Sunday, January 12

RAMAI YANG SAKIT HATI BILA @KhairyKJ BUKA MULUT..... TAPI????



Boleh dikatakan kebanyakkan Pemimpin UMNO melompat sakan dengan apa yang telah diluahkan oleh Ketua Pemuda UMNO Malaysia di laman Akhbar Berita Harian. Mana tidaknya Khairy kata pemimpin BN Syok sendiri......Mesti Panas telinga toqqqq. Selalunya manusia spesis yang telinga nipis aje tak tahan ibarat siapa makan cili dialah terasa pedasnya. Mesti pemimpin UMNO banyak buat PROGRAM SYOK SENDIRI.....



Yang nie pulak ibarat AYAM JANTAN BERKOKOK TAPI EKOR PENUH TAHI..



5 comments:

ipohmarley said...

mana ketua pemuda umno liberal bila Islam dihina???rasanya si kitol ni setuju klu kalimah Allah diserah pada kristian..

Anonymous said...

Kan dah kata'TANAH MELAYU'ni adalah bumi bertuah....mana-mana yang menyeleweng akan terlihat dikit demi dikit belangnya.

Anonymous said...

Kenapa nak kaitkan pemuda umno dengan kes islam dihina?? apa yang kamu harapkan pemuda lakukan?? kes kes penghinaan kepada Islam harus dibebankan kepada seluruh orang Islam.

Kes sebegini tiada respon dari unit amal pas atau pemuda pas. PKR dan DAP langsung mendiamkan diri. yang berkokok hanya perkasa, jati dan NGO2 sahaja.

Blogger2 hanya mengharapkan pemimpin pemuda berkata sesuatu (yang mungkin cukup melegakan hati mereka, supaya ada bahan nak hentam pembangkang). Statement dari ketua pemuda atau demo jalanan sahaja tidak cukup untuk menghalang kes sebegini.Banyak blogger dan pengikut terlalu beremosi akhir akhir ini, terikut ikut rentak pembangkang.

Kita ada undang undang, kalau tak puas hati, buat report kepada pihak berkuasa. sekiranya pihak berkuasa atau pemimpin tidak mengambil tindakkan berdasarkan undang undang, next PRU, kita jangan sokong.

Tapi persoalannya, tiada lagi parti berjuang nak tegakkan Islam dan membantu masyarakat.

Kebanyakan parti dan pemimpin bersifat retorik dan penuh dengan lakunan. syukurlah, khairi sekarang dah tak banyak berlakun sehingga kita tahu sifat sebenar beliau. tapi khairi tak lah seteruk pemimpin lain. :)

Masalah penghinaan terhadap Islam takkan selesai, kerana lemahnya orang islam itu sendiri, mudah diperkotakkan oleh orang lain. Ekonomi dan pentadbiran orang Islam sendiri tidak tidak kukuh. Apa yang mereka tahu hanya memekik kat tengah jalanraya, memaki hamun dalam blog, twitter dsb.

Di akhir ini, ramai mahasiswa islam yang tak cerdik (tapi buat buat pandai), berpolitik sehingga menjejaskan pelajaran dan mudah dipengaruhi, hingga ada yang ter"kunyit" oleh pemimpin kesayangan mereka. dan ada juga yang terlebih "DAP" dari "DAP".

Pemusuhan blogger juga berlaku akhir akhir ini, mereka menyerang satu sama lain. tidak ketinggalan juga yang menyerang peribadi pemimpin sendiri demi mencapai matlamat bahawa meraka ini bukan "prepaid blogger". tersasar dari pejuangan sebenar.

Aku baru terbaca post dari blog "sanggah tok janggut". penulisannya dan pendapat yang amat baik. Menghentam pemimpin secara jujur dan sopan. ini yang kita perlukan, bukan menghasut penyokong bN kearah pembangkan, dan membenci pemimpin sendiri.

Penulisan segelintir blogger lain juga bagus, berfakta. (masih banyak blogger yang bagus,tapi kerana nila setitik, hancur susu sebelanga.)Mat kilau juga bagus dalam penulisan:)

Apa apa pun, blogger2 freelance harus berubah lifestyle, lebih ilmiah, dinamik dan berwawasan. Sungguhpun UMNO dan pemudanya bukan yang terbaik, tetapi ini sahaja yang kita ada. Apakah kamu semua rela bertuankan pemimpin "kunyit"? atau parti rasis 1969? atau pun parti bergaya dengan kopiah liberal?

P/S tak paham kenapa ada pertelingkahan dikalangan blogger. kenapa tak boleh bersatu? kenapa kena dengki dengan posting blogger begaji tapi tak bekerja. Itu rezeki mereka. (walaupun dikatakan kaki ampu).

Minta maaf kepada semua blogger, selamat berjuang dan rapatkan saf.

-PL-



Anonymous said...

ok

Anonymous said...

Si kitol KJ n gang adalah lah sekawan PONDAN yang menadah punggong...

Nuar nanti kata..ehmm. .rezeki. .

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive