Saturday, November 5

RAPID RAIL NAIK TARAF LANDASAN LRT PWTC – TITIWANGSA


5 November – Rapid Rail Sdn Bhd - pengendali perkhidmatan LRT dan Monorel Rapid KL, akan menjalankan kerja-kerja menaik taraf landasan LRT Laluan Sri Petaling antara stesen PWTC dan Titiwangsa bermula Selasa (8 November) ini.

“Kerja – kerja penggantian trek ini akan dijalankan pada waktu malam selepas waktu operasi antara 1 pagi hingga 4 pagi sehingga 22 November 2016,” menurut kenyataan media yang dikeluarkan oleh Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana) hari ini.

Di bawah kerja-kerja penaikan taraf yang akan dijalankan secara beperingkat itu, besi landasan yang lama akan dipotong dan digantikan dengan yang baru. Segala kerja akan dipantau dengan teliti oleh anggota jurutera Rapid KL bagi memastikan segala kerja dijalankan dengan baik dan mengikut prosedur bagi menjamin tiada sebarang gangguan pada servis LRT pada siang hari.

“Ketika tempoh ini, pergerakan tren di antara dua stesen ini akan diperlahankan. Ini akan menyebabkan masa menunggu akan bertambah kira-kira satu minit. Prosedur memperlahankan pergerakan tren ini terpaksa dilakukan sehingga kerja-kerja penggantian trek siap sepenuhnya demi menjamin keselamatan para penumpang,” menurut kenyataan itu lagi.

Untuk sebarang pertanyaan, para pengguna disarankan menghubungi talian bantuan
Rapid KL di talian 03-78852585 atau ikuti status terkini perkhidmatan Rapid KL di Facebook
dan twitter Rapid KL.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive