Saturday, April 23

@limkitsiang POLITIK MENGHASUT!!!! AKHIRNYA MAKAN DIRI...?


Lim Kit Siang pernah berkata, kembalikan hak autonomi kepada Sabah dan Sarawak yang sememangnya sedang giat dilakukan Perdana Menteri dan kerajaan Persekutuan.

Maka apabila kuasa autonomi itu dikuatkuasakan, pemimpin DAP membuat pelbagai tuduhan terhadap Ketua Menteri Sarawak.

"Saya sudah mengarahkan Ketua Setiausaha Negara (Tan Sri Dr Ali Hamsa) untuk meneliti perkara ini, termasuk mengadakan perbincangan lanjut dengan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Sabah, begitu juga Sarawak.

"Berlaku banyak pertindihan kuasa ketika imi di peringkat Persekutuan dan negeri, namun saya yakin kita boleh mengatasinya dengan pemberian lebih banyak 'empowerment' kepada Sabah dan Sarawak," katanya Datuk Seri Najib Tun Razak pada 9 Ogos 2015.

Kuasa autonomi imigresen juga termaktub dalam Perkara 18/20 Perjanjian Pembentukan Malaysia 1963 dan kuasa ini sudah dikuatkuasakan sejak 53 tahun lalu.

Tiada isu mengenai hak autonomi imigresen di Sabah dan Sarawak dan pemimpin pembangkang tak perlulah mempolitikkan segala perkara dan Hannah Yeoh sebagai seorang wakil rakyat mengapa tidak tahu atau buat-buat tak tahu?

Mudah sahaja, tuan rumah tidak mahu membenarkan kita masuk rumah mereka, kita tak perlulah meroyan, merepek.

1 comment:

Anonymous said...

Dah tu...bangsa jenis tetamu yang kurang ajar dan biadap. Nak buat macamana????

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive