Tuesday, July 30

GUAN ENG RASUAH PEMANDU TEKSI.............. SPAD, TEKS1M, HAMID ALBAR PROGRAM MANGKUK HAYUN...


Jika dulu Guan Eng Ketua Menteri Kebangaan Cina Bangsat DAP Pulau Pinang dengan megah dan berani menuduh segala wang pemberian oleh Kerajaan Pusat pada rakyat adalah rasuah untuk meraih undi. Seperti termakan ludah kahak hijaunya sendiri Guan Eng telah memberikan Rasuah pada Pemandu Teksi dan apa saja dinamakan kereta sewa sebanyak Rm600. Adakah ini halal dimata DAP serta penjilat tegarnya....

Lim Guan Eng berkata, pemberian insentif itu terkandung dalam manifesto PR pada PRU13 selain menghargai peranan mereka sebagai barisan hadapan di negeri ini.

MKP nak tergelak dengan ayat digunakan malah nak termuntah pun ada!!!! Yang menerima patut senyum dan gembira. Siapa tak seronok beb bila dapat duit malahan dekat raya nie.. Masyukkk der. At list boleh beli baju raya atau tukar tayar kereta baru...

Lepas nie PM Najib Razak tak mau bagi lagi Tayar baru pada Golongan Pemamdu Teksi nie...Tak apa bagi saja pada depa nie nanti pada PRU 14 depa pasti akan undi DAP.....

Ini pulak pasal TEKS1M!!! Bodoh punya SPAD, Pemandu Teksi yang menyertai program ini terpaksa membayar rm80.00 sehari sebagai sewa... Kalau pakai teksi biasa cuma 40 ringgit sehari. Program berat sebelah. Yang untung adalah KRONI TEKS1M....Agaknya sapa punya IDEA BANGGANG nie..

“Kalau London terkenal dengan London cab nya, New York dengan Yellow Cab nya Malaysia pula dengan TEKS1M EXORA , harap harap akan terkenal kalau tak dapat seluruh dunia ,di rantau ini sebagai perhidmatan teksi yang terbaik” begitu luahan hati Perdana Menteri ketika berucap dimajlis penyampaian lesen teksi individu  di Ibu Pejabat Suruhanjaya Pengankutan Awam Darat beberapa hari lepas.

Majlis ini juga ada lah hasil dari pengumuman yang dibuat oleh Datuk Seri Najib pada 23 Mac 2013 yang lalu di PICC dimana ketika itu 200 lesen pertama telah diserahkan sendiri oleh PM dan kemudian nya pihak SPAD telah menyerahkan lagi sebanyak 300 lesen. Keseluruhan yang dijanji kan waktu itu ada lah 1,000 lesen individu.

“Apa yang kita janjikan termasuk janji dalam manifesto kerajaan BN akan tetap di tunaikan” tambah kata Perdana Menteri lagi pada ucapannya.Turut serta pada majlis ini adalah Pengerusi SPAD, Tan Sri Syed Hamid Albar.

Tawaran TEKS1M ini disertakan bersama nya bantuan RM5,000 pada setiap pemandu teksi yang membeli Proton Exora melalui Yayasan Rakyat 1Malaysia. Paling ketara didalam tawaran ini adalah pemandu teksi tidak perlu mengeluarkan wang pendahulaun serta kadar faedah pinjaman hanya 2 peratus sahaja. Cukai jalan dan cukai kastam juga dikecualikan didalam harga kenderaan melalui pakej ini.

Tawaran yang baik pada skim Teksi ini serta bentuk teksi yang cantik tidak akan bermakna jika tingkah laku dan perangai yang baik tidak mengiringi pemandu teksi .Ketika berseloroh bersama hadirin didalam ucapan nya pemandu teksi menyahut Perdana Menteri dengan kata “Boleh” sebaik DS Najib bertanya sama ada mereka boleh atau tidak  menjaga perangai dan tingkah laku serta memberi senyuman selalu.

Di dalam majlis anjuran SPAD ini pengumuman berkenaan kewajipan pemandu teksi untuk menjalani program akredetasi bagi memastikan kualiti perhidmatan juga turut disampaikan. Dengan pelbagai program yang disusun oleh SPAD untuk pemandu teksi,  ianya diharapkan akan membawa kearah perlaksanaan model baharu perhidmatan teksi untuk Malaysia.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive