Tuesday, October 20

LALUAN BARU BAS DUA TINGKAT,TAMBANG CUMA RM3.00 @Myrapidkl @azmiaziz60


Rapid Bus Sdn Bhd, pengendali bus RapidKL hari ini memperkenalkan perkhidmatan bas dua tingkat bagi laluan U64 iaitu dari Taman Sri Muda di sini ke Pasar Seni, Kuala Lumpur.

Pengurus Zon Tiganya, Sarifudin Saidin berkata, perkhidmatan itu adalah laluan keempat menggunakan kemudahan bas dua tingkat selepas laluan U80 dari Seksyen 2 Shah Alam ke Pasar Seni, U30 dari Ampang ke KLCC dan dari Kajang ke Jalan Silang di ibu kota.

"Bagi laluan U64 ini kami memperuntukan empat bas dua tingkat kerana jumlah pengguna di sini mencatat 5,000 penumpang sehari pada hari bekerja dan meningkat kepada 6,000 pada hari cuti.

"Tiada cas tambahan dikenakan kepada pengguna yang menaiki bas dua tingkat ini, kadar tambangnya tetap sama seperti bas RapidKL yang lain," katanya  selepas memperkenalkan perkhidmatan bas berkenaan.

Tambang dikenakan bagi perjalanan sehala dari Taman Sri Muda ke Pasar Seni ialah RM3. Katanya, sejak dilancarkan September lepas, perkhidmatan bas dua tingkat berkenaan telah mendapat sambutan baik daripada pengguna.

Ada pengguna yang mahu perkhidmatan bas itu disediakan di semua laluan RapidKL tetapi ia tertakluk kepada kesesuaian laluan memandangkan bas berkenaan adalah setinggi 4.2 meter, katanya. Sehingga kini 14 daripada 40 bas dua tingkat telah beroperasi di sekitar Lembah Klang.

Bas berkenaan yang mampu membawa sehingga 108 penumpang pada setiap masa dilengkapi pelbagai kemudahan antaranya tandas dan Wifi selain mesra OKU. -

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive