exponegaraku

Saturday, July 19

BAJU HINA AYAT SUCI AL-QURAN... TUNGGU APA LAGI.. @Zahid_Hamidi @PDRMsia


Kalau dah sampai tahap macam nie memang dah melampau. Dah terang-terang menghina umat Islam bila berpakaian sebegini. 

Tindakan seorang wanita yang dipercayai berbangsa Cina memakai baju bertulisan ayat suci al Quran tersebar luas di laman sosial Facebook.

Ia dikatakan berlaku di sebuah pasar raya di Ampang, Selangor.

Berdasarkan gambar yang disiarkan, wanita itu dilihat ditegur seorang lelaki Arab yang berada berhampiran.

Motif sebenar wanita berkenaan menayang baju berkenaan menjadi tanda tanya.

Apakah dia tidak sensitif dengan persekitaran masyarakat majmuk di negara ini, ataupun undang-undang sedia ada belum cukup tegas untuk membendung kejadian sama daripada berulang.

Pada 15 April lalu, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi memaklumkan, Akta Percetakan Teks al Quran 1986 akan dipinda, bagi mengatasi masalah penyalahgunaan ayat suci al Quran.

Di bawah pindaan itu, ia akan mencadangkan hukuman terhadap beberapa kesalahan yang tidak melebihi denda RM50,000 dan 50 tahun penjara.

12 comments:

Anonymous said...

Moga moga ada juga pegawai Melayu yang tak BANGSAT dalam PDRM tampil bela ISLAM...

Anonymous said...

perbuatan menghina dan mencabar.agama Islam sudah kelihatan semakin parah. Jamil Khir begitu sepi dengan perbuatan perbuatan sebegini. dimana kah kesudahanya nanti?

pada pandangan dan pendapat aku, menteri yang terlibat sewajarnya dipecat kerana menghabiskan duit rakyat. kalau Kiki boleh diambil tindakan tanpa mendapat lapuran polis, ada kah mungkin betina ini juga akan diperlakukan sama?

Anonymous said...

kalimah allah hak manusia... kalam allah juga hak semua.. semua boleh guna sesuka hati.. buat tatoo kalimah allah dan ayat kuran pada badan pun boleh kot... ajaran pas kepada sekutunya

Anonymous said...

itulah yang ditakuti oleh sebilangan rakyat malaysia beragama islam yang membantah penggunaan kalimah allah oleh orang2 kafir

Anonymous said...

Jamil khir buat apa...

Anonymous said...

Tak payah luahkan perasaan marah pada merika semua ......jangan cakap banyak dan berjela jela .....kalau jumpa denan merika dan sesuai dengan kedaan tibai kasi mampos.......masa bercakap dah tamat......polis pun banyak kerja lain nak buat......kalau setakat buat report tak ada maknanya....Kun faya kun aja .and

Anonymous said...

makcik ni orang korea beli baju tu di india.. oo ok

Berbicaralah dengan penuh hemah dengan makcik ni

Anonymous said...

Ini mesti salah Anwar ni.. sbb adakan hubungan dgn org Korea.. sbb tu Korea tu masuk Malasyia pakai baju tu...

Anonymous said...

btul ke kaligrafi tu ayat quran..atau sekadar ayat tidak..ianya hanyalah kaligrafi arab...tak semestinya tulisan arab..smuanya ayar quran..selidik dulu..kang nanti jadi mcm kes cadbury hari tu jilat ludah sendiri..

sebagi islam kalau betul itu ayat quran kita patut beri peringatan..tak payah emosi lebih2x..tak payahlah nanti ada buat PC buat statement mcm akak yg nak mintak ganti rugi cuci darah hari tu..entah pape..

islam tak apa-apa pun..kite je emosi terlebih2x..islam tak suruh korang mcm tu pun..secara logik pun org terlalu ikut emosi ni byk hilang pertimbangan..mana kesederhanaan yg islam anjurkan..selidik dulu

Anonymous said...

Saya besarkn gambar itu>Jelas ia drp ayat2 Surah AlFatehah. YdpAgong/Mufti/Jakum/JamilKhir/Mb/Pm/NgoIslam/TiapMuslim*WajibBertindkDngKuasaDBriknAllah. NantiAllahSendiriBertindakLenyapknKitaSemuaAbaiIslamSertaSyariat&Maruahnya.AwasJikaOrgYgDBeriAmanahTkBuatKerjaNantiUmatIslamBertindakSendiriLagiHarubiru??

Anonymous said...

Isu Dna Babi dlm Cadbury tu, jangan silap 2 kali?? Yg sahkn adalah pihak yg layak. Jakim main wayang bila pergi uji produk terbaru d kilang lepas isu ni panas? Isunya kini> 1Jakim tak ambil produk yg sedang d jual dlm kumpulan yg d tuduh ada Dna Babi utk d pastikn dng ujian - sedih & marahlah Menteri Jamil Khir & Jakim jangn bodohkn umat Islam dah pun banyak d perbodohkn. Saya masih yakin ada Dna Babi dlm produk itu melainkn Jakim amanah terhadap AllahSwt, Nabi MuhdSaw serta seluruh umat Islam Msia & Dunia -sebab logo Halah Jakim d hormati rata dunia. Dng sendiri saya rasa mereka semua perlu bertaubat & letak jawatan?Bnyak lagi kerja2 Agama perlu d laksana d elok d betulkn - takutlah Dosa, Murka/ Bala'/ 'Azab/ Neraka Allah. Sekian dulu. Mahasuci AllahSwt, segala puji syukur kembali kpdNya, Solawat Salam Keberkatan d Sisi AllahSwt d ohon bagi Nabi MuhdSaw serta sekalian yg Baginda ingat & kasih & sekalian mereka yg ingat & kasih akan Baginda. Bertaubat sentiasa kembali dlm beristigfar kpd Allah. Amin Ya Allah Ya Rahmn Ya Rahiim

shofa abdillah said...

Harusnya produsennya ditindak biar gak meluas

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive