RAPID

Monday, October 12

Kenapa Johari Hadir di Pejabat Mahathir?


Kehadirannya menimbulkan tanda tanya apa peranan orang kuat Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam 'kem' Mahathir yang kini semakin agresif mengkritik kempimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Selepas selesai sidang media, Johari  kemudiannya kelihatan bergegas menaiki kenderaan bersama Ku Li.

Persoalannya, adakah kehadiran Johari itu ada kaitan usaha mendapatkan kerjasama ahli parlimen pembangkang untuk undi tidak percaya PM di parlimen atau tidak tidak dapat dipastikan.

Ku Li dalam sidang media sebelum itu ada menyatakan sekiranya usaha undi tidak percaya gagal dibuat di Dewan Rakyat kerana speaker ada kuasa berbuat demikian, ada lagi cara lain boleh dibuat tetapi enggan mengulas lanjut mengenainya.

Ketua WHIP PKR dan Ahli Parlimen Sungai Petani itu kelihatan duduk di sofa bangunan itu semasa mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengadakan sidang media membantah penahanan Matthias Chang dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan di bawah SOSMA 2012.

Beliau bagaimanapun 'melarikan diri' ketika wartawan cuba bertanyakan lebih lanjut mengenai kehadirannya dalam pertemuan yang turut dihadiri Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal itu dan Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li)

17 comments:

Anonymous said...

Zahid berpelukan dengan Lim Guan Eng kau tak jadikan isu pula.

Dasar pemakan dedak Najib, teruskan jadi barua suruhan kerana dasar barua memang tak tahu menilai hanya tahu menunggu dedak ditabur walaupun dalam longkang dalam jamban kemaruk mematuk sampai tak peduli dengan maruah diri.

Ini bukan permusuhan dalaman, ini adalah mengenai integriti, mengikut pemimpin itu biarlah dengan akal, bukannya mengikut membuta tuli tak tentu hala. Tun Dr. Mahathir dan rakan-rakan dah melihat kejahatan dan kerosakkan yang dibuat oleh Najib terhadap UMNO dan Barisan Nasional, takkan nak dibiarkan pula? Habis parti dan kerajaan dipalit dan dijadikan kambing hitam untuk melindungi skandal jenayah Najib, wang yang dipercayai pengubahan wang haram sebanyak USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion dalam akaun peribadi Najib telah dikatakan oleh Najib sebagai derma untuk UMNO, lepas tu derma untuk kerajaan, tapi UMNO dan kerajaan tak diberikan walau satu sen pun wang itu, semuanya dalam akaun peribadi Najib, malahan siap bawa lari ke Singapura lebih kurang USD 650 juta a.k.a. lebih kurang RM 2 bilion, pasal apa buat macam ni?

Syed Ali perlu menggesa Najib dan kumpulan penyamunnya itu letak jawatan dan menerima pengadilan di mahkamah, bukannya masih nak membela penyamun dan pengkhianat yang menjadi duri dalam daging dalam UMNO dan Barisan Nasional seperti Najib dan kuncu-kuncunya itu.

Oleh kerana sayangkan parti dan gabungan Barisan Nasional inilah yang menyebabkan para veteran parti, para ahli akar umbi yang tak berjawatan yang tak ada kepentingan macam kuncu Najib itu bertindak tegas mendesak Najib menjawab, tetapi lihatlah bila ditanya tak jawab, bila menggunakan saluran undang-undang untuk suruh Najib jawab, maka Najib gunakan undang-undang secara salah untuk menangkap orang yang buat laporan polis, malahan ada yang dipecat kerana meminta jawapan mengenai isu melibatkan skandal jenayah Najib ini, apakah Syed Ali menggunakan otak atau seperti pemakan dedak Najib yang lain yang hanya diam membisu melihat UMNO dan Barisan Nasional diperbuat sehingga begitu teruk oleh Najib dan kuncu-kuncunya?

Penyamun dan pengkhianat seperti Najib dan kuncu-kuncunya ini jenis tak sedar dek untung, mereka mendapat kuasa dan jawatan serta pangkat dan kemewahan melalui UMNO dan Barisan Nasional, tetapi mereka mengkhianati UMNO dan Barisan Nasional, mereka membebankan skandal jenayah mereka menjadi jenayah yang dibuat oleh UMNO dan Barisan Nasional pula, inilah jenis manusia tak tahu malu, tak sedar diri, tak kenang budi, ibarat melepaskan anjing tersepit, mendapat kuasa melalui parti, tapi mengkhianati parti pula.

Sedarlah semua.

Sekian, terima kasih.

Selamatkan Malaysia, Selamatkan UMNO, Selamatkan Barisan Nasional demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air, singkirkan petualang dan pengkhianat!

Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,


Abu Bakar

Anonymous said...

abu bakar oh abu bakar....lantak kau lah...pilihan masing-masing...kubur jugak masing-masing .

Anonymous said...

OH OH LARI KAT SINI PULA UPAHAN RBA DAPIG N MAMAKUTTY SIKITOL TUA.

Anonymous said...

Tu dia tengoklah komen pemakan dedak jenis otak bingai belaan Najib beri komen, jenis komen tiga suku, bodo piang, bangsat jenis haram jadah semua ada.

Ini bukan isu kubur, tapi isu integriti, nama baik UMNO tercemar, nama baik kerajaan tercemar sebab Najib bebankan skandal jenayah dirinya menjadi jenayah kepada UMNO dan kerajaan pula. Najib sedap-sedap mentekedarah USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion dengan kuncu-kuncu serta bini, tapi UMNO dan kerajaan pula yang jadi mangsa walaupun UMNO dan kerajaan tak dapat satu sen pun wang itu, semuanya disamun oleh Najib, siap bawa lari baki USD 650 juta a.k.a. lebih kurang RM 2 bilion ke Singapura lagi.

Jenis macai pemakan dedak yang tak ada maruah, halal haram pun dah tak peduli, kubur masing-masing konon, nanti kau mati buang saja kau ke tempat pembuangan sampah, pandai-pandailah kau korek kubur kau sendiri dan kebumikan diri sendiri bila dah mati kelak.

Jenis manusia otak bingai, bila berbicara macam orang tak ada otak gayanya.

Sekian, terima kasih.

Selamatkan Malaysia, Selamatkan UMNO, Selamatkan Barisan Nasional demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air, singkirkan petualang dan pengkhianat!

Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,


Abu Bakar

Anonymous said...

Pemakan dedak jenis otak bingai belaan Najib dah tak tau nak pusing terus larikan diri, siaplah korang sebab tak mampu balas komen saya, Najib tentu hangin satu badan Rosmah tentu menjegil sampai keluar biji mata, siaplah korang kena kurung dalam sangkar dan dijirus dengan air panas seperti anjing, kerana taraf korang pun macam anjing.

Sekian, terima kasih.

Selamatkan Malaysia, Selamatkan UMNO, Selamatkan Barisan Nasional demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air, singkirkan petualang dan pengkhianat!

Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,


Abu Bakar

Anonymous said...

Habis satu dunia pi buat report polis, tapi bila minta bukti kata bukti tak cukup. tersangatlah berintegriti puak2 Tun M ni. Ajak la PKR sama PAN join sekali, baru meriah.

Anonymous said...

Kata wang derma untuk parti, lepas tu kata wang derma untuk kerajaan, tapi pasal apa tak berikan walau satu sen kepada parti? Pasal apa tak tercatat pun dalam Penyata Kewangan UMNO tahun 2013 mengenai USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion ini, UMNO tak dapat satu sen pun, Najib mentekedarah dengan kuncu-kuncu dan bini, lepas tu tabur kepada pemakan dedak untuk jadi barua suruhan, tapi UMNO pula yang dituduh dalam isu USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion ini, apa kejadahnya ni?

Macam tu juga dengan kerajaan, kononnya wang derma tu untuk kerajaan, tapi satu sen pun tak beri kepada kerajaan, malahan siap bawa lari ke Singapura sebanyak USD 650 juta a.k.a. lebih kurang RM 2 bilion, apa kejadahanya ni?

Macai makan dedak tengok tak tarikh luputnya, bukan apa makin bongok dan bangang komen pemakan dedak sekalian, mungkin dah makan dedak tamat tarikh luput, tu yang makin bingai otak macai pemakan dedak belaan Najib ni.

Sekian, terima kasih.

Selamatkan Malaysia, Selamatkan UMNO, Selamatkan Barisan Nasional demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air, singkirkan petualang dan pengkhianat!

Salam perjuangan A Ba Ta, ikhlas daripada,


Abu Bakar

Anonymous said...

Begitu sekali tomahan dan kata-kata buruk saudaraku Abu Bakar lemparkan pada Datuk Najib.

Apakah dosa Najib secara peribadi pada saudara?

Sekiranya saudara seorang musim.saudara harus tahu batas-batas tomahan dan tuduhan yg dilemparkan sewajibnya mempunyai bukti.

Sekiranya pula saudaraku bukan muslim pula,saudara masih lagi tertakluk kepada hukum 'BUAT BAIK DIBALAS BAIK DAN SETERUSNYA..

Selantangnya saudara mengeji dan menomah orang lain...maka hukum karma adaah sama.Lihat apa yg berlaku pada Tun akhir-akhir ini....semacam menjilat ludahnya balik,bukan sekali malah berkali-kali dan lebih sedih lagi menafikan sendiri perbuatannya sendiri

Tidakkah saudara pernah terfikir walaupun hanya sekelumit,sebesar kuman sekali pun bahawa Najib juga banyak berjasa pada rakyat Malaysia dalam pelbagai bentuk sepanjang pemerintahannya ...maka kalaupun saudara tak menyukainya sekalipun jangan begitu sekali menghina orang lain kerana nikmat bernafas dengan aman dibumi ini dan dibawah pemerintahan Najib ..sedang anda kecapi seenaknya....bayang kanlah kalau ditakdirkan saudara tercampak dibumi Syria sekarang ini...bolehkan anda bernafas dan menikmati segalanya seperti hari ini...oleh itu berpada-pada dalam segala tindakan kita.....maaflah kalau terasa.

jgn jadi bodoh!!! said...

hahaha..ckp byk xguna!! serupa hanjing mnyalak bukit!! klu betul kau setuju dgn Umno yg dibawa Jibby..minta SEMUA KB DAN PEMAKAN DEDAK desak Presiden tangkap dan pecat kesemua pemimpin UMNO yg hadir dalam PC tadi!! ada telor tak?? pahlawan bugis selalu kepit telo je nampak!! MENGHITUNG HARI LA KAU NAJIB DAN BALACI!! LPS NI MUKA KASI SIMPAN JAUH2!!

#pecatJibby
#selamatkanUmno
#darahUmno

jgn jadi bodoh!!! said...

hahaha..ckp byk xguna!! serupa hanjing mnyalak bukit!! klu betul kau setuju dgn Umno yg dibawa Jibby..minta SEMUA KB DAN PEMAKAN DEDAK desak Presiden tangkap dan pecat kesemua pemimpin UMNO yg hadir dalam PC tadi!! ada telor tak?? pahlawan bugis selalu kepit telo je nampak!! MENGHITUNG HARI LA KAU NAJIB DAN BALACI!! LPS NI MUKA KASI SIMPAN JAUH2!!

#pecatJibby
#selamatkanUmno
#darahUmno

Anonymous said...

Ya Allah ya Tuahnku, kami telah bosan hidup aman damai dibumi Malaysia ini. Kami mohon padamu Engkau jadilah bumi Malaysia seperti Iraq, Syria , dan seangkatan dengannya. Sesungguhnya semoga bila keadaan kami kacau bilau begitu kami akan kembali sedar dan bertaubat dan kembali menghargai kemewahan dan keamanan g Engkau kurniakan pada kami sellama ini. Mari kita aminkan sama- sama saudara seagamku

Anonymous said...

Takat tu sahajakah level Perkasa Selangor, wahai Abu Bakar Yahya. Sudah sudahlah ABY, zaman anda merompak dan menyamun sewaktu BN berkuasa dahulu di Selangor telah berlalu. Ini negeri bukan lagi milik BN. Ini milik PR.

Najib memang teruk tapi tak seteruk mahathir yg gila kuasa dan suka menginaya orang. Beliau akan pergunakan siapa sahaja bila terdesak dan bila sudah tak berguna maka akan dituduh dengan berbagai jenis wayang kulit. laknat sungguh perangai mahathir

Anonymous said...

Lega rasa nya tol naik lagi, terima kasih BN

Anonymous said...

Bukti dah dibakar. Tak kan tak tahu kot.

Anonymous said...

Zaman Mahathir Malaysia maju dan terkenal serta dihormati. Zaman Najib banyak malapetaka menimpa negara.

Anonymous said...

Tun menindas rakyat kayakan kroni.

Anonymous said...

Jgn fikir jika tiada berlaku malapetaka yg kita boleh bersenang lenang. Kekadang dugaan yg sedang lalui sbb terlalu senang lenang dan itu la petakanya. D sbbkan pemimpin2 dahulu punya angkara msia hgga jadi begini. Manusia mudah lupa bkn melayu saja.Cina lagi hebat penyakit2 buat2 lupa. Dan melayu sudah byk lupa apa yg berlaku kpd bangsa mereka ketika limkomunis menang dgn vote yg dikit d kgbr.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive