Thursday, December 1

Demi Keselesaan Pengguna @MyRapidKL #TransformasiPengangkutanAwam


Bermula Khamis ini, para penumpang RapidKL Laluan Ampang tidak perlu menukar tren di stesen Chan Sow Lin untuk meneruskan perjalanan ke Sentul Timur.

Ketua Pegawai Eksekutif, Rapid Rail Prasarana Malaysia Berhad, Datuk Ir. Zohari Sulaiman berkata, laluan Sri Petaling - Ampang sepenuhnya akan menggunakan tren enam gerabak kenderaan rel ringan (LRV) sekali gus menamatkan perkhidmatan kereta api lama.

“Tren yang diberi nama Amy sebahagian daripada 50 set LRV keluaran CSR Zhuzhou Electric Locomotive Co. (CSR) itu digunakan untuk berkhidmat di laluan Sri Petaling - Ampang termasuk 11 stesen baharu yang dibina dibawah projek penyambungan landasan (LEP).

“Sememangnya, kami berhasrat untuk mengurangkan masa menunggu setelah mempunyai kesemua 50 tren baharu tahun depan,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Sumber : http://riziqin.blogspot.my/2016/11/mulai-1-dis-2016-penumpang-aliran.html#more

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive