Showing posts with label luahan rasa.. Show all posts
Showing posts with label luahan rasa.. Show all posts

Monday, April 30

JIWA TENGAH KACAU NAK RASA PENAMPAQ SILA BUAT GILA


Kita nie manusia biasa dan jahil dari segala-galanya akan tetapi bak kata pepatah bumi mana yang tidak dilanda hujan walaupun sangkaan dan tekaan inginkan panas hingga kepetang.Apa nak buat ini semua mungkin ada hikmah sebaliknya...........Dugaan demi dugaan yang perlu ditempuh didalam perjuangan...Tempuhan dugaan itu boleh diibaratkan sebagai asam garam dalam perjuangan.Orang luar boleh cakap bersabar dan bersabar akan tetapi yang menanggung kita sendiri.Kalau luka dibadan nampak darahnya menyembur keluar akan tetapi luka dihati siapa tahu,Nescaya luka dibadan akan sembuh dalam beberapa hati dan darah yang mengalir akan reda apabila ubat sudah disapu.....Helai ketawa kita dihadapan kawan-kawan seperjuangan menampakkan gembira dihati akan tetapi gundah-gelana dihati disimpan demi menjaga hati dan perasaan rakan-rakan takut tersinggung apabila ditegur secara direct.


Bermula dari Langkawi hingga ke Janda Baik.Bukan sekali berjanji akan tetapi dah tiga kali beb.Perumpaan MKP boleh katakan kali nie ibarat menanam tebu dibibir kote,bila berjanji lembut lidah dari gigi , sehingga jika itu semua boleh dianggap bangun tidur lupakan kisah semalam dan bukalah buku baru apa saja janji semalam usah dikenang apabila dikenang kelak meranalah jiwa....MKP dah letih dengan janji yang ditabur almaklum kita nie jenis yang suka mengiyakan saja apa saja perbuatan mereka walaupun hati ini berat menerima kenyataan,Bukan takut akan tetapi rasa hormat menebal didalam hati, akan tetapi kini itu semua sudah hilang bak pasir membadai pantai lama-kelamaan akan terhakis jua pantai yang setia kepada ombak....Apakan daya jika itu sudah takdirnya.


Berbalik kata pepatah yang menikam kalbu yang telah disebut oleh Lisa Surihani didalam Filem terhebat Ombak Rindu "Pasrah itu menyerah-Redha itu Ikhlas" banyak maksud yang boleh disimpulkan jika hanya menyerah tanpa berbuat sesuatu itu bacul namanya akan tetapi redha itu lebih baik kerana berbuat dengan niat kerana ALLAH.Benar jualah apa yang telah dibicarakan oleh sahabat seperjuangan MKP ketika berada di Terangganu dahulu.Jangan selalu mengiyakan sangat nanti takut dipermainkan......


MKP Ayat Sempoi : Kenapa gambaq neelofa????Jawapannya ini sajalah membuatkan hatiku cair dan tenang melihatnya walaupun tak bermimpi memilikinya hanya sekadar peminat yang setia.....

Wednesday, June 8

MULUT KENA LASER!!!!!!!HATI KENA BERANI BARU DEPA SEDAQ KITA UJUD.


Ahli politik bila bab bercakap memang pandai dan ini terbukti bahawa depa nie memang hebat kalau cakap dalam dewan pasti reban syiling.pasal cakap berapi macam naga umpama macam pokok nyior boleh tumbang sampai yang mendengar pun bimbang ,Janji tok sah nak cakap lidah lembut dari gigi.bermacam-macam janji ditabur tapi perlaksaan yang nak buat macam musibat atau lebih popular macam toya mak amin.sehingga hari ini apa yang dijanji belum terlaksana berbuih mulut cakap dok angguk paham depan kita la belakang tak tau kutuk kita macam mana.


Pendedahan ini akan bakal menggoncang jambatan Pulau Pinang,Orang Penang kata buat ramai baru depa tau kita sapa,Kalau dok cakap elok -elok tak maki hamput depa anggap kita nie tak ujud itu adalah hiraki dalam berpolitik ada yang mengambil kesempatan dari usaha yang dibuat oleh orang lain,,,,,,,,,,,,sedaq atau tidak depa nie pandai janji nak bagi tue nak bagi nie.tunggu punya tunggu sampai berjanggut atas dan bawah satu surat pun tak ada?



Dana yang diperuntukkan untuk menambah aset yang berjumlah $4juta ringgit bukan sikit bukan 4duit atau 40 ringgit dengaq elok-elok RM 4juta tau.ianya bertujuan murni untuk menambah aset bagi pembangunan serta digunakan membantu orang melayu digunakan oleh pihak tertentu dengan dengan alasan yang agak lucu mengurus tabdir pentadbiran padahal digunakan untuk masyuk poket sendiri.bab kami berjuang tanpa mengira waktu ada depa kisah sampai sapa pun tak kenal. yang terbaik puak harami nie dimonopoli oleh pihak tertentu yang pasti telah disumbat mulut dengan duit yang belambak  untuk menyekat orang lain seperti  blogger jalanan atau anjing kurap seperti MKP.alasan senang depa bagi dia ni orang baru gertak skit pasti terkencing dalam seluaq.Dengaq kata duit tue habis dah digunakan.Depa nie pandai putaq belit mamak keling kata gengam tak tirih.


Semua dah ada segala dokumen serta video telah disimpan rapi bagi mengukuhkan apa yang didakwa.rasanya pihak atasan tahu pasal nie atas dasar sayangkan parti keramat ini depa saja tutup mulut tak mau buat ramai.


MKP sayangkan Parti Keramat ini dan menyanjung tinggi pimimpin yang berkhimat untuk Agama,Bangsa Dan Negara akan tetapi pemimpin yang baik akan digunakan oleh pihak harami untuk membolot apa yang ada untuk membawa ahli dari bahagian tertentu makan angin.apa kata lepas nie apa nak jadi terserah kepada yang maha kuasa,Puak harami nie tidoq katil mahal peluk bantai yang mewah kami dok tidoq atas tikaq.sakit badan habis sapa peduli.tak kisah la depa panggil harimau ka pemimpin tue apa MKP peduli nie boya jalanan nak buat ramai.Jika begini sikap yang ada pasti PRU13 pi mai pi mai dok tang tu jugak.Cakap berapi pelaksanaan macam harami.


Akhir kalam MKP mengalukan sesiapa saja untuk memberi pendapat serta berjumpa.Tapi kalu dok mai cakap  kosong tak payah.Pi mai jauh-jauh atau buat drama dengan orang lain.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive