Tuesday, October 6

MINTA MAAF ATAU BAKAL DISAMAN.......

Itu adalah kata yang tepat bagi mantan pemimpin MCA yang meletak jawatan setelah menghancurkan kepercayaan Rakyat terhadap Barisan Nasional. Tun Dr Ling Liong Sik telah ALPA dengan amanah yang telah diberikan padanya hinggakan Masyarakat Cina tidak lagi mempercayai bahawa MCA mampu membela nasib mereka.

Apa yang telah menyebabkan Masyarakat Cina kurang pecaya pada MCA....?

Bekas presiden MCA berusia 67 tahun itu pernah menghadapi pertuduhan penipuan terhadap kerajaan Malaysia dengan mengelirukan kabinet mengenai pengambilan tanah untuk projek Mega Distribution Hub di Pelabuhan Klang.Namun telah dibuktikan bahawa tidak bersalah di Mahkamah.

Tapi ini meninggalkan persepsi yang kurang baik dari segi kepercayaan Masyarakat Cina pada Barisan Nasional. Adakah yang ada jawatan sekarang bertindak sedemikian rupa sehinggakan tewas dikebanyakkan kerusi yang ditandingi. MKP memberikan pendapat dan bukannya menuduh!!!!

Di Pulau Pinang boleh dikatakan hampir semua kerusi kalah. MKP sendiri terlibat didalam kempen pilihanraya PRU-13. MCA umpama mati segan hidup menyusahkan orang lain. Akan tetapi peruntukkan tetap diberikan oleh Pengerusi Barisan Nasional atas dasar perjanjian didalam barisan Nasional. Namun hasilnya amat mengecewakan.


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengarahkan peguam beliau supaya menuntut bekas presiden MCA Tun Dr Ling Liong Sik untuk memohon maaf berhubung kenyataannya yang didakwa meminta Najib melepaskan jawatannya sebagai perdana menteri.

Surat berhubung tuntutan itu yang diserahkan terus kepada Dr Ling pada Isnin, dikeluarkan oleh Tetuan Hafarizam Wan and Aisha Mubarak bagi pihak Najib dalam kapasiti peribadi beliau, dan antara lain menuntut Dr Ling memohon maaf dalam masa tujuh hari selepas menerima surat berkenaan.

Sekiranya gagal berbuat demikian, tindakan undang-undang bakal diambil terhadap bekas menteri pengangkutan itu, kata portal berita berkenaan.

Peguam Datuk Hafarizam Harun yang mewakili firma guaman itu, dalam suratnya kepada Dr Ling menyatakan bahawa kenyataan yang didakwa dibuat olehnya adalah satu fitnah, dan merosakkan reputasi perdana menteri selain mempunyai kecenderungan untuk merendahkan Najib dalam pemikiran masyarakat.

Hafarizam juga menuntut Dr Ling supaya menarik balik kenyataan yang didakwa itu, membuat permohonan maaf tidak berbelah bahagi serta membayar pampasan yang munasabah ekoran kenyataan fitnah itu.

3 comments:

Anonymous said...

Dah makin kurang ajar dan biadap dah puak2 cina bukit nih....DAP,MCA..semuanya sama.....CINABUKIT FIRST, CHINA CINA SECOND, MALAYSIANS LAST!!

khairul zahari said...

ini bukan antara melayu dan cina la bahlol. ini kisah lanun yg dah pencen dan lanun yang masih melanun lagi. maknanya dua-duapun lanun. yang kau merepek ni apa hal???

PJMM BULLETIN said...

Anon kau pon juga sama, itu hak demokrasi, Tun dah lama dalam sepak terajang, kau masih berhingus lagi...

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive