exponegaraku

Monday, July 29

PERKASA DAH HILANG TELOQ.......BANYAK SONGLAP DUIT AGAKNYA.......


Ini terjadi bila perjuangan berlandaskan wan ringgit menjadi batu merhala...Memang gampang der... Dulu MKP pernah menjadi ahlinya akan tetapi kona baring bila mendapat tahu PERKASAM nie hanya tahu buat duit dan menipu semua ahlinya. Bermula dari detik itu mulalah MKP meluat dengan telatah harami PERKASAM nie...

Bila Ibrahim Ali mengumumkan penubuhan Majlis NGO Antara Kaum atau Mirac yang dikatakan sebagai tanda keterbukaan Perkasa dalam perjuangannya yang selama ini memperjuangkan kepentingan Melayu, Bumiputera dan Islam. Ayat macam harami poket dah penuh agaknya!!!!

Sebelum ni Perkasa ni bukan main rasis lagi kononnya nak jadi pejuang bangsa melayu.. Siap bertengkolok bagai dalam setiap majlis kononnya nak bagi kaum lain nampak keperwiraan semangat melayu dorang..

Perkasa sebelum ni pernah meluahkan kekecewaannya terhadap Najib yang lebih memberi muka kepada kumpulan-kumpulan yang membuat tuntutuan secara mengugut seperti Dong Ziong dan Hindraf dengan sedia mengadakan pertemuan serta memenuhi permintaan mereka sedangkan pandangan Perkasa langsung tidak diberi perhatian.

Pak Berahim juga pernah mencadangkan untuk membakar kitab Injil berbahasa Melayu sebagai protes terhadap penggunaan kalimah Allah, selain kecewa dengan Najib kerana menjemput paderi-paderi untuk berdialog di Seri Perdana sedangkan Perkasa tidak pernah dilayan sebegitu rupa.

Rupanya Pak Berahim dan Zul Kulim basah secara berpasangan di tengah hari.. Perkasa dah hilang rasis bila sanggup jadi barua kepada cina dan India. Kenapa tiba-tiba je Perkasa berubah halatuju?? Mahsyuk ke??

Mampu ke Zul Kulim dan Pak Berahim bersuara lagi sekiranya timbul isu-isu yang menggugat kepentingan melayu/Islam lepas ni?

Seawal penubuhan Mirac ni pun dah tunjukkan Perkasa memang hilang telor. Zul Kulim terpaksa meninggalkan Majlis berbuka puasa tu kerana berlaku perbalahan kecil diantara wakil India disitu berkenaan isu guru besar sekolah Sri Pristina.

Yang lawaknya.., Pak Berahim pulak terpaksa memujuk wakil-wakil India kat majlis tu supaya jangan balik. Dan Zul Kulim terpaksa berbuka puasa dalam kereta disebabkan merajuk bila Pak Berahim lebih utamakan India...


3 comments:

Anonymous said...

Slagi Brahim ada di situ, PERKASA akan terus menjadi kuda tunggangan utk meneruskan perjalanan politik dia... halatuju Brahim sememangnya hanya politik...Ingat Brahim, ingat lompat, ingat politik cari makan

abe wei said...

sepatutnya perkasa/jati dll lebih vokal, apabila UMNO seperti tak bermaya walaupun menang byk kerusi. Isu2 penghinaan agama dan bangsa. Isu2 semasa seperti kes SK Sri Pristina.Jonker Walk,undang2,FINAS, penyalahgunaan kjaan tempatan dlm isu2 seperti tapak bazar ramadan. Hiburan2 yg semakin karut dgn plot citer melayu yg asyik nak berbunuh aje.....tapi sayang, senyap sunyi mcm dah kena sumpah. Istiqamah la.

Megat Alam Gempita said...

Ternyata jarum dah masuk...PERKASA telah diliberalkan pemikiranya oleh harbi. Itulah hasil diplomasi mengatasi konfrontasi.

Perjuangan bukan sekadar ingin jadi YB atau dapat duit berguni-guni...Perjuangan perlu ikhlas dan konsisten.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive