RAPID

Sunday, August 30

APA DAH JADI, TUN MAHATDIR SERTA SIFAT MUNAFIKNYA


'Matlamat menghalalkan cara" itu yang bermain difikiran MKP apabila melihat Tun Mahadir turun di perhimpunan Bersih4 kali ini. Tindakan seorang Negarawan yang dulunya melawan habis-habisan politik demo jalanan (Refomasi 1998) kini seperti menjilat ludahnya kembali. Itupun pembaca masih ingat ketika Tun Mahadir masih lagi berkuasa. Beliau amat benci pada refomasi yang dicetuskan Anwar pada tahun 1998. Siapa Perdana Menteri ketika itu.Sehinggakan Tun pernah digelar MahaZalim.


Komen dari Bangsat DAP Tian Chua ini mungkin boleh mengingatkan Tun Mahadir bahawa DAP memang berdendam pada Tun. Kalaulah diukur hidung Tun memanglah mancung akan tetapi DAP tidak akan menerima Tun, Mereka mempunyai agenda tersendiri. Menjatuhkan kerajaan yang sedia ada walau apa cara sekali pun. 

Sudah terang lagi bersuluh agenda perhimpunan haram Bersih siri ke-4 ini jelas didalangi ideologi pihak pembangkang dan sekutunya untuk menjatuhkan serta menggulingkan pihak kerajaan sekarang.

Walaupun dibantah, perhimpunan jalanan tersebut masih mendapat perhatian masyarakat sehingga ada yang mendakwa seramai lebih 60 ribu orang konon telah membanjiri ibu kota bagi merealisasikan acara berkenaan.

Ini adalah himpunan kali keempat sejak yang pertama diadakan tahun 2007.Himpunan sebelum ini pun boleh dikatakan seperti murai tercabut ekor.

Bunyi saja bising, riuh sekampung, tetapi manfaatnya tidak ada.

Sungguhpun empat kali mereka turun di jalanan, memenuhi setiap ruang kawasan strategik di ibu kota menunjuk perasaan dan menyatakan rasa ketidakpuasan hati terhadap pemimpin, namun kerajaan BN masih kekal berkuasa sehingga hari ini.

Kalau begitu rumusan kepada himpunan Bersih 1 (November 2007), Bersih 2.0 (Julai 2011), Bersih 3.0 (April 2012) dan terbaru, Bersih 4.0 (Ogos 2015) boleh dianggap gagal sepenuhnya.

Kegagalan mendesak Perdana Menteri meletakkan jawatan menerusi demonstrasi jalanan ini menyebabkan pembangkang hilang akal.

Segala strategi yang diatur menemui jalan buntu.

Disebabkan tiada pilihan, melainkan demonstrasi jalanan antara kaedah terbaik bagi melemahkan pentadbiran kerajaan BN, maka himpunan demi himpunan diadakan.

Soal sumber kewangan tidak penting kerana mereka mendapat sokongan pelbagai pihak dari luar negara yang akan menyalurkan berapa banyak kos diperlukan.

Asalkan kerajaan Malaysia jatuh, banyak mana wang dikeluarkan pun tidak menjadi perkiraan.

Jika tiga perhimpunan ‘besar-besaran’ sebelum ini gagal, yang menyaksikan tidak sedikit peserta Bersih dan anggota polis mengalami kecederaan, tidak mustahil tragedi sama berulang lagi dalam demonstrasi hari ini.

Pembangkang melaungkan demokrasi dan sistem pemerintahan yang adil, tetapi mereka sendiri tidak tahu bagaimana demokrasi itu harus diterjemahkan.

Mereka hanya sekadar menjadi Ahli Parlimen yang masuk ke Parlimen untuk elaun.

Mereka tidak menggunakan sepenuhnya peluang yang ada di Parlimen untuk mengemukakan cadangan bagaimana kerajaan BN harus berlaku adil atau mentadbir dengan baik.

Pembangkang hari ini hanya pentingkan diri sendiri.

Mereka menjadi wakil rakyat pembangkang bukan untuk menegur dan memperbetulkan pentadbiran pemerintah, sebaliknya mempunyai agenda lebih besar dari itu, iaitu menjadi kerajaan.

Yang teraniaya ialah rakyat. Mereka dijadikan alat dan dipergunakan sepenuhnya oleh pembangkang supaya turun ke jalan raya untuk menjatuhkan kerajaan.

Bagi kebanyakan penuntut pengajian tinggi, jika waras mereka tidak akan sekali-kali turun ke jalan rayahari ini kerana bala menanti mereka.

Masa depan mereka gelap dalam sekelip mata sekiranya dikenakan tindakan disiplin oleh pihak universiti. Siapa yang rugi?

Pembangkang dan penganjur Bersih 4.0 tidak pernah rugi. Mereka tidak akan kehilangan kerjaya, tetapi penuntut pengajian tinggi yang dikenakan tindakan akan kehilangan segala-galanya.

Apabila Allah memberi akal untuk berfikir, gunakanlah akal itu sebaik mungkin dengan memikirkan bagaimana hendak membalas jasa kedua ibu bapa di kampung yang membanting tulang siang malam mencari duit untuk membesarkan mereka dan menghantar belajar ke menara gading.

Tidak ada ibu bapa mahu melihat anak-anak hidup di jalan yang salah. Harapan mereka amat besar sekali, iaitu mahu anak mereka berjaya. Berjaya dalam pelajaran dan kerjaya.

Menyertai atau melibatkan diri dalam himpunan haram Bersih 4.0 bukan suatu tindakan yang berfaedah, sebaliknya mengundangkan kecelakaan yang lebih besar kemudian hari.

Mungkin mereka hilang kelayakan sebagai penuntut universiti dan mungkin juga mereka disisihkan masyarakat.

Ada cara untuk mendesak kerajaan BN supaya berlaku adil kepada rakyat.

35 comments:

Anonymous said...

Siapa Yang sebenarnya munafik?

Bederau said...

Jilat la lagi najib... Bila nak kalah keluaqlah pasai melayu cina .. Pundeklah parti rasis..

Anonymous said...

Bukan parti roket ke rasis. Sikit 2 ungkit hal bumi islam dn bagai. Patut la tkde sokongan melayu. Bileh bla....

Anonymous said...

Tun x wajar digelar negarawan lagi, kerana sifatnya yg mementingkan kroni. Walaupun katanya untuk bersama rakyat, tetapi perbuatan ini tidak menggambarkannya. Untuk bersama rakyat turunlah nanti semasa sambut hari kebangsaan, bukankah itu lebih baik dan patriotik?

Anonymous said...

Hanya Najib yang layak digelar Negarawan?
Patutkah seorang Negarawan membiarkan negaranya dirosakkan?

adib hakeemi said...

salam semua,

setahu aku ciri-ciri sifat munafik ialah
1)bila membuat janji ia khianati janji itu
2)bila bercakap sering berbohong
3)tidak amanah ketika diberi tanggung jawap
Antara pemimpin yang da pencen dgn yang sekarang ni yang mana satu kah ada ciri-ciri diatas?
Anda boleh nilaikan sendiri.

Anonymous said...

Ciri-Ciri Munafik:

Bila bercakap dia berbohong - Apa yang Tun M bohong? Hang punya "paymaster" kelentong pasai Wan Emdibi tak payah senaraikan la, tak cukup muka surat..
Bila berjanji dia mungkir - Janji apa yng Tun M mungkir? Boss hang banyak, ISA, cencored internet etc etc etc..
Bila diberi Amanah dia khianat - Apa yang diamanahkan pada Tun M tapi dia khianat? tukang bayaq hang - amanah dari rakyat Malaysia supaya memimpin dengan baik dan jangan songlap tapi dia buat jugak.

Hang mi buat malu nama Mat Kilau ja. Sudahx lah tu makan duit haram..

yati said...

Tk tun, sedar kuasa rakyat. Umno pengampu ni apa masalah? Ini perhimpunan rakyat, masih dgn identiti perkauman. Semua ahli umno sokong kepimpinankah. Lihat sajalah dlm perhimpunan bahagian. Bodohlah mimpi asalkan melayu/islam sokong umno, hai bila nak sedar dan keluar dari fahaman rasis.

roslan othman said...

Yang munafik adalah Najib dan penulis blog Mat kilau Penang bangsat(najib cakap), buat kerja haram jadah ,sapu duit rakyat RM 2.6 billion ada hati nak kata Tun M munafik otak kepundek jenis penjilat najib .

Anonymous said...

lain kali nk comment tu biar cerdik sket.. otak dgn muka sama je level bodohnya.. sejak bila 2.6b pakai duit rakyat?? SPRM sendiri dah sahkn tu duit derma politik.. hang kalau xtahu selok belok politik dok rumah diam2.. hang dgn TM sama je bangsat..! phuiiii!!

Anonymous said...

Mahathir kata tak sokong Bersih 4, tapi sokong kuasa rakyat yg menyertai Bersih 4.

Rata2 yg menyertai Bersih 4 adalah Cina-cina pendatang racist DAP.

Sebab tak puas hati dan dendam nya pd Najib, kerana Najib masih mendapat sokongan majoriti melayu, Mahathir sanggup pulak menyokong perjuangan cina2 pendatang racist DAP.

Manusia jenis apa ni ?

Ni manusia jenis KELING ke atau BIAWAK ?

WAhai orang2 melayu, korang kena bangkit dan sedar.

Menyokong Mahathir kini, adalah ibarat Mendokong Biawak Hidup.

Anonymous said...

Habis ko rasa Najib yang telah membangsatkan dirinya sampai sanggup makan rasuah dan salahguna kuasa tu lebih bagus ke? Nak baghal pun berpatutan lah. Najib tu dah sampai ke tahap yang tak boleh ditolong lagi. Kalau ahli UMNO masih sayangkan UMNO, cepat-cepatlah buangkan PM pula, kalau tidak bersedialah untuk kuburkan UMNO. Bagi laluan mudah pada DAP, itulah akibatnya kalau ramai sangat "Barua" dalam UMNO ni, asalkan dapat sikit habuan dari PM, sanggup jilat habis-habisan, walaupun sampai tergadai parti sendiri.

Anonymous said...

Akhirnya Tun pun bersetuju yang Anwar telah difitnah dan dijadikan tahanan politik oleh kerajaan Malaysia. Err... sejak bila Anwar difitnah tu?? Tun M mungkin boleh tolong jawabkan tanpa sinis ye...

Anonymous said...

PAS tentu ber astagafhar dan geleng kepala tengok perangai Mahathir.

Mana tak geleng kepala ..... ketika PAS tak lagi sokong gerakan cina2 racist DAP, Mahathir pulak menyokong gerakan cina2 racist DAP.

Memang betul kata Arwah Ustaz Fadzhil Noor. Katanya, kalau umur Mahathir cukup panjang, Mahathir akan sempat lihat kerosakan yg di lakukan nya.

Anonymous said...

Hormat lah sikit Tun tu,tengoklah betapa humble nya dia,dia sanggup jadi pengikut Ambiga yg dia pernah hina satu masa dulu,dan sanggup juga jadi kaldai bila bersama geng yg di gelarnya kaldai.Kira sekarang dia pun dah jadi junior mat sabu pun sekarang itu pun dia rasa ok.Kah,kah,kah,.... memang sukar nak cari dalam dunia ni bekas pemimpin yg berperangai pelik macam Mahathir cukup teruk putar belitnya.

Anonymous said...

nak pertahan kan Mahahtir,cari lah tempat lain semuanya sudah terang lagi bersuluh tak kenal ke lagi siapa mahahtir.satu hari nanti yahudi pun akan jadi kawan dia asalakan menguntungkan dia.tengok saja macam mana dgn soros, SR dan WSJ pun dia dah berbaik .

army of khalifah said...

Ramai yang masih tidak faham kepada ajaran Islam sebenarnya, kita wajib bersikap baik sangka sesama manusia, walaupun bukan Islam mereka tetap hamba yang dicipta Allah. Zaman Nabi pun sudah ditunjukkan jalan bagaimana hubungan sesama manusia baik yang Islam ataupun tidak. Tun Dr Mahathir dengan niat ikhlas nak menyelematkan Malaysia daripada kerakusan seorang PM yang telah lupa daratan. Segala dosa Tun Mahathir, kepada Allah kita berserah untuk mengadilinya. Yang pasti kelakuaan sumbang seorang PM yang penuh dengan sifat tidak bertanggung jawab wajib kita tentang sebelum kita semua rakyat Malaysia ditimpa musibah yang lagi besar. Perkara paling mudah iaitu memberi jawapan berterus terang dan jujur seperti saranan Chandra Muzaffar pun tidak terdaya dilakukan cam manalah masih ada orang yang menyokong PM yang seteruk ini..

army of khalifah said...

Ramai yang masih tidak faham kepada ajaran Islam sebenarnya, kita wajib bersikap baik sangka sesama manusia, walaupun bukan Islam mereka tetap hamba yang dicipta Allah. Zaman Nabi pun sudah ditunjukkan jalan bagaimana hubungan sesama manusia baik yang Islam ataupun tidak. Tun Dr Mahathir dengan niat ikhlas nak menyelematkan Malaysia daripada kerakusan seorang PM yang telah lupa daratan. Segala dosa Tun Mahathir, kepada Allah kita berserah untuk mengadilinya. Yang pasti kelakuaan sumbang seorang PM yang penuh dengan sifat tidak bertanggung jawab wajib kita tentang sebelum kita semua rakyat Malaysia ditimpa musibah yang lagi besar. Perkara paling mudah iaitu memberi jawapan berterus terang dan jujur seperti saranan Chandra Muzaffar pun tidak terdaya dilakukan cam manalah masih ada orang yang menyokong PM yang seteruk ini..

adib hakeemi said...

Sungguh setuju dgn apa yang ditulis oleh ARMY OF KHALIFAH.

Anonymous said...

Bodohnya, semua kelemahan kita, kita arahkan pada kafrlah , yahudilah. Islam tak ajar gitu, ini pengikut umnoputralah.

Anonymous said...

Malunya aku tengok tun m dlm bershit tu..
Klu dia nak jatuhkan najib yg aku pun dok meluat...perlukah join bershit 4.Dulu kutuk..skrg puja...munafik sgtlah mamak kerala nie!!!
Klu dh tak sabar...kata cukup bukti penyelewengan 1mdb dan rm2.6b...gunakan pengalaman dan kebijaksanaan tu ke mahkamah.Klu najib disabitkan bersalah..ganti yg lain.Ini tidak...betul2 ada agenda!!
Atau 1mdb n rm2.6b hanya alasan krn najib bukan pm boneka yg sesuai dgn mamak kerala nie.
Tapi klu dah jadi barua dapigs...2x5 lah dgn peliwat dlm sg buluh tu!!!Buat apa saja demi dapatkan kuasa!!!
Kpd tun m, nak jatuhkan najib...jgn sampai maruah diri tergadai.Berhentilah memunafikkan diri tu...
Klu ko msh nak mbaruakan diri ko dgn dapigs...ko mmg mamak kerala yg pukimak!!!!

Anonymous said...

Dua2 bangsat dan pukimak!!!!
Si mamak kerala lagi pukimak!!!
Kata dh cukup bukti..dakwa jer di mahkamah atau hanya sandiwara/fitnah!!!!

Anonymous said...

Slps 13 mei...tiada perkauman.Hanya setelah dapigs gila nak pegi putra jaya..Islam dan melayu dihina krn puak peliwat membenarkannya bersama dgn pas.
Sifat kurang ajar tersebut bila ditegur akan dikatakan rasis.

Anonymous said...

Mamak kerala mmg pukimak!!!
Klu dia tak ada agenda...semua nie tak akan berlaku!!!
Dia buat dosa dan habiskan wang rakyat..kita tak boleh bising...
Yang sah wang yg ada bukan rakyat...msh mamak tu nak menyalak...menyalak dgn babi dap lah pulak!!!

Anonymous said...

Klu mamak kerala...kita perlu bersangka baik!!!!
Klu org lain...bersangka buruk wlpun dah dijelaskan semuanya!!!!
Mamak kerala!!!Senang cerita ko bawak dan dakwa kes tu ke mahkamah...aku pun dah bosan dgn cerita 1mdb dan wang rm2.6b.Klu ko ada biji telur mcm wanita umno langkawi tu...ko dakwa ke mahkamah!!!!!Klu setakat cakap2 spekulasi era ko jadi pm....aku tak akan percaya dah!!!

Anonymous said...

Dia rosakkan umno dgn tak pernah berbincang atau bercakap secara tertutup ttg 1mdb dan rm2.6b.Dia bukakan semuanya utk tatapan umum.
Skrg dia jadi barua dapigs...mmg tepat ramalan tersebut..

Anonymous said...

Kalau aku tua dpd dia, sama ada aku tampor atau aku ludah muka dia!!!!

Anonymous said...

Sapa tak kenal mamak kerala nie!!!
Klu bab menjatuhkan org...mmg no 1 tanpa peduli dosa!!!

Anonymous said...

Hahaha....
Mamak ludah ke langit.. Kena batang hidung bengkoknya...
Dulu kote bengkok...skrg hidung bengkok...firasat pakar...hidung tersebut hidung manusia bersifat kejam klu nak jatuhkan sesorang!!!

Anonymous said...

Rasuahkah????
Bodoh la ko nie!!!Klu sah rasuah dakwa ke mahkamah la!!!!Baru sah najib bangsat!!!!
Setakat sembang kedai kopi...takyah lah!!!
Tak kesah pon najib tu masuk jel...ramai lagi dlm umno yg boleh ganti dia.Klu wanita langkawi berani saman ke mahkamah... mana dia puak mamak kerala penjilat jobo dapigs???!!!!Pegilah dakwa najib...kata cukup bukti!!!!Klu tak...mmg pukimak korang sama dgn dapigs, pukiR dan mamak kerala!!!!
Woiii!!!!Kami dah mual dan bosan sejak kes nie berlarutan....dah dijelas pon msh berpusing!!!Bila nak habis!!!!
Dakwa ke mahkamah!!!!Tak kesah najib bersalah...ramai yg boleh ganti tapi TAK NAK PM BONEKA...BONEKA KPD MAMAK KERALA!!!MAHATAIK!!!!

Anonymous said...

Blogger Haramjaddah Pukimak Din Tyrtle, OutSyed The Box, Kadir Jasin, Zamkata, apanama, putra merdeka, Celah Gelegar, The Sense Credibility and Accountability, Jelapang, KZO. Sungai Rapat Online.

Mulai hari ini Blogger Banggang, Bahalul, Pukimak waiima Haramjaddah nie semua BoLEH Declare Blog masing2 sebagai Blog Macai Mahathir Mudah Lupa a.k.a. Nyanyok, seterusnya letakkan diri masing-masing sebaris dengan Blog Pembangkang pro Pakatan Rakyat.

Ini kerana Blogger Banggang ini terlalu mendokong Mahathir Mamakkuty yang secara terang-terangan menyokong apa jua agenda CINA DAPIGS.

Blogger Banggang ini, JANGANLAH KAMU SEBUT ATAU MENULIS TENTANG PERJUANGAN ORANG MELAYU LAGi.

Kamu semua adalah Mamak Haramjaddah yg baru kenal keyboard. Selamat Maju Jaya dengan tugasan Baru Menaikkan Bangsa Cina di tanah Melayu ini.

Sesungguhnya Kamu semua lebih HINA drp Kelab Greenboc, MSO, Anak Sungai Derhaka, MSO, Ameno World, Omak Kau, Aspan Alias, Shahbuddin, Tranungkite Online, Bloglist, Kedahlanie.info. Blogger Pro Pakatan Rakyat walau macammana pon keadaan kedudukan Parti PAS, DAP, PKR, tapi mereka tetap mendokong dasar kepartian mereka, menulis menenangkan ahli, menguatkan saf parti.

Kecuali Blog Tranungkite yang cenderong pd PAS, Omakkau yg menuju kearah keadilan sejati, Manjung Mari tetap PAS di hati.

Blogger Banggang, tukar LOGO sokong Mahathir yang Sokong Cina, takut kalau Bisness Cina Bangkrap, takut Cina hilang kuasa ekonomi.

Blogger lain teruskan kerja, blogger pakatan kerja pakatan, blogger pro kerajaan teruskan kerja murni anda. suatu hari rakyat akan sedar, siapa Mahazalim, Mahacelaka, MahaFiraun Mahathir Mamakkutty.

Anonymous said...

Ko tanya mahataik tu...dulu kata rm42bil hilang...dh dijelas..msh jugak spin
Dia kata tak pernah dpt duit dari asia tengah...buat uia dgn duit sapa?
Dulu kutuk habis2an bershit.. Skrg jadi penjilat bershit dan spin jugak...
Penipu dan munafik mamak kerala tu!!!!

Mamak kerala dah bnyk mkn wang haram sebab tu dia tak kesah makan daging sedaranya sendiri...
Mamak kerala aka pukimak mahataik mmg bangsat!!!!

Anonymous said...

Sejak era najib...kroni2 mahataik yg kaya raya dah kurang dpt projek kecuali bestari.net melalui kementerian pendidikan ketika tsmy jadi menteri.
Yang lain hanya mampu melolong atau dah tak kesah krn mmg dah kaya...
Mgkin ada yg berkeinginan tapi tak dpt terpaksa melalui kabel si mamak kerala.Bila kabinet tak peduli...mamak kerala mengamuk sakan....
Dia bukan pm boneka mamak kerala!!!!

Anonymous said...

Klu dia guna cara berhemah dan tak heboh2 sehingga diketahui musuh...kekecohan nie tak akan berlaku.
Alang2 dah diketahui umum...kpd pukimak penjilat jobo tokong dan mamak kerala...AKU CABAR KORANG DAKWA NAJIB DAN SESAPA YG BERKAITAN KE MAHKAMAH SLPS 31 OGOS NIE!!!!
KAMI TAK KESAH LANGSUNG APA KEPUTUSANNYA KRN DAH NAK SETAHUN ASYIK CERITA BENDA YG SAMA TANPA PGHUJUNG.
ANDAI DAH BIJAK DAN CUKUP BUKTI...SILAKAN DAKWA KE MAHKAMAH...SELESAI CERITA!!!
HRP KORANG ADA TULUR....KLU TAK KORANG ADALAH PUKIMAK BANGSAT TOKONG DAN MAHATAIK PALING AGUNG!!!!

Ted Manoff said...

Kena penampo ko nnt kojol pula Keling Tua tu

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive