Wednesday, May 27

KUTIP WANG HARAM BOLEH PULAK @RAFIZIRAMLI


Macam haram jadah... Kutip wang haram pun boleh..tak guna kalau berlajar tinggi melangit namun bodoh serta melanggar undang-undang. Memang betul kata orang tua dulu-dulu biar kurang cerdik tapi tak langgar undang-undang.Bukan bodoh akan tetapi memang tak cerdik.

Rafizi Ramli sejak beberapa minggu dikesan telah mengutip wang daripada orang ramai melaui akaun National Oversight & Whistleblowers (NOW). 

Carian ke atas laman Suruhanjaya Syarikat Malaysia mendapati, NOW bukanlah sebuah NGO sebaliknya adalah Syarikat Sendirian Berhad di bawah nombor pendaftaran 1009154-U dan di bawah nama Oversight And Whistleblowers Sdn Bhd. 

Rafizi Ramli mempunyai saham sebanyak 50% di dalam syarikat berkenaan.

NOW bukanlah koperasi berdaftar dan ianya pasti tidak mempunyai lesen sah untuk mengutip derma daripada orang ramai untuk apa-apa jenis dana. 

Di bawah peraturan Bank Negara Malaysia, transaksi mengutip derma oleh NOW akan dianggap sebagai pengambilan deposit secara haram (illegal deposit taking). Selain itu, syarikat itu telah ditubuhkan pada 9 Julai 2012 dan sudah hampir 3 tahun, syarikat itu tidak pernah memfailkan apa-apa akaun yang telah diaudit dengan SSM.

 Ini bersalahan dengan Akta Syarikat.

1 comment:

UMNO PARTI PENJARA said...

...

Muhyiddin Mahu Hantar 200 Surat Ke UMNO BHG Tolak Najib?

https://youtu.be/zEJma8Ld5fM
https://youtu.be/KtM1vqPEBOc
https://youtu.be/mgssNnX_sZA

Sumber Berita


>>>Klik Di Sini<<<



Singkir Najib, Naikkan Mukhriz - Tun M Busuk Hingga Ke Usus!

Sumber Berita


>>>Klik Di Sini<<<



MAKIN Tolol - Puteri UMNO Menyalak Lagi Dari Caw ke bhg ke PAU 2015!!

Sumber Berita


>>>Klik Di Sini<<<

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive