RAPID

Tuesday, September 1

#Bersih4 GAGAL!!!! TERNYATA CINA DAP........?


Tujuan bersih diadakan kali ini mirip kepada menjatuhkan Perdana Menteri namun sejak berakhirnya Rally Bersih ternyata DS Najib Razak masih lagi kekal sebagai Perdana Menteri Malaysia. Ramai peserta bersih kali ini kecewa, Mereka mengharapkan terjadinya rusuhan serta kekangan dari pihak berkuasa namun apa yang terjadi sebaliknya. Aman damai.

Anggaran ratus ribu penyertaan yang diwar-warkan oleh pembangkang sebelum ini ternyata tak tercapai apabila ianya lebih kurang 35 ribu peserta yang hadir di mana 90 peratus daripadanya merupakan kaum Cina sekaligus membuktikan penduduk Malaysia terutamanya bangsa Melayu menolak apa sahaja jenis ‘kekacauan’ yang cuba dicetuskan oleh pihak pembangkang terutamanya dari parti DAP.

Kekurangan penglibatan peserta Melayu dalam himpunan kuning itu disebabkan keengganan PAS untuk turut serta dalam penganjuran kali ini kerana hubungan mereka dengan DAP yang diibaratkan seperti ‘berpatah arang, berkerat rotan’.

Jumlah kehadiran kaum Melayu yang dilihat semakin terjejas pada penganjuran kali ini jika dibandingkan dengan edisi terdahulu, Sebelum ini memang kita tengok jelas bahawa PAS adalah antara mereka yang berada di barisan hadapan, dengan kewujudan unit amal mereka dan sebagainya.

Kalau dulu, mereka selalu juga hantar wakil macam Dr Idris Ahmad, jadi bila PAS tak ada, ahli PAS juga tak ada yang turut serta, maka bukan Melayu yang ramai hadir.

PAS walaupun telah ada yang berpecah dan GHB (Gerakan Harapan Baru) ada datang tapi tak ramai Melayu yang hadir. Jadi, Melayu dilihat berbelah bagi untuk sokong Bersih.

Selain itu, perbuatan biadap sesetengah peserta demo turut mencerminkan tahap pemikiran mereka yang sesuka hati mengutuk dan menghina Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor dengan pelbagai poster dan banner yang keterlaluan.

Malah, ada yang berani memijak poster yang tertera wajah Najib. Tingkah laku seperti ini ke kita hendak sajikan kepada masyarakat seluruh dunia, memandangkan himpunan ini turut mendapat liputan daripada pihak media antarabangsa.

Tepuk dada, tanya diri anda sendiri..

Yang paling kelakar dakwaan bekas ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengisytiharkan sambutan kemerdekaan tahun ini merupakan hari terakhir pentadbiran kerajaan Barisan Nasional (BN) di Malaysia.

Anwar yang sedang merengkok dalam penjara kerana kesalahan meliwat melalui satu ‘perutusan’ turut mendakwa hari tersebut adalah pengakhiran ke atas kezaliman serta penindasan yang dilakukan kerajaan terhadap rakyat.

Malangnya hingga ke hari ini, tiada apa-apa perubahan berlaku!

Memang angan-angan Mat Jenin itu terlalu tinggi, susah hendak dicapai oleh mereka-mereka yang bercita-cita mahu menakluk negara dengan menggunakan pendekatan ‘memperkudakan’ rakyat untuk kepentingan politik masing-masing.

Jadi, dengan berakhirnya himpunan 34 jam itu, buat peserta pastinya ‘pengalaman’ yang diperolehi hanya penat dan lelah selain ‘mengotorkan’ pemandangan di sekitar Dataran Merdeka yang selama ini menjadi mercu tanda kebebasan tanah air.

Mungkin selepas ini cukup-cukuplah diadakan demonstarsi jalanan haram yang bukan sahaja menimbulkan huru-hara sebaliknya turut mencacatkan nama baik negara di mata dunia.

4 comments:

Anonymous said...

Inilah masalah kita hidup di alam mimpi. Kehadiran tdklah seperti yg diwar-warkan oleh media kerajaan. Peserta silih berganti kerana 36 jam. Cina yg hadir bukan semua dap. Kekurangan melayu ada berkaitan dgn ketiadaan pas, bukan bermakna sokong kerajaan. Melayu yg hadir bukan semua pembangkang, ramai ahli umno/bn yg turut serta. Pensihat najib kena beri maklumat yg benar, bukan yg menyenangkan hati shj. Jangan sia-siakan pengorbanan pemimpin-pemimpin negara kerana individu tertentu. Hapuskan budaya penafian. Semoga allah merahmati umno/bn dlm pru akan datang.

anak melayu said...

Pemimpin2 Cina babi pendatang akan mengelabah selepas ni. Sebab kebusukan hati budi dan akal kaum cina babi pendatang sudah di ketahui ramai. Bangsa Melayu dan Bumiputra sudah nampak.

Presidan MCA sudah gabra, konon cuba menafikan cina2 babi yg berhimpun tu bersifat perkauman.

Maka sekarang adalah masa yg terbaik utk pemimpin2 melayu dan bumiputera BALAS BALIK.

Gunakan kedudukan dan kuasa yg ada. Inilah masa nya kasi ajar cina2 babi pendatang baik DAP, MCA,GERAKAN, kaum pendatang yg tak sedar diri itu rasa.

Jangan beri apa2 lagi peruntukan / bantuan pd cina2 babi pendatang.

Jangan hadir apa2 jemputan/ undangan yg dianjurkan oleh cina2 babi pendatang.

JAnagn bagi muka pd cina2 babi pendatang.

Jangan lagi dengar apa2 pandangan atau cadangan dari cina2 babi pendatang.

Jangan lagi mengharap cina2 babi akan berubah dan sedar.

JAngan ada rasa terhutang budi lah, sehati sejiwa lah, 1 malaysia lah.

Apa2 perancangan, tak perlu lagi berbincang dgn cina2 babi pendatang.

Tunjukkan , pemimpin2 melayu dan bumiputra itu bukan bodoh, bukan tak tahu nak bertindak balas balik.

Banyakkan lagi perancangan2 / program2 yg akan menguntungkan melayu dan bumiputra.

Banyakkan lagi bantuan2 kewangan untuk melayu dan bumiputra.

Banyakkan lagi bantuan kewangan yg ada kaitan dgn agama islam.

Pemimpin2 melayu dan bumiputra just fokus /tumpukan je pada kaum masing2. Jangan pedulikan cina2 babi pendatang.

Dah terbukti, tanpa sokongan dari cina2 babi pendatang, BN masih lagi memimpin negara. Yang penting, jaga hati, jaga kemahuan, jaga kepentingan dan perasaan kaum melayu dan bumiputra sahaja.

KAlau pemimpin2 ada kedudukan dan kuasa, tapi masih teragak-agak dan bacul nak gunakan, sebab masih nak jaga hati cina2 babi pendatang, konon #SEHATI SEJIWA lah, memang pemimpin2 melayu tu keturunan BANGSAT sebangsat nya. Bodoh nak mampos. Lebih baik potong kotek bagi anjing dan babi makan.

Anonymous said...

Jangan bangsatkan kaum sendiri seperti najib. Apa pun kita marah pada kaum lain, kita akan memburukkan negara kita lagi . Kaum lain pun banyak menyumbang dalam kemajuan negara dan kesenangan hidup kita. Sebenarnya segelintir pemimpin kita yang menyusahkan kita dengan mengkayakan kroni dan diri mereka sendiri. Kerana adanya kaum lainlah kita ada keistimewaan bumiputra yang tidak ada di negara lain. Syukurlah kita lahir di sini.

Anonymous said...

Seperti kata anon 1.05, "Melayu yg hadir bukan semua pembangkang, ramai ahli umno/bn yg turut serta", maksudnyer pengikut tegar GHB@AMANAH lagi kurang dtg berdemo..gitu ka boh

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive