Thursday, August 27

GENG BAJU MERAH BAKAL MENGHURU-HARAKAN KUALA LUMPUR


Hari ini ramai yang menyebarkan gambar seksi peserta bersih4.0 ala-ala seksi giler. aksi umpama baju tak cukup kain sebegini mendapat liputan meluas dikalangan netizen. Secara kebetulan ianya mengundang promosi secara percuma kepada himpunan haram yang dianjurkan Cauvanis DAP.

Permainan licik sebegini mengundang anak muda yang kurang kasih sayang turun berdemo. Yang MKP kesalkan ada pulak dikalangan Pro Kerajaan turun sama memberikan promosi percuma tersebut.

Berikutan demonstrasi aksi seni bela diri yang dilakukan kumpulan anti-Bersih di perkarangan pusat beli-belah Sogo semalam, ada sebahagian netizen mengutuk tindakan tersebut kerana ia dilihat satu provokasi kepada perhimpunan Bersih 4.0 yang dirancang diadakan hujung minggu ini.

Namun, Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Datuk Ahmad Maslan menyifatkan situasi berkenaan sebagai reaksi kepada keputusan Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil pimpinan Maria Chin Abdullah yang masih berkeras untuk mengadakan protes walaupun telah diharamkan pihak berkuasa.

Melalui laman blognya ahmadmaslan.my beliau berkata, “Setiap aksi akan berlaku reaksi. Hasrat pelanggaran peraturan anda telah mengundang gerakan anti Bersih.

“Mereka kata jika anda batalkan protes jalanan, maka NGO-NGO yang berbaju merah itu akan membatalkan hasrat mereka.”
Hasil tulisan Ahmad Maslan di laman blog peribadinyaHasil tulisan Ahmad Maslan di laman blog peribadinya.

anti-bersih
Selain itu, Ahli Parlimen Pontian tersebut turut mengingatkan pihak berkuasa agar mencegah sesuatu perkara sebelum ia memberi kesan yang buruk.

“Hairan… Mengapa anda menamakan diri sebagai Bersih? Walhal ia dipenuhi dengan kaedah yang kotor. Sekali lagi kami ingin bertanya, jika Bersih itu bersih mengapa anda tidak mengikut peraturan negara ini?,” soal Ahmad lanjut.

Melalui video dan foto yang menjadi viral kini, kumpulan baju merah yang menggelar diri mereka anti-Bersih berkumpul sambil melakukan pelbagai aksi lasak seperti memukul kepala dan badan dengan kayu sehingga patah serta memecah atap genting menggunakan kepala.

1 comment:

yati said...

Baju merah tiada masalah, ada sokongan kerajaan, buat apa pun ok. Ancam dgn parang pun ok. Mahasiswa yg berhimpun secara aman kena masuk lokap. Undang-undang malaysia serba boleh. Buatlah apa pun, allah yg maha mengetahui.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive