Sunday, July 5

Pihak dakwa Saya Songlap Duit 1MDB Akan diSaman @NajibRazak


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sekali lagi menyatakan beliau akan mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang memfitnahnya mencuri wang 1MDB dan akan mengumumkan langkah-langkah susulannya dalam masa beberapa hari lagi.

"Saya merujuk pada tuduhan liar yang dibuat kononnya saya songlap atau curi $700juta AS wang 1MDB dan masukkan dalam akaun personal saya. Saya telah merujuk perkra ini kepada peguam-peguam saya dan peguam beri nasihat apakah tindakan-tindakan susulan dalam bentuk undang-undang dan sebagainya dalam negara dan luar negara," ujarnya pada sidang media selepas Program Lawatan Ke Negeri Selangor di Masjid Bandar Rinching di sini petang tadi.

Najib yang juga Presiden UMNO memberitahu, keputusan mengenai apa bentuk tindakan yang akan diambil berhubung dakwaan yang mencemarkan imejnya dan kerajaan itu akan diputuskan dalam masa beberapa hari lagi.

Terdahulu, Najib didakwa oleh Sarawak Report dan Street All Journal telah menerima habuan wang yang dimasukkan dalam kaun peribadinya. Najib telah menafikannya sambil mendakwa tuduhan itu turut didalangi oleh mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohammad.

6 comments:

Anonymous said...

Saman ajer jangan banyak cakap. Jangan cakap tak serupa bikin nanti orang cakap tin kosonglah, nak raih simpatilah bla bla bla. Sudah sampai masanya untuk bertindak.

Anonymous said...

Aku tak percaya Mat Monggol ni akan saman. Dia hanya akan suruh peguam dia hantar surat kepada WSJ supaya tidak siarkan lagi berita ini.Itu aje. Tengoklah nanti. Kalau aku tidak bersalah dan dituduh sebegini, aku akan arahkan siasatan oleh badan bebas seperti RCI dan memandangkan bulan yang mulia ini, aku akan bersumpah bahawa aku tak curi duit ini. Tapi Najib bukan aku dan aku bukan Najib. Lu pikir la sendiri...

Anonymous said...

Kalau dalam tempoh hingga hari Jumaat ini Najib masih tidak menyaman Tun Dr. Mahathir yang dia tuduh mendalangi persekongkolan dengan Wall Street Journal dan Sarawak Report, malahan saman sekali Sarawak Report dan Wall Street Journal yang Najib tuduh bersubahat dengan Tun Dr. Mahathir untuk memfitnah dan menjatuhkan Najib, jika hingga hari Jumaat ini Najib masih belum saman mereka, apa lagi yang kau nak beri alas an wahai blogger Mat Kilau Penang? Kau tutup sahajalah blog kau ni.

Anonymous said...

Kadang2 orang2 bodoh dungu spt di stas ni memang menyusahkan negara . Bersabar boleh tak??

Anonymous said...

Anonymous said...
Kadang2 orang2 bodoh dungu spt di stas ni memang menyusahkan negara . Bersabar boleh tak??

July 6, 2015 at 12:23 AM

------------------------------------------------------------------

Siapa yang bodoh saudara? Daripada Najib melalak kononnya Tun Dr. Mahathir adalah dalang yang bersekongkol dengan Sarawak Report dan Wall Street Journal malahan menuduh Tun Dr. Mahathir berbuat demikian kerana kepentingan peribadi, adalah lebih elok Najib menyaman pihak-pihak berkenaan, bukannya apa, Najib sendiri yang buat tuduhan kata Tun Dr. Mahathir mendalangi dan bersekongkol dengan Sarawak Report dan Wall Street Journal untuk memfitnah dan memburukkan Najib, jadi patutnya Najib terus samana pihak berkenaan itu, yang Najib pergi konar sana sini putar belit itu dan ini lagi, apa kejadahnya itu semua?

Isu ini melibatkan kepentingan negara, melibatkan ekonomi negara, kita tidak mahu penyelewengan harta negara hinggakan negara terpaksa menanggung hutang yang tak terkawal yang boleh menjejaskan kedaulatan negara seperti Greece, di Malaysia bibit-bibit itu dah kelihatan, dalam isu 1MDB sendiri dah terlalu berbahaya kepada ekonomi Malaysia, hutang terlalu besar malahan melibatkan banyak GLC dan badan berkanun kerajaan yang melabur dalam 1MDB itu, tetapi 1MDB makin lingkup.

Apakah kau masih boleh bersabar jika keadaan dah jadi begini:

http://www.sinarharian.com.my/global/pesara-menangis-gagal-keluar-wang-di-greece-1.407571

Patutnya sejak isu 1MDB ini meletup sejak awal tahun ini lagi Najib dan kuncu-kuncunya yang beberapa orang dalam barisan kabinet negara perlu 'direhatkan' atau 'dicutikan' untuk mengelakkan campur tangan yang makin memburukkan kedudukan ekonomi negara ini, sebab nak tutup lobang, gali lobang baru, lepas tu lobang asal tak tertutup, lobang baru main banyak di sana sini.

1MDB perlu melunaskan hutang pokok yang sekurang-kurangnya RM 42 bilion dan mungkin dah lebih dari itu kerana makin banyak hutang baru dibuat malahan nak bayar faedah bank pun hutang juga.

Macam mana 1MDB nak selesaikan faedah bank secara tahunan yang melibaktan kos RM 2.4 bilion, melibatkan 2,400 kali ganda dari modal asal 1MDB.

Malahan faedah bank itu jika dikira ikut bulan adalah RM 200 juta, bersamaan 200 kali ganda dari modal asal 1MDB, kalau dikira ikut minggu adalah RM 50 juta, bersamaan 50 kali ganda dari modal asal, kalau dikira ikut hari adalah hampir RM 6.7 juta bersamaan 6.7 kali ganda dari modal asal.

Macam mana 1MDB nak selesaikan isu faedah bank ini? Faedah bank ini sahaja pun 1MDB tak mampu nak selesaikan, apatan lagi hutang pokok yang RM 42 bilion itu.

Saya pun nak tanya jugalah, tak boleh ke Najib itu 'direhatkan' atau 'dicutikan' sementera bersama-sama kuncu-kuncunya yang beberapa orang di dalam barisan jemaah kabinet Malaysia untuk mengelakkan gangguan dan penyelewengan dalam siasatan kes ini?

Juak Najib yang bodoh mana tau fikir, mereka hanya tau bodek sahaja, sebabnya mereka dungu tak tentu hala, jenis bodoh sombong, sudahlah bodoh, sombang pula, jenis manusia tak dapat diajar katakan, beginilah.

Sedarlah smeua.

Anonymous said...

Awak yang karang berjela-jela ni ingat rakyat semua bodoh macam awak. Tun pun main tembak dengan peluru kapor. Jika ada bukti yang kukuh dan rakyat Malaysia yang bertanggung jawab SAMAN lah Najib atas alasan PERBOHONGAN kepada rakyat dan mempersoalkan kredibiliti seorang Negarawan.

Barulah segala bukti boleh Tun kemukakan dalam mahkamah. Sebagai rakyat kami pun nak juga lihat bukti-bukti kebenaran Tun.

Diantara ideologi komunis mewujudkan keresahan dan kemarahan rakyat dengan pembohongan dan fitnah.

Ciri-ciri tersebut terserlah dengan cara komen awak yang berjela-jela hanya dengan andaian semata-mata tanpa bukti yang pasti.Komenlah kerap-kerap lagi dalam bllog. Silap-silap jadi teman sebilik idola pembangkang di Sg Buluh.

Pembangkan dibawah telunjuk Guang Eng pun dah punah ranah macam mana nak tegakkan kerajaan yang berwibawa.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive