Wednesday, October 5

RAKYAT MARHEAN PULAU PINANG DINAFIKAN HAK MEMILIKI RUMAH...


Memang sedih menjadi warga Pulau Pinang, Dulu sebelum menang, DAP nie berjanji bulan dan bintang pada kaum Melayu. Inilah hakikat yang perlu Melayu Pulau Pinang hadam dan telan pahitnya dengan janji manis yang telah ditabur oleh DAP. bak kata pepatah melayu sesal dahulu pendapatan sesal kemudian rumah tak mampu dimiliki.

Apa nak buat nasi sudah menjadi bubur tidak berperisa. Mahu tidak mahu makan ajelah apa yang terhidang didepan mata. Nak menyesal atau menangis air mata darah sekali pun rumah tidak mampu dimiliki walaupun berkelayakan.

Mereka dinafikan hak untuk membeli rumah KOS RENDAH berharga RM 42,000 seunit yang dibina oleh JKP Sdn Bhd, sebuah syarikat pemaju hartanah milik Kerajaan Pusat.

Kerajaan Negeri Pulau Pinang mempunyai kuasa untuk menentukan pembeli bagi Rumah Kos Rendah (KR) dan Rumah Kos Sederhana Rendah (KSR) walaupun dimajukan oleh pemaju swasta atau agensi Kerajaan Pusat.

Sejak 2008 sehingga kini Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak lagi membina rumah Kos Rendah(KR) atau Rumah Mampu Milik Jenis A (nama barunya mengikut Kerajaan DAP Pulau Pinang).

Rancangan pembangunan perumahan Mampu Milik oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang yang dikatakan akan menyaksikan pembinaan lebih kurang 22 ribu unit perumahan tidak akan melibatkan pembinaan Rumah Kos Rendah. Jelas sekali, Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak pernah berniat untuk membina Rumah Kos Rendah di masa depan.

Mungkin Kerajaan DAP Pulau Pinang merasakan pembinaan dan penawaran rumah-rumah Kos Rendah (KR) kepada golongan berpendapatan rendah atau B40 tidak menguntungkan mereka, maka tiada keperluan untuk merancang dan membina rumah sedemikian.

Kerajaan DAP Pulau Pinang lebih menumpukan kepada pembinaan Rumah Mampu Milik yang dijual dalam julat harga RM200,000 ke RM400,000 seunit, walaupun senarai menunggu permohonan untuk rumah KR masih berjumlah puluh ribuan.

Projek Perumahan Mampu Milik berjumlah 1900 unit oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang di atas tanah milik MBPP di Jalan SP Chelliah juga tidak melibatkan pembinaan Rumah KR.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive