Friday, December 30

Isu dakwaan kos guaman Jamil Khir gara-gara karenah Anwar

Inilah masalahnya bila ada 'mulut puaka' yang main nak tuduh saja tanpa tengok kiri kanan konon dana zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) diseleweng untuk tanggong kos guaman Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Ketua Pegawai Eksekutif MAIWP Dr Muhammad Yamin Ismail Rabu mengeluarkan kenyataan menafikan berlaku penyelewengan dana zakat seperti didakwa oleh pembangkang.

Katanya MAIWP menanggung kos guaman bagi tiga responden yang dinamakan dalam tuntutan qazaf Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Selain Jamil dua yang lain ialah Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) Datuk Che Mat Che Ali dan Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan Shamsuddin Hussain adalah penjawat awam.


"Justeru, adalah menjadi kewajipan MAIWP, sebagai pihak berkuasa agama Islam, untuk menanggung kos pembelaan sebarang tindakan guaman terhadap mereka," katanya dalam satu kenyataan Rabu.

Beliau menjelaskan MAIWP mempunyai peruntukan khas daripada geran kerajaan untuk membayar yuran guaman.

Sejak 1993 hingga 2011 jumlah yang diterima adalah RM11 juta termasuk RM700,000 pada 2010 dan RM500,000 pada 2011.


"Tindakan yang dibawa oleh Ahli Parlimen Permatang Pauh merupakan punca utama yang mengheret ketiga-tiga responden dalam pertikaian di Mahkamah Syariah, sedangkan tuntutan dan dakwaan Ahli Parlimen berkenaan adalah tidak berasas sama sekali sebagaimana yang telah diputuskan oleh Mahkamah Tinggi Syariah.


"Justeru itu, disimpulkan bahawa keghairahan sesetengah pihak untuk menyalahgunakan proses mahkamah terhadap penjawat awam akan mengakibatkan dana dan wang rakyat terpaksa digunakan bagi melayan kerenah mereka yang tidak berkesudahan.

"Tohmahan yang sedang dihadapi oleh responden ketika ini juga boleh membawa kepada pertikaian di mahkamah dan mengakibatkan penggunaan wang yang sepatutnya disalurkan untuk kepentingan umat Islam," katanya.

Sumber  klik disini

Thursday, December 29

Adam Adli& SMM:Kat Penang Jangan Dok Buat Jora!!!



Nie penyokong PAS pulak lebih lebih dok buat kacau?Dah La masuk salah tempat dan berbahas tanpa fakta serta kenyataan yang membabi buta.Orang Penang kata "Kalu Salah Serbu sat nanti pecah Helmet"kan dah kena selipar lembik kat muka hang!!!


Mangkuk hayun punya pencacai PAS.., kononnya hebat sangatlah tu bila buat kurang ajar nak backup Adam Adli di Padang Kota petang tadi..


Kononnya mamat bangang tu nak jadi Hero Adam Adli di depan media, padahal Adam Adli dan kengkawan SMM bagus punya dok mengadap Guan Eng di Komtar..Ntah pi dok dapat amanat serta token dan habuan terbaik dari ladang yang telah ditanam oleh DAP.


Nasib baik Ir Shaikh tu tengah good mood.., kalau tak, confirm mamat tu kena humban masuk dalam laut.. Mamak tu bukan calang-calang kepala angin dia tuu.. Kalau dia marah.., terus muka jadi kaler hijau beb..


Apa punya bahalol pengikut-pengikut PAS.. Adam Adli yang kurang ajar tu pun dorang nak defend.. PAS memang suka budak-budak biadap macam tu jadi geng dorang agaknya..


Korang layan lah video kat bawah ni yee.. MPP edit dari video asal yang diupload oleh Gelombang Biru..


Adam Adli,SMM Provokasi Tak Menjadi

Gambaq yang telah di tweet oleh @mahasiswamsa ini merupakan provokasi kepada apa yang sedang hangat dibicarakan laman media sosial.Ada pihak memaksa mahasiswa yang bersama SMM untuk berdebat tentang AUKU di Padang Kota lama.Ternyata depa nie hanya pandai berkokok akam tetapi ekoq penuh dengan tahi Ayam.

Pada mulanya memulakan dengan kempen yang seakan riak dan angkuh akan tetapi apabila Pemuda UMNO Pulau Pinang turun mahu berdebat dengan Adam takut pulak apabila hendak bersuara.MKP tanya kenapa menikus dan duduk dalam van?Jika ini wadah yang dibawa dan penakut untuk berjuang apa faedahnya?

Pemuda UMNO telah turun untuk menanti kedatangan SMM selama 4jam .Akan tetapi kecewa dengan sikap Adam Dan SMM yang ternyata tak ada teloq.Dari apa yang telah diberitahu kepada MKP Pemuda telah turun ke pasang Kota Lama menunggu dari Pukul 12.30 tengahari Hingga 3.30!petang.Depa nie keluarkan gambaq pada pukul 4petang setelah Pemuda UMNO telah Pulang.

MKP nak tanya berapa ramai mahasiswa yang hadir pada debat tersebut yang ada dalam gambaq nie cuma 5 orang mahasiswa?Jika banyak nie yang mai dan dapat dibawa oleh SMM malulah dan ternyata telah ditolak oleh majoriti mahasiswa. jika mengikut statistik Mahasiswa yang ada di Pulau Pinang bermakna yang hadir cuma 00.1% mana ada suara majoriti???

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive