Showing posts with label ANWAR. Show all posts
Showing posts with label ANWAR. Show all posts

Tuesday, September 17

CHING PENG!!! #DAHMATISUDAHLAH @anwaribrahim #DAHKALAHSUDAHLAH...


Anuar mendedahkan bahawa perjanjian sulit diantara Chin Peng dan kerajaan Malaysia... Tapi adakah itu semua benar serta mempunyai bukti yang sahih... Bukan apa MKP masih teringat pembohongan 16september pada 2008 lalu.Anwar nie terkenal dengan pembohongan.  Umpama biawak memakan bangkai kalau tak dapat makan cium pun jadilah...


Anwar nie berlidah bercabang seperti biawak. Cakap berbelit-belit. Kenapa teruja serta naik syahwat nafsu berani apabila sanggup membela serta mendesak mayat pengkhianat negara dibawa balik. Tak dapat dinafikan ini semua desakan dari DAP harami. Itulah Anwar kalau dah termakan budi lama kelamaan tergadai jualah lubang kunyitnya di balun oleh DAP harami.

MKP ingatkan kembali Anwar jika terlupa.. apakah perasaan balu serta anak yang kehilangan ayah serta suami dimedan perang apabila ditugaskan menentang komunis yang dipimpin oleh Chin Peng. Sudah tentu mereka ini yang menderita bertahun-tahun lamanya bakal membalas dendam pada Chin Peng walaupun hanya abu. Menjaga keamanan negara tercinta ini bukanlah mudah. Esok jika rakyat marah serta menzahirkan kemarahan akan mencetuskan kacau bilau. Bila dah kacau bilau sudah tentu Anasir luar senang menghancurkan negara. Mungkin ini kemahuan Anwar.... Bersih 1.0 bersih 2.0 dan bersih 3.0 menjadi titik tolak jika keamanan tidak dibendung dengan baik. 

Berikut adalah ucapan Anwar dihadapan penyokongnya di Permatang Pauh...

Kerajaan Persekutuan tetap bertegas agar mayat bekas pemimpin komunis, Chin Peng tidak dibawa pulang ke Malaysia, namun ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai pandangan berbeza.

Mengulas mengenai pendirian kerajan itu, Anwar sewaktu bercakap kepada kira-kira 300 orang di Kubang Semang, Pulau Pinang, semalam berkata: "Yang sudah itu, sudahlah."

"Adakah kita setuju dengan dia (Chin Peng)? Tidak. Adakah kita setuju dengan komunisme? Tidak. Adakah kita setuju dengan tindakan Chin Peng dulu? Tidak," katanya.

"Adakah kita bersetuju dengan perjanjian damai (1989) ditandatangani Chin Peng, dengan kedua-dua pihak bersetuju menurunkan senjata? Kita setuju.

"Kenapa mereka (kerajaan BN) ini dengan apa-apa pun mereka tak setuju? Kenapa dulu (kerajaan BN) setuju tandatangan perjanjian?

"Ini perjanjian yang diiktiraf Kabinet. Masa itu saya menteri dan cadangannya dibentangkan pada mesyuarat menteri," kata Anwar.

MKP Ayat Sempoi: Cakap pakai KY jelly.  Sedap aje tak sakit senang masuk pulak tue.Risiko tanggung kemudian janji nikmat dunia dikecapi.

Thursday, March 21

MALAM JUMAAT KISAH TRAGEDIK BUAT ANUAR DAN AZIZAH......


Malam nie malam Jumaat. Sememangnya malam ini dinantikan oleh pasangan yang berkahwin , Kalau tak berkahwin dosanya korang tanggunglah sendiri. Berikut adalah kisah lawak tapi sengal dapat MKP kogsi bersama....

Anuwar ingin beristirahat awal bersama isterinya, Didalamfikiranya akan dapat banyak ganjaran jika berbuat begini. 

Ganjaran paling nyata ialah hakikat dia kini sudah mempunyai lapan orang anak: empat daripada mereka masih kecil lagi. Yang bongsu masih lagi menyusu 

"Malam ini kita tidur awal. Malam jumaat" kata Anuwar pada Azizah, isterinnya yang sedang menyusu anak bongsu mereka " Tak boleh bang. 

Sebab anak anak kita masih belum tidur, nanti saya tidur kan mereka dulu" " Baiklah awak uruskan mereka. 

Abang akan ke bilik sebelah membaca buku" balas Anuwar, sambil ke bilik air membasuh muka selepas agak kuyu baru sahaja menonton TV.

Selepas keluar dari bilik air Anuwar terus ke dapur meminum seteguk air sejuk. Anuwar bersedia untuk memulakan mencari ilmu? 

Muka surat buku pertama pun diselak tetiba suara dari bilik sebelah menjengah ketelinganya

 Bang anak? Anak dah tidur" Didalam fikiran Anuwar bolehlah memulakan aksi terbaik yang ditunggu selama seminggu keran sibuk berceramah membohongi rakyat.

Last sekali ayat yang boleh membuatkan Anuwar potong Stim adalah  soalan dari Azizah " betulke bebaru nie dan masuk bebird abang kedalam Lubang kunyit klu dah saya tak nak kongsi".............. Terpinga Anwar lepas tue Azizah berlalu pergi dan mengunci pintu bilik.. Apa lagi Anuwar pun kenalah tido dibilik Bacaan tue sampai Pagi.....

Tu lah dahsyat nya malam Jumaat......

Thursday, February 21

Trend Terkini Dari Japan......Jahanam.......


Trend anak muda di Jepun nie amat pelik dan menjadi ikutan anak muda malaysia la pulak apa nak jadi....MKP bukan nak aibkan sesiapa tapi inilah hakikat yang perlu kita terima bahawa puncanya dari Ketua Pembangkang kaki stor kunyit.

Cai-cai pakatan mesti bengkak gila kerana salahkan idola mereka.Kalau benda tak betul takkan pokok boleh goyang bukan takat pokok kat yang selalu kita nampak tapi kat dalam seluaq pun bergongcang...


Gambaq nie sebagai bukti.Tapi baguih punya cai cai dok spin kata bukan anwar kerana besi tak boleh pecaya...memang haram jadah punya cai pakatan pengikut stor kunyit anwar nie...


Tuesday, December 4

KESIAN DER!!!!! TERBUGEL SUDAH DENGAN SENDIRINYA.....


Perancangan tak menjadi.......ayat tue patut diberikan pada Tekong yang mengemudi Kapal yang bakal karam pada PRU-13 nanti...Kesian pun ada lawak pun ada......

Tekong Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan bahawa pakatan itu cuba mensabotaj Perhimpunan Agung Umno ke-66 minggu lalu dengan mengatur kenyataan daripada dua tokoh iaitu Tan Sri Musa Hassan dan Deepak Jaikishin.


Thursday, November 1

ANWAR BAKAL DIKENCINGKAN OLEH DAP?



Telah tersebar akan perjanjian sulit secara lisan antara PAS-DAP bahawa jika Pakatan Rakyat berjaya memerintah maka PAS dan DAP akan memastikan hayat Anwar sebagai Perdana Menteri tidak lama.  Malah, lebih singkat dari dua tahun iaitu jangkamasa yang dicongak sebelum ini.

Sumber terbaru memberitahu bahawa mengikut perkiraan, PAS dan DAP hanya akan memberi masa selama dua bulan kepada Anwar untuk duduk di atas takhta Putrajaya sebelum disumbat kembali ke dalam penjara.


Wednesday, September 26

HATI ISTERI RAKYAT MALAYSIA SEDANG DIGODA?


Benda macam nie dah masuk didalam belanjawan pakatan beb,,,,Semuanya demi meraih undi simpati dari Isteri-isteri rakyat malaysia...Memang pada mulanya dengaq sedap akan tetapi perlaksaan entah macam mana hendak dilaksanakan oleh Anwar serta kroninya.....
Pakatan Rakyat membela golongan wanita dengan memperuntuk RM3 bilion melalui skim Caruman Wanita Nasional.
Sebelum tue kita imbas kembali salah satu dari janji temberang Anwar yang terang-terang menipu pada PRU-12 yang lalu selepas itu kita pakat-pakat pikiaq balik secara waras apa yang Anwar janjikan takut pulak nanti jadi Janji Dicapatikan...


Tuesday, September 25

WANITA UMNO MENARI BOGEL KE?

Apa kejadah nie sampai macam nie perangai tak elok korang.Tak malu ke pada anak cucu kelak bakal melihat gelagat aksi korang nie.....Nak menari pakai baju tak ape der jangan telanjang.Tapi tak pelik la nak menari macam tue.


Tapi kalau nak dibandingkan video yang dibawah nie lebih ganas der dari yang dok ada kat atas nie....Siap telanjang lagi.Kalau bukan pemimpin macam kat atas tue ada orang kisah sangat ke berbanding dengan Anwar yang telanjang bulat kat bawah nie.....




Saturday, September 15

TRAGEDI 16 SEP BAKAL BERULANG? #916AnwarAuta

Akhir zaman ni, kalau korang masuk chatroom ym mesti ada bersepah jantan miang gampang. Kadang kadang aku kesian juga dengan diorang ni. Gersang tak tentu pasal. Semua spesis Anwar aljuburi.

Lepas tu ada ler awek cun dalam ym tu bagi aku link ni. Dia cakap kalau layan stim tengoklah video ni.


Akupun tengoklah video dia bagi. Fuyoooo memang stiiimm ler layan video ni baiii. Sumpah memang layan gila bila tengok video ni. Rugi kalau korang tak layan hahahaha.

Sunday, September 9

VIDEO AKSI JEBON MALAYSIA TERSEBAR

Tergelak MKP baca blog kurang sekupang Pencacai Anwar membela pengawal peribadi Anwar mengatakan tiada aksi James Bond Ala Malaysia.Rasanya macam mkan tomyam mulanya sedap akan tetapi bila tergigit cili padi pedas hingga berasap telinga.Apa kejadah punya spin cerita bangang,Kebetulan dari forum diantara  kami semalam menyatakan ada video bakal dikeluarkan untuk mengkantoi depa nie semua....



Saturday, August 18

Kenapa Anwar Padamkan Posting Blog?


Mustahil untuk mengodam blog Anwar Ibrahim?Semua blogger tahu dan faham untuk mengodam blog  bukanya sesuatu yang mudah dan senang apa tah lagi blog Ketua Pembangkang.Sudah semestinya Anwar dan pengendali blog beliau mengunakan aplikasi keselamatan yang terhebat untuk  meningkatkan tahap keselamatan.Jika senang dan mudah digodam sudah semestinya semua blog terhebat sudah kena benda yang serupa????

Dari penilaian MKP ada yang tak kena dengan pengendali blog tersebut mungkin Anwar terlepas pandang kepada pengendali blog tersebut.Almaklum dah dekat nak raya nie Anwar tak bagi duit raya kot????Tue yang ada sabotaj blog tersebut....Kemungkinan berlaku pekara ini amatlah tinggi kerana hanya 28minit sahaja posting tersebut ada didalam blog Anwar.Jika digodam sudah semestinya mengambil masa yang amat lama untuk dipulihkan sekurangnya sampai pagi esok....Licik sungguh perbuatan pengendali blog Anwar nie salahkan blogger Pro BN/UMNO untuk selamatkan diri...Sama jugaklah taktik yang digunakan oleh anwar ketika berhadapan dengan skandal video chinadoll tempoh hari,salahkan UMNO dan blogger.....Dah lama sangat menipu hari mungkin balasan Allah kepadanya...Buat baik balasanya baik, perbuatan jahat akan dibalas dengan kebenaran jua.....



Sunday, June 10

KERANA ANWAR MASJID DITUTUP?




Umat Islam dilarang bersembahyang di Masjid Raja Muda Musa Semenyih kerana Masjid itu ditutup untuk memberi laluan kepada Anwar Ibrahim dan penyokongnya memberi tazkirah politik.Masjid itu ditutup sebelum masuk waktu Maghrib dan umat Islam yang ingin bersembahyang di Masjid tersebut diarahkan ke Masjid lain.Ini dah dikira menghina kebebasan penduduk setempat?????

Anwar Ibrahim di dalam tazkirah merepeknya lebih kurang setengah jam mengaku semasa kecil dahulu pernah mencuri buah pala di sebuah Kebun China di Tanjung Tok Kon. Patutlah, perangai dari kecil hingga ke tua jahatnya tak pernah berhenti! Anwar Ibrahim juga berkata di dalam tazkirah, kalau beliau membuat umrah, buat haji, beliau tidak suka masuk TV, tidak suka masuk suratkhabar, tidak mahu dihebah-hebahkan. Ada juga malaun-malaun yang duduk di dalam tazkirah berkenaan percaya dengan Raja Liwat ini. Anwar Ibrahim juga bertazkirah mengatakan bahawa bencana banjir yang berlaku akibat dari perangai pemimpin. Betullah tu Anwar, sebab perangai pemimpin Pakatan Haram Selangorlah, Kajang Banjir!


Daripada makmum yang hadir, hanya sekitar 250 orang sahaja yang hadir ke Masjid, tidak sampai separuh masjid. Selepas bersembahyang Isya dan merepek di dalam tazkirah selama lebih kurang setengah jam, Anwar Ibrahim bergegas pula ke Stadium Kajang untuk program "Merdeka Rakyat". Sejak bila pula Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) memberi tauliah mengajar Agama kepada pakar motivasi China Doll ini. Kalau diberi, apa kelayakan Agama Anwar Ibrahim. Kalau tidak diberi, tindakan harus diambil ke atas AJK Masjid Raja Muda Musa Semenyih. Tidak hairanlah penduduk Semenyih bangun untuk menyatakan bantahan agar Masjid tidak digunakan untuk tujuan politik. Tahniah buat mereka.


Bantahan dari masyarakat Semenyih

Saturday, March 10

KES VIDEO BOGEL LAGI?

Baru-baru ini timbul isu video bogel artis dan cerita tersebut hangat diperkatakan. Penyebaran video bogel yang dikatakan milik aktres muda Melia Aimiellia (Melia) di beberapa laman blog sebelum ini menyebabkan pelakon itu menanggung kesusahan apabila tawaran berlakon yang diperolehnya dibatalkan.

Melia atau nama sebenarnya Noor Melia Aimiellia Zaidi, 19, berkata dia sekeluarga juga turut berasa terganggu dengan persepsi buruk dan kecaman masyarakat ekoran fitnah berkenaan.

“Kesan daripada penyebaran video fitnah itu bukan sahaja mencemar nama dan reputasi saya sekeluarga, malah ia turut menjejaskan periuk nasi saya sebagai pelakon.

“Bayangkanlah, kini saya tidak mendapat sebarang tawaran kerana banyak syarikat produksi ragu-ragu dan takut untuk mengambil saya berlakon. Mereka risau jika drama lakonan saya akan digam atau tidak ditonton akibat tuduhan itu.

Sayangnya, Pak Sheik (anwar) tu tak macam ni. Biar pun dia kata pendedahan video seks yang dikaitkan dengan diri dia tu satu konspirasi, tapi tak de tindakan pun diambil.

Apa yang dia buat hanya setakat buat laporan Polis palsu dengan mengatakan dia tak kenal dengan orang yang mendedahkan video tersebut.

Kenapa dia tak ambik tindakan terhadap orang yang mendedahkan video tu? Kenapa dia tak nak saman Datuk Shazryl Eskay? Nampak sangat la dia takut dengan Kebenaran!!!

Macam mana nak jadi Perdana Menteri kalau maruah diri dan keluarga dia pun tak mampu dia nak pertahankan!!! Buat jahanam Negara boleh la!!!

Thursday, January 12

Duta Amerika Patut Tengok Video Nie Dulu Baru Komen????


  

KENAPA Amerika Syarikat (AS) bersikap campur tangan dalam kes-kes yang melibatkan Anwar Ibrahim sahaja? Ini adalah pertanyaan yang dikemukakan oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO masa itu, Datuk Hishammuddin Tun Hussein (lihat Utusan Malaysia 2 Julai 2008).

Agensi berita AFP telah melaporkan jurucakap Jabatan Negara AS, Tom Casey yang menyatakan ia menentang siasatan atau pendakwaan yang bermotifkan politik.

Mengapa AS begitu cepat memberikan reaksi? Kata Menteri Dalam Negeri masa itu; Datuk Seri Syed Abdul Hamid Albar, Anwar sendiri yang melaporkan perkara tersebut kepada AS. (lihat Utusan Malaysia 3 Julai 2008).

Sebelum ini, Datuk Mukhriz Mahathir pernah mendedahkan di Dewan Rakyat tentang kaitan Anwar dengan perancang perang AS, Paul Wolfowitz yang turut bertanggungjawab terhadap Perang Iraq yang mengorbankan kira-kira sejuta nyawa, majoriti orang Islam. (sila lihat The Star 17 Mei 2008).

Mukhriz mengingatkan rakyat Malaysia supaya berhati-hati dengan Anwar kerana Penasihat PKR itu adalah pengerusi sebuah yayasan antarabangsa (Foundation of the Future) yang latar belakangnya boleh dipersoal. Yayasan itu menerima sumbangan AS$35mil (RM112mil) daripada Jabatan Negara Amerika Syarikat, AS$10 juta (RM32 jutal) daripada Bahrain dan AS$11 juta (RM35.2 juta) daripada sumber-sumber yang tidak diketahui.

Maka ada sebab bagi rakyat Malaysia untuk mencurigai campur tangan Jabatan Negara AS dalam kes Anwar.

Selain para pemimpin UMNO yang tidak senang dengan kenyataan Tom Casey, kalangan Pas juga mulai gelisah. Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Salahuddin Ayub semalam turut mengingatkan Washington supaya tidak mencampuri urusan dalaman Malaysia berhubung kes Anwar (lihat Utusan Malaysia 3 Julai 2008).

Hanya Karpal Singh, Pengerusi DAP yang berpendapat bahawa kenyataan Casey tidak wajar dilihat sebagai campur tangan negara lain.

Anwar sering ke Amerika sejak zaman memimpin ABIM (Angkatan Belia Islam Malaysia) dan menjadi ahli lembaga pengarah International Institute of Islamic Thought (IIIT) yang beribu pejabat di Herndon, Virginia, AS tidak jauh dari Washington. IIIT pada asalnya ditubuhkan sebagai pelopor gerakan Muslim-Christian Understanding yang kemudian berkembang ke Malaysia sebagai Inter Faith Council (IFC) yang cuba mewujudkan persamaan antara agama atas nama merapatkan jurang perbezaan bagi maksud kedamaian.

Bagaimanapun ibu pejabat IIIT disyakki menjadi sarang pengganas dan pernah diserbu oleh FBI pada 20 Mac 2002, tapi tiada tangkapan dibuat. (sila lihat Wikipedia).

Antara pengasas IIIT ialah Dr. Ismail Farouqi, dekan pengajian Islam dan Timur di Universiti Temple, Philadephia. Allahyaham mati ditikam di rumahnya pada akhir 80-an. Kes pembunuhannya tidak dapat diselesaikan dan tidak diketahui siapa pembunuhnya. Anwar mempunyai hubungan yang rapat dengan Allahyarham Ismail Farouqi semasa hayatnya.

Ramai anggota ABIM (Angkatan Belia Islam di Malaysia) yang suatu masa dulu dipimpin Anwar, menuntut dengan Ismail di Universiti Temple pada akhir 80-an. Malah semasa zaman puncaknya, ABIM mempunyai cawangan di universiti-universiti Amerika yang ramai terdapat pelajar Malaysia.

Menjadi kehairanan bagaimana Anwar yang suatu masa dulu memimpin ABIM dan dianggap salah seorang pemimpin muda pergerakan Islam antarabangsa akhirnya boleh menjalin hubungan rapat dengan Washington. Bagaimana ABIM boleh membuka cawangan di universiti-universiti di Amerika. Dan IIIT masih dibenarkan bergerak walaupun FBI pernah menyerbu ibu pejabatnya?
Dan bagaimana pula kemudiannya Anwar boleh menjadi pengerusi Future di mana teman wanita Wolfowitz, Shaha Riza bekerja dengan gaji yang mahal dan akhirnya mencetuskan skendal.

Terlalu banyak muslihat dan faktor yang boleh ditulis mengenai hubungn antara Anwar dan Amerika sehinggakan Syed Hamid Albar pun mengakuinya bahawa semasa Hamid menjadi menteri luar, tajuk mengenai Anwar merupakan satu agenda semasa berucap di luar negara terutama pada rakyat Amerika.

Syed Hamid mengakui bahawa jaringan antarabangsa Anwar sungguh kukuh,kerana itu apabila sodomy II diaktifkan, maka campur tangan negara-negara asing ini datang bagaikan air bah selepas ribut yang panjang.



Wednesday, January 11

Akidah Anwar Nie Bagus Sangat Ke?


Ismail Mina, 62, yang mengenali Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika masih menuntut di Universiti Malaya (UM) pada tahun 1970 mengambil keputusan meninggalkan sahabat lamanya itu berpunca dari persoalan akidah.

Sebelum ini, Ismail menyatakan sokongannya yang tidak pernah luntur kepada Anwar, dari zaman pelajar, bersama-sama menubuhkan Yayasan Anda dan ABIM (Angkatan Belia Islam) hingga terlibat dalam Sekretariat Pembebasan Anwar, ketika Ketua Umum PKR itu merengkok di penjara Sungai Buloh.

Namun semuanya berubah selepas Anwar dibebaskan dari penjara pada 2 September 2004. Setalah merawat di Munich, Jerman, Anwar mengambil keputusan berpindah ke Amerika Syarikat (AS) dengan menjadi pensyarah pelawat di Universiti John Hopkins dan Georgetown.

Sejak menjadi pensyarah pelawat di Center for Muslim and Christian Understanding (CMCU), Universiti Georgetown, AS, aliran pemikiran Islam Anwar mula berubah.

Di luar negara, Anwar sering bercakap tentang topik agama khususnya berkaitan dengan “Islam dan Demokrasi”.

Salah satu ucapannya di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010 bertajuk “Religion and Pluralisme in a Divided World”, benar-benar menyentak sahabat-sahabatnya di Malaysia.

Perbahasan secara teliti dilakukan oleh sahabat-sahabatnya berkenaan ucapan itu mendapati Anwar kini telah mendokong satu fahaman baru yang dinamakan Pluralisme Agama, iaitu menganggap semua agama adalah sama.AIDCNEWS

La nie Sapa Yang Tertekan Atau Kena Tekan?


"Tak ada tekanan, siapa yang kata kita tertekan...?" itu komen Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika ditanya seorang wartawan apakah BN tertekan dengan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Isnin.
Sejak keputusan semalam, pemimpin dan penyokong Anwar 'pukul kompang' macam segala-galanya kini memihak kepada mereka. Sudah tidak ada kata-kata sinis terhadap hakim dan sistem kehakiman negara seperti yang dihebohkan pembangkang selama ini.
Lebih melucukan lagi keputusan mahkamah itu - bagi pembangkang seolah-olah 'mensucikan' Anwar yang sebelum ini bergelumang dengan segala macam masalah peribadi, dari kes liwat ini hinggalah kes video seks.
Relax dulu beb, kurang-kurang tunggulah keputusan bertulis hakim, semalam hakim Datuk Zabidin Mohd Diah hanya baca keputusan lisan sahaja, tidak sampai lima minit pun.
Dari cakap-cakap di kedai kopi, kes video seks Anwar lebih 'sedap' lagi dari kes liwat kerana buktinya yang diproses berdasarkan sains forensik paling moden tunjuk 99.99 peratus orang itu Anwar Ibrahim.
Juga jangan lupa,fail kes Anwar didakwa bagi maklumat palsu dalam isu video seks didedahkan oleh Datuk T 'masih aktif'
Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar ketika ditanya wartawan dulu pernah membayangkan mungkin kes video seks melibatkan Anwar itu akan ' ON ' selepas selesai perbicaraan kes liwat.
Laporan polis mengenai dakwaan Anwar bagi maklumat palsu dalam laporan polis dibuat oleh seorang pegawai polis sendiri.
Dalam kes ini,polis sendiri perlu mempertahankan intregitinya bila dituduh turut berkonspirasi.
Kalau dalam kes liwat Anwar lepas kerana tidak ada bukti 100 peratus boleh mengikat...tapi dalam kes video seks 99.9 peratus disahkan tulen.
Ingat lagi masa perbicaraan kes liwat pasukan peguam Anwar yang bawa pakar luar negara bukan main tekankan keterangan mereka mantap.
Sebaliknya puak pembangkang bersikap 'lidah bercabang' dakwa analisis pakar luar negara keatas video seks karut.
Itupun kes didakwa 'sendiri bikin' gara-gara perangai nak syok sendiri tetapi satu dunia dituduh berkonspirasi.

Thursday, December 15

Apabila Keterangan Kandang Tertuduh Anwar Diserang..




“Kenapa pilih kaedah Mandela dan buat keterangan dari Kandang Tertuduh”, retweet Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada para pengikutnya, 16 jam lalu.
Twitter yang diretweet Anwar itu datang dari dua orang peguam Lawyers For Liberty (LFL), Lathefa Koya dan N Surendran.
Lathefa adalah pengerusi Biro Guaman PKR, manakala N Surendran adalah Naib Presiden PKR.
Untuk memahami apa itu LFL sila baca di sini dan sini
Ada Bukti Cukup & Alibi
Sampai sekarang, Anwar terpaksa menjawab kenapa beliau memilih untuk memberi keterangan dari Kandang Tertuduh semasa proses bela diri kes liwat II, 22 Ogos lalu.
Ibarat lemparan boomerangakhirnya terpantul ke muka sendiri.
Ini kerana sejak kes liwat II terdedah kepada umum pada 28 Jun 2008, Anwar mendakwa tuduhan melakukan seks luar tabie terhadap pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan adalah satu fitnah dan beliau mendakwa mempunyai cukup bukti termasuk alibi untuk membuktikan beliau tidak terlibat dengan perbuatan terkutuk itu.
Lebih menarik lagi, ketika wartawan Dateline dari Australia, Mark Davis mewawancara Anwar sejurus selepas beliau keluar dari bersembunyi di kedutaan asing, Ketua Umum PKR itu menafikan kesemua tuduhan tersebut.
Mark Davis bertanya Anwar: “Dalam kes (liwat) ini, pada petang Khamis itu (pada 26 Jun 2008), anda bersama lelaki muda itu (Mohd Saiful) ? Apakah anda bekerja bersama-samanya ?
Anwar menjawab : “Saya mempunyai semua bukti, semua alibi atau apa yang saya lakukan (pada masa itu)..Saya tidak pernah bersamanya dalam keadaan berdua, di mana-mana tempat (sekalipun)..Selain itu, peguam nasihatkan saya – tunggu, biarkan mereka buktikan kes mereka. Tetapi adalah cukup untuk saya mengatakan bahawa saya tidak pernah bersendirian dengannya”.
Jawapan Anwar itu menyebabkan wartawan Australia itu terkasima kerana menurut wartawan Australia itu sepatutnya Ketua Umum PKR itu menjawab secara jelas iaitu “Tidak, saya (Anwar) tidak berada di kondominium itu”, namun apabila Anwar menjawab seperti di atas ia akan menimbulkan keraguan.

Friday, November 25

Video 18 Sx Srikandi Bersama Anwar.



Ini bukan kali pertama, retorik PKR kepada penyokongnya yang seolah-olah undang-undang negara ini di bawah tapak kaki mereka. Timbalan Presiden PKR Azmin Ali memberi amaran kepada UMNO bahawa PKR, sayap pemuda dan wanita PKR "akan bangun dan merobohkan tembok penjara “untuk membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim jika beliau dipenjara.


READ MORE

Bila Masa Pulak Anwar Jadi Wakil Perdana Menteri


Bila masa Anwar jadi wakil perdana menteri malaysia pulak nie?alahai satu video yang diambil dari youtube telah diupload pada 29sep 2010.Adakah ini satu propagaganda untuk mencemarkan nama baik malaysia disana dan mengunakan nama wakil perdana menteri malaysia.harap pihak yang bertanggungjawab menyiasat pekara ini.

Monday, May 16

MAT SABU CUBA MENGORAT WAN AZIZAH!!



memang kalau dah kaki sekodeng memang tak lari dari tabiatnya,Bagi mendapatkan sokongan moral dari penganut2 PAS menjelang pemilihan timbalan presiden menentang ustaz nasha, mat sabun nampaknya cuba untuk membuktikan keunggulannya dengan mengorat presiden PKR wan azizah. apakah tindakan ini akan mencetuskan satu lagi kontroversi atau wan azizah bersedia menerima lamaran mat sabu memandangkan anuwar pandikutty berkemungkinan akan bercuti panjang di sungai buluh tak lama lagi. kita sama2 saksikan video di bawah....





Kredit harus diberikan kepada rakan blogger MKP http://1peluru.blogspot.com/ telah berjaya membongkar niat yang kurang elok kaki skodeng nie.Sedap lagu OH AZIZAH.

Monday, May 9

Tolak Pemimpin Yang Diragui



Pada zaman sekarang, jika tidak mustahil, amatlah sukar untuk menemui seorang pemimpin yang mempunyai keperibadian seperti Rasulullah SAW sebagaimana Umar Abdul Aziz. Dan barangkali kita juga tidak akan menjumpai lagi orang yang menolak jawatan tinggi. Yang sanggup melobi, menipu dan merasuah supaya diberikan jawatan adalah lebih ramai.

Maka kita tidak boleh terlalu idealistik dalam urusan memilih pemimpin. Memadai kita meneliti dan menilai secara realistik dan pragmatik sahaja.Di Malaysia, oleh kerana majoriti rakyat beragama Islam dan inilah juga agama rasmi, maka pemimpin tertinggi negara wajib seorang Muslim yang sahih menunaikan rukun Islam. Dia juga mestilah bertakwa, yakni mentaati segala perintah Allah dan menjauhi larangan-Nya.

Sekurang-kurangnya, itulah tanda zahir seseorang yang beriman. Menunaikan solat lima waktu, berpuasa, membayar zakat dan menunaikan haji apabila mampu. Dia juga tidak melakukan dosa besar seperti zina, menggelapkan wang rakyat, rasuah, minum arak dan sebagainya.

Sangat buruk akibatnya jika rakyat tersalah pilih pemimpin. Jika sekadar tidak sebijak pemimpin sebelumnya, tidaklah begitu memudaratkan jika si pemimpin masih mempunyai integriti dan baik akhlaknya. Yang ditakuti ialah kita memilih pemimpin yang diragui akhlak dan ketakwaannya.

Jika ini berlaku, sama-samalah kita dan generasi akan datang menanggung musibahnya. Jangan salahkan takdir. Yang bersalah atau menzalimi sendiri adalah kita sendiri. Allah SWT sama sekali tidak menzalimi diri kita.Sebab itulah kita perlu amat berhati-hati dalam memilih pemimpin. Jika ada sebarang tompok keraguan di hati kita mengenai seseorang, putuskanlah dengan muktamad bahawa dia tidak layak memimpin.

Tidak memberikan peluang kepada seseorang untuk menjadi pemimpin bukanlah satu penganiayaan. Ia bukan satu hukuman kejam atau perkara yang mengaibkannya. Memimpin bukanlah satu hak, tetapi hanyalah amanah.Tiada siapa yang berhak membuat tuntutan untuk menjadi pemimpin. Sebaliknya hak menentukan siapa yang layak jadi pemimpin terletak di tangan rakyat. Hak ini juga bersifat amanah kerana jika tersalah pilih, kesannya terlalu buruk kepada rakyat dan negara. Oleh itu pilihlah pemimpin yang benar-benar diyakini memenuhi tuntutan Allah dan panduan Rasulullah.

Kenapa mahu menjudikan nasib diri, masyarakat dan negara dengan memilih seorang pemimpin yang dipenuhi dengan unsur keraguan? Sedangkan Rasulullah melarang kita melakukan perkara yang diselubungi was-was atau keraguan, sama ada dalam ibadat atau kehidupan.

Jika anda seorang beriman, jangan mudah tertipu atau terpengaruh dengan cakap orang lain. Siasat dan pertimbangkan dengan adil segala fakta yang terbentang. Kemudian berserahlah kepada Allah supaya diberikan segala petunjuk untuk kita membuat keputusan dengan betul.

Sesudah itu, marilah kita berdoa.

''Ya Allah, ya Rahman, ya Rahim. Ya Allah yang Maha Berkuasa lagi Maha Mengetahui. Engkaulah yang memberikan kuasa kepada siapa jua yang Engkau kehendaki. Sesungguhnya Engkau lebih mengetahui apa yang kami sedang alami.

''Angkatlah orang yang beriman untuk memimpin kami dan negara kami, dan jauhkanlah kami daripada dipimpin oleh orang munafik dan fasik. Sesungguhnya tiada daya upaya kami, ya Allah, melainkan dengan ketentuanMu. Tentukanlah yang terbaik bagi kami. Salawat dan salam ke atas Nabi Muhammad SAW.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive