Sunday, April 30

PENYAMUN EZAM KOTAK YANG PERLU ANDA TAHU...


Sebelum menyertai PPBM Ezam telah diyakinkan bahawa beliau akan dilantik sebagai Ketua Bahagian PPBM Setiawangsa dan juga Pengerusi PPBM Wilayah Persekutuan.

Namun situasinya berubah selepas beberapa bulan menyertainya. Untuk memegang jawatan itu Ezam ditawarkan satu 'pakej' oleh PPBM Pusat yang berharga RM 500'000.00. Juga perlu menyediakan pejabat dan kemudahan lain untuk PPBM Wilayah Persekutuan. Bagi yang mengenali Ezam mereka akan tahu sikapnya dalam bab hendak mengeluarkan wang. Bab wang masuk beliau memang laju dan cekap. Sanggup buat apa sahaja asalkan masuk wang.

Berang dengan tawaran 'pakej' itu membuatkan Ezam mengambil keputusan keluar parti dan kemudiannya menubuhkan parti sendiri yang diberi nama Parti Bebas Rasuah. Nama itu dipilih kerana hendak memperli kepimpinan PPBM yang mahu menjual jawatan kepadanya. Itulah cerita yang disampaikan kepada seorang wartawan melalui perbualannya dengan orang kanan Ezam, Abdul Ghani Haroon.

Selepas menubuhkan Parti Bebas Rasuah yang dicuri parti asalnya dari pihak lain, Ezam kini bakal berdepan hukuman kerana memberi maklumat palsu kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS). Dimana beliau bakal berdepan hukuman yang akhirnya tidak boleh memegang apa-apa jawatan dalam sebarang pertubuhan di Malaysia.

Lebih kurang sebulan lepas Ezam dengan penuh gah mengumumkan beliau akan bertanding melawan Perdana Menteri di Pekan. Dua minggu lepas pula beliau memfailkan saman RM 3.6 bilion terhadap PM. Dalam tempoh tidak sampai dua minggu beliau sendiri pula yang berdepan dengan tindakan undang-undang kerana mencuri dan menipu.

Ezam perlu sedar bahawa lawannya bukanlah Perdana Menteri. Terlalu jauh baginya untuk berlawan dengan Datuk Seri Najib. Ezam perlu kurangkan khayalannya dan ukurlah baju di badan sendiri. Setakat tahapnya itu cukuplah untuk beliau berentap dengan Presiden Parti Generasi Baru (New Gen Party), Datuk G.Kumaar sahaja.

Selain dari disiasat ROS , Ezam juga sedang berdepan dengan siasatan berhubung penyelewengannya dalam NGO yang bernama HISBAH. Dimana ratusan ribu dana HISBAH yang diterimanya dipercayai digunakan untuk kepentingan peribadinya. Untuk pengetahuan HISBAH diketuai oleh Ezam sebagai pengerusi dan jawatan bendahari pula dipegang oleh adik iparnya yang dikenali sebagai Karim.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive