Friday, July 18

VIDEO KETIKA PESAWAT #MH17 DITEMBAK JATUH.....?



Perdana Menteri DS Najib Razak baru sahaja mengesahkan berita mengenai MH17. Arahan siasatan sedang dilakukan oleh pihak yang berwajib.

Ini berita yang baru diterima dah riuh dikalangan media barat, bahawa sebuah lago pesawat Boeing 777 milik MAS MH17 dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur terhempas di Ukraine berhampiran sempadan Rusia.

Sehingga kini ada dua tiga laporan yang mengelirukan, ada yang kata jatuh, ada yang kata ditembak jatuh.


Yang pasti pesawat tersebut membawa 295 penumpang dan anak kapal.

Berita kehilangan pesawat kedua milik MAS dalam tempoh lima bulan itu menjadi tajuk utama 'breaking news' semua agensi berita antarabangsa sebentar tadi.

Sementara itu MAS melalui akuan twitternya mengesahkan sebuah pesawatnya MH17 kali terakhir dapat dihubungi di ruang udara Ukraine.

Laporan media barat memetik sumber industri pulak memberitahu pesawat tersebut terhempas selepas ditembak menggunakan roket dari darat ke udara di wilayah Ukraine yang sedang bergolak.


2 comments:

Anonymous said...

pemimpin2 dunia sekarang hnya inginkn kuasa...nyawa tdk brsalh diprtaruhkn...

Anonymous said...

Saddened by the incident...bole bankrupt MAS mcm ni :-(

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive