktarafkan’ sebagai ustaz ekoran penyampaian ceramahnya yang dikatakan berbeza.

Mengunakan platform sebagai penceramah bebas, Azhar Idrus terus mendapat perhatian ramai apabila sering menerima undangan ceramah di serata pelusuk tanahair sehingga meningkatkan popularitinya di kalangan masyarakat. Menyedari akan hakikat itu, Pas sebagai salah sebuah parti politik yang kononnya berpaksikan perjuangan Islam terpaksa mengunakan khidmat Azhar Idrus bagi membantu parti itu, menarik sokongan masyarakat.

Maka bermulalah detik baru dalam kariernya sebagai ‘ikon’ untuk Pas. Dengan mengunakan imej sebagai penceramah agama bebas, Azhar Idrus mula bertindak sebagai agen bagi menyampaikan dakyah-dakyah Pas melalui ceramah-ceramah yang disampaikannya.

Tidak cukup dengan itu, dia akhirnya turut dijadikan sebagai agen kempen di setiap pilihanraya bagi membantu calon-calon Pas yang bertanding. Sebagai contoh, dia pernah beberapa kali diminta turun padang, bagi membantu jentera Naib Presiden Pas, Husam Musa yang bertanding kerusi parlimen Putrajaya dalam pilihanraya umum yang lalu.

Terbaru, Azhar yang terkenal dengan pangilan ‘ustaz kemah-keming’ turut diminta diminta membantu jentera Pas di Kuala Besut bagi menarik sokongan pengundi. Ia ekoran dari laporan awal jentera parti itu yang mengatakan calon Pas, Azlan @ Endut bakal berdepan dengan laluan sukar.

Selain dari imej ‘calon cari makan’, Azlan juga dilihat sebagai calon yang bermasalah kerana tidak mendapat sokongan dari jentera akar umbi dan kepimpinan parti di peringkat negeri. Malah sokongan yang diberikan kepada Husam sebelum ini juga dikatakan sebagai punca, calon itu diboikot oleh kumpulan ulama dan jentera muslimah.

Atas semua faktor itu, Azlan dikatakan sukar untuk menandingi calon dari Barisan Nasional yang merupakan seorang anak muda professional. Selain berpendidikan tinggi, Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman juga mempunyai rekod bersih dan cemerlang serta aktif mendampingi masyarakat.

Tengku Zaihan merupakan jurutera Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) di Putrajaya, yang sebelum itu pernah berkhidmat selama lima tahun di JPS Daerah Besut. Anak kelahiran Kampung Nail, Kuala Besut itu mula mencurahkan bakti kepada masyarakat setempat setelah menyertai JPS 15 tahun lalu sebagai jurutera daerah.



Friday, July 19

ABBY AL BODY BERCANDA DI TEPI PANTAI #PRKKualaBesut...


Kecoh laman web hari ini dengan kisah abby albody bernikah secara rahsia tidak diwar-warkan pada media...selalunya kalau yang kawin secara senyap nie mesti ada benda yang tak kena.Abby Albody nie maksum der....bila dah masuk pas selalunya tiada dosa walaupun jelas dan nyata. Memang orang pas nie bengong.

Mkp keceramah abby albody tapi tidak dihebahkan namun sehingga sekarang tiada kelihatan kelibat abby albody. Mungkin malu kot..

Baguih jugak abby albody dah kawin ngan mamat muda nie. Umur mamat nie pun baru 24tahun masih mentah dan tidak matang...so senanglah dikerjakan oleh abby albody. 

Ceramah malam nie macam biasa kehadiran cuma agak sinikal dan tidak mendapat sambutan. Mkp kesian kat pas kena panggil abby albody untuk mencari crowed puller.fofular ke abby dimata orang kampung di Kuala Besut atau hanya nak tengok body abby albody....

PAS BAKAL BERKUBUR JIKA NIK AZIZ MENINGGAL............ #PRKKualaBesut.


PAS dah berkempen selama seminggu disini. Tapi suasana agak pelik dan menghairankan bila sehingga kini tidak berjaya membuat kejutan terhadap UMNO/BN dengan kehadiran penyokong PAS yang boleh mencapai kehadiran berpuluh ribu setiap kali ceramah MEGA PAS. Kalau ceramah mega ini selalunya penceramahnya jugak sudah pasti "BIG-GUN' atau "Crowd-Puller".

Malangnya ceramah yang dibuat betul-betul di sebelah Masjid Pengkalan Udara Kem Gong Kedek -jika diukur dengan skala kehadiran biasa ceramah big gun PAS- GAGAL.

Kebanyakkan dari rakan blogger yang hadir secara senyap semasa ceramah semalam bertikam lidah dengan jumlah kehadiran.

ada yang kata 500, 800, 1500 dan paling banyakpun kata 2000.

Yang 500 ke 800 ambik kira jumlah hadirin yang dengar ceramah, dan yang 1500 ke 2000 itu ambil kira jumlah keseluruhan hadirin termasuk yang duk melepak di kedai-kedai makan, atau berbual sesama sendiri di kawasan sekitar.

Dalam kata lain, bisa Nik Aziz tak sekuat dulu-dulu. Beliau sendiri yang tiba kira-kira jam 11.15 malam, hanya mula berceramah pada jam 11.35 malam dan berakhir lebih kurang jam 12.00 tengah malam.

Dalam kata lain, Nik Aziz yang PAS war-warkan sebagai penceramah utama mereka, lebih banyak menghabiskan masa mendengar ceramah dari memberikan ceramah.

Beliau memulakan ucapan dengan nada perlahan, orang kata 'dok rok dah' atau tak larat dah.

Ceramahnya pula amat membosankan dengan serangan tidak sudah-sudah pada UMNO yang mengambarkan dendam kesumatnya terhadap UMNO tidak pernah padam walaupun tidak lagi menjadi Menteri Besar Kelantan.

Sepanjang ceramahnya beliau tidak menyebut mengenai calon PAS Kuala Besut Azlan @Endut Yusof.

Azlan yang berada di kerusi atas pentas juga tidak berucap langsung. Beliau hanya diperkenalkan oleh pengerusi majlis Nik Zawawi Nik Salleh.

Nik Aziz hanya berucap menghentam UMNO dan memuji kerajaan Kelantan yang diperintahnya selama 23 tahun, sehingga lupa menyebut, memperkenalkan atau menyuruh hadirin mengundi calon PAS.

Pun begitu, mesti diakui, jumlah kehadiran ceramah Nik Aziz Khamis malam merupakan yang terbesar sejak PRK Kuala Besut.

Deretan kereta yang diletakkan dikiri-kanan jalan menyebabkan kesesakan kepada pengguna lain.

Namun ada yang berhujah, melihat deretan kereta tersebut, jangan-jangan yang hadir adalah orang luar, yang mahu mendengar 'amanat tok guru', bukan pengundi DUN Kuala Besut.

Tanpa ambil kira, samada yang hadir itu orang luar atau pengundi DUn Kuala Besut, kira ceramah Nik Aziz ini pecah rekod kehadiran pengunjung, kerana pada malam-malam sebelum itu, walaupun penceramah PAS seperti Datuk Husam Musa, Mat Sabu, Hanifa Maidin, jumlahnya datang mendengar rata-ratanya 300 ke 500 orang saja.


ORANG UMNO MEMENG SUKA BUAT KERJA YANG TAK ELOK....... #PRKKualaBesut


Ahli PAS memang mudah tertipu dengan pemimpin mereka sehinggakan benda yang tidak masuk akal pun ditomahkan oleh Husam Musa Pengarah Pilihanraya PAS PRK Kuala Besut. Bagi MKP senang saja nak dakwa atau menuduh mestilah mempunyai bukti yang kukuh demi memperkuatkan apa yang telah didakwa. 

Namun begi MKP berharap pemimpin UMNO berhati-hati dengan pihak PAS yang kita semua maklum bahawa pandai membuat menipulasi isu supaya menjerat pemimpin UMNO dengan persepsi murahan.

Terbaru PAS minta penjelasan kerajaan BN Terengganu berhubung sebuah hotel berhampiran jeti Kuala Besut yang didakwa dibina dari sebuah dewan orang ramai yang telah diubah suai.

Akan tetapi tiada bukti disertakan. Husam Musa sebelum ini mendakwa Calon PAS Che Long telah diserang secara peribadi oleh UMNO/BN akan tetapi Husam Musa pulak kali ini seperti menepuk air di dalam dulang, Airnya terpercik kemuka sendiri.

Untuk menguatkan tuduhanya Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa berkata, beliau juga mendapat maklumat bahawa hotel tersebut dimiliki oleh orang kuat Umno bahagian Besut.Lapan tahun lalu ianya adalah sebuah dewan orang ramai di bawah Majlis Daerah Besut.

Tapi sekarang ianya menjadi Hotel Samudera yang didakwa dimiliki oleh orang kuat Umno Besut. MKP nak tanya sekali lagi mana bukti dakwaan yang telah dibuat oleh Husam Musa ini.

Sesudahlah buat fitnah dibulan Ramadhan ini tak elok dan hanya menjatuhkan kreditbiliti Husam Musa itu sendiri. Dah lah kalah di Putrajaya pada PRU-13 yang lalu masih tak serik lagi. Kini hanya tinggal Kuasa ADUN saja di Salor. Menteri Besar Kelantan yang baru pun tidak mahu melantik Husam Musa sebagai EXCO. 

Kalau Menteri Besar sendiri dari PAS tidak lagi mempercayai Husam adakah rakyat Kuala Besut mahu mempercayai Husam. Lebih elok Husam jagalah orang PAS di kawasan anda terlebih dahulu sebelum masuk campur urusan di Kuala Besut nie. #DahKalahSudahlah.

Bagi MKP isu Hotel ini hak milik orang UMNO atau siapa sahaja rakyat Malaysia berhak berniaga secara sah mengikut lunas undang-undang yang telah ditetapkan. Kuala Besut ini adalah pusat Pelancongan terkemuka di Malaysia dan menjadi tumpuan pelancong dari serata Dunia terutamanya Pulau Perhentian.

Di dalam ISLAM telah disarankan bahawa punca pendapatan adalah dari berniaga  9/10 daripadanya adakah itu pun salah?


Ini adalah calon yang terbaik untuk Rakyat Kuala Besut.. Ore Muda Anak Ustaz.
 

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive