RAPID

Thursday, January 2

HEBAT LAKONAN KETUA PENERANGAN PEMUDA UMNO MALAYSIA @JamawiJaafar

Sebelum MKP ulas lanjut ada lebih Afdal Korang tengok Video nie terlebih dulu....




Cerita macam nie memang banyak pengajaran serta contoh buat kita semua terutama MKP tujukan pada Ketua Penerangan Pemuda UMNO Malaysia Saudara Jamawi Jaafar. MKP bukan berniat tidak baik dan mempunyai agenda tersembunyi seperti penasihat 25% yang ada disekeliling beliau. Cuma sekadar menegur untuk kebaikan Pemuda akan datang.


Kenyataan Ketua Penerangan Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia (PPUM), Jamawi Jaafar yang mencadangkan sambutan ambang tahun baru ditukar kepada program keagamaan dan berbentuk kerohanian sememangnya disambut baik oleh semua pihak. Manakan tidak, cadangan tersebut telah keluar front page akhbar.

Pada dasarnya MKP sendiri bersetuju dengan pandangan beliau tetapi sejauh mana bagusnya cadangan yang nampak terbaik ini jika tiada pelaksanaannya?

Cadangan cuma tinggal cadangan tapi dimanakah perlaksaan yang telah dibuat oleh Jamawi. Kalau setakat hanya nak buat Program Syok Sendiri macam didalam Instagram beliau MKP rasakan Ketua Penerangan PEMUDA UMNO Cawangan pun layak anjurkan. 

Takkan Jamawi nak Downgrade dirinya sebegitu rupa........... Ehhhh Peninglah dengan KETUA PENERANGAN  PEMUDA UMNO MALAYSIA NIE... Bersembang macam KLCC nak runtuh tapi bila buat kerja macam kepala BUTUH. Mungkin ayat sebegini layak pada mereka yang berkokok seperti ayam jantan tapi Ekor penuh dengan taik...


Jamawi Jaafar selaku Ketua Penerangan Pergerakan Pemuda UMNO seharusnya berbincang dahulu dengan Ketua Pemuda Saudara Khairy Jamuddin atau Azwan bro dahulu sebelum mengeluarkan kenyataan media beliau yang berbunyi:
"Pemuda Umno (Note kata diri yang digunakan adalah Pemuda UMNO jadi ini adalah official statement) mencadangkan kerajaan tidak menganjurkan sambutan ambang tahun baharu 2014 dengan konsert dan pertunjukan bunga api. 
Ketua Penerangannya, Jamawi Jaafar berkata, kehadiran tahun baharu sebaliknya lebih wajar diisi dengan solat hajat, bacaan Yasin dan doa selamat di surau-surau dan masjid di seluruh negara."
BACA SETERUSNYA ULASAN thekl-chronicle


Cuma apa yang saya inginkan kepastian daripada Jamawi ialah apakah nama-nama 70% Pergerakan Pemuda Bahagian UMNO yang terlibat dalam program keagamaan pada malam sambutan Tahun Baru. UMNO mempunyai sebanyak 191 Bahagian dan 70% daripada mewakili sebanyak 130 Bahagian.

Saya ulangi di sini, saya bukan nak cari salah tetapi jika beliau nyatakan 70% Bahagian UMNO yang berbuat demikian, menunjuk kata beliau telah mempunyai maklumat tersebut secara bertulis ataupun nota kecil sebagai rujukan.

Yang memeningkan kepala saya apabila Jamawi meminta saya untuk mendapatkan pengesahan daripada Ust. Azmir iaitu Biro Keagamaan PPUM dan memeriksa sendiri melalui laman Facebook. Wow ianya sesuatu yang amat hebat untuk saya sendiri katakan. Mengapa?

BACA SETERUSNYA REZQEEN HILL

MKP Ayat Sempoi : Pada Blogger Jamawi yang pernah merasa Ketukan Power MKP, sila buat lagi kesilapan yang serupa nanti tempat lain pulak yang BOCOR..... Sehingga hari ini MKP masih mencari pemutar jam yang mungkin tertanam dikepala seseorang..... Jamawi sediri tak melompat seperti Kera Kena Belacan korang pulak yang melampau......

1 comment:

Anonymous said...

pada aku...sgt bagus idea jamawi ni.bila lg nak berubah...berhijrah...hijrah itu perlu pengorbanan..perlu keluar dr kepompong lama..

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive