Thursday, May 7

DEDAH DOKUMEN!!!! TAK GOYAH PUN TABUNG HAJI @azeezputera


ADA YANG BAKAL DISAMAN SELEPAS INI...Sebelum proses menyaman satu laporan Polis bakal dibuat oleh YBhg. Dato’ Johan Abdullah, Timbalan Pengarah Urusan Kumpulan Dan Ketua Pegawai Eksekutif TH. Nasiblah sesiapa yang membuat tomahan tersebut.

Penjelasan Tabung Haji Mengenai Pelaburannya Dalam Pembangunan Tun Razak Exchange (TRX)

Lembaga Tabung Haji (TH) hari ini memberi penjelasan mengenai pelaburannya dalam pembangunan hartanah bagi pembangunan menara kediaman (“hartanah”) di pusat kewangan Tun Razak Exchange (TRX).   
Langkah ini adalah sejajar dengan strategi pelaburan hartanah TH yang memberikan tumpuan kepada sektor domestik. Pelaburan ini merupakan keputusan komersial yang menepati selera risiko dan telah melalui semua proses penilaian dalaman yang terperinci. 
Pembelian hartanah pada harga RM188.5 juta adalah pada kadar diskaun berlandaskan nilai pasaran semasa dan ia telah dinilai oleh sebuah badan penilai bebas profesional.
Cadangan pembangunan kediaman tersebut akan dibangunkan oleh anak syarikat TH, TH Properties Sdn Bhd yang dijangka akan memberi  pulangan positif kepada Kumpulan TH pada masa hadapan. 
Walau bagaimanapun, TH menafikan pembelian Signature Tower (Fasa 2) oleh Kumpulan TH sepertimana yang dilaporkan di dalam blog-blog tertentu. Kebocoran maklumat melalui kertas cadangan tidak boleh dijadikan sebagai bukti keputusan muktamad pelaburan tersebut. 
TH akan terus meneroka peluang-peluang pelaburan yang seumpamanya di dalam pasaran domestik seperti yang digaris dalam rangkakerja Alokasi Aset Strategik 
YBhg. Dato’ Johan Abdullah,
Timbalan Pengarah Urusan Kumpulan
Dan Ketua Pegawai Eksekutif TH.

8 comments:

Anonymous said...

TERIMA KASIH kepada Ahli Parlimen Bukit Bendera yang juga ahli MKT, Zairil Khir Johari, kerana BERUSAHA UNTUK MENYELAMATKAN SIMPANAN KITA MENUNAIKAN HAJI DI TABUNG HAJI, demi agama, bangsa dan Malaysia.

Anonymous said...

Memanglah TH tak goyah pasal itu duit ahli menabung diguna selamatkan 1mdb. Kalau betul patutnya TH beli direct dgn kerajaan, bukan pakai org tengah 1mdb.

Anonymous said...

Zairil Khir Johari ada akaun simpanan dalam Tabung Haji kah? Yang jelas hajinya dengan Diyana Sofia sahaja. Kakakakakah

Anonymous said...

DAP memang kaki fitnah. Sedari dulu lagi TH dah buat pelaburan hartanah so apa masalah? 1MDB boleh je jual tanah tu kat syarikat asing tapi rugilah tanah pindah jadi milik asing. Kan baik TH beli so Melayu ada tanah di bandaraya KL. Kenapa x berfikir positif? Sudahlah tanah simpanan Melayu semakin menyusut kerana dijual. Apalah kau orang ni mudah sangat melenting x tentu pasal.

Ted Manoff said...

Dap sedang berusaha meruntohkan institusi Tabong Haji..

Ted Manoff said...

Apa punya bodoh. .kerajaan jual Kat 1MDB. 1MDB boleh jual bukan setakat pada TH. Pada siapa pun dia boleh jual. Pastinya bukan kepada Dap. Project ni TH rugi berapa billion?

Ted Manoff said...

Balun puki dia pandai lah. Ingat..Dap atas nasihat Zionis cuba meruntohkan Tabong Haji

Ted Manoff said...

Duit deposit jemaah haji pun bukannya banyak tara mana berbanding dengan untung perniagaan Tabong Haji Plantation, Bank Islam, Takaful dan lain. Semak dulu keuntungan anak syarikat melalui Laporan Audit tahunan BUKAN nya dengar fitnah DAP dan juga Zahril yg suka main puki Melayu

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive