Wednesday, September 20

TREN 4 GERABAK KL MONOREL KEMBALI OPERASI TIDAK LAMA LAGI


Tren 4 gerabak Monorel, yang dihentikan perkhidmatan sejak Mei lepas untuk kerja-kerja mempertingkatkan lagi ciri keselamatan, akan kembali beroperasi tidak lama lagi.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini, Ketua Pegawai Eksekutif Rapid Rail Sdn Bhd, Dato 'Ir. Zohari Sulaiman berkata lima set tren 4 gerabak itu akan beroperasi semula secara berperingkat mulai hujung tahun ini.

“Kerja-kerja menaiktaraf ciri keselamatan tren sedang berterusan . Kami sedang berusaha keras bagi memastikan proses ini dapat diselesaikan secepat mungkin dengan mematuhi segala aturan dan panduan yang telah diterangkan kepada mereka.

"Sebagai operator Laluan Monorel KL, Rapid Rail ingin memohon maaf kepada pelanggan kami, di atas kesulitan yang disebabkan oleh ketiadaan tren 4 gerabak. Kami tidak mempunyai pilihan kecuali memberhentikan sementara perkhidmatan tren 4 gerabak ini demi kepentingan keselamatan awam, "kata Zohari.

Menurut Zohari lagi, Rapid Rail telah menyediakan khidmat bas perantara disepanjang laluan Monorel bagi melengkapkan operasi monorel semasa ketiadaan tren 4 gerabak.

“Kami kini mempunyai enam set tren dua gerabak yang beroperasi," katanya, sambil menambah bahawa frekuensi tren adalah di antara 8 dan 15 minit bergantung kepada masa operasi dan ketersediaan tren.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive