Monday, November 14

RAFIZI OH RAFIZI!!!!! SEPANDAI-PANDAI TUPAI MELOMPAT AKHIRNYA JATUH KETANAH JUA


Rafizi Ramli fikir beliau bebas daripada tindakan undang-undang - kini beliau sedar sebenarnya tidak

1. Sememangnya Rafizi Ramli sangat terkenal sebagai seorang yang gemar menfitnah pihak lawan tanpa membuat kaji selidik dan beliau juga gemar melanggar undang-undang negara. Kali ini beliau tahu dan sengaja melanggar undang-undang.

2. Pihak polis telah menjalankan siasatan, dan pihak pendakwa raya turut bersetuju bahawa ada kes terhadap Rafizi. Rafizi telah pun dibicarakan dan didapati bersalah, namun inilah sebenarnya apa yang beliau mahukan selama ini. Beliau mahu dipenjarakan agar beliau boleh menampilkan diri beliau sebagai korban politik.

3. Rafizi telah diberi amaran berulang-kali bahawa beliau akan melanggar Akta Rahsia Rasmi sekiranya beliau mendedahkan mana-mana bahagian daripada laporan tersebut, namun beliau memilih untuk meneruskan tindakan beliau. Tiada negara akan dapat berfungsi dengan baik sekiranya setiap orang yang dengan sengaja melanggar undang-undang dibebaskan begitu sahaja.

4. Adakah Rafizi berfikir beliau bebas daripada tindakan undang-undang? Adakah beliau berfikir undang-udang hanya terpakai ke atas konstituensi beliau, dan bukannya ke atas beliau?

5. Beliau telah melakukan satu aksi murahan demi meraih sokongan politik peribadi, dan beliau tahu dan sedar beliau telah melanggar undang-undang yang serius tatkala beliau melakukannya. Hukuman ke atas beliau sangat bertepatan - dan Rafizi tidak boleh menyalahkan orang lain kecuali diri beliau sendiri.

Datuk Abdul Rahman Dahlan,
Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional,
Menteri Di Jabatan Perdana Menteri

3 comments:

Unknown said...

Salahuddin Ayub - Kepada sahabatku Rafizi Ramli
Kepada sahabatku Rafizi Ramli

Saudara telah melakukan sesuatu yang benar dalam melunsuri jejak kebenaran yang menjadi teras dalam perjuangan Islam.

Sebagai seorang Islam saya merasa malu kerana mungkin keberanian saya tidak seperti saudara yang bersungguh dalam menentang kezaliman pemerintah negara ini.

Denyutan perjuangan saudara terasa benar desirannya dihati rakyat diluar sana kerana saudara beramal dengan apa saudara yakin.

Saudara tidak pernah bersengama dengan kezaliman walaupun lidah saudara tidak petah berkuliah dengan berjuta nas dan fatwa.

Saya akan terus belajar dari nafas perjuangan saudara kerana saudara adalah penafsir kalam yang mulia.

Salahuddin Hj Ayub

Anonymous said...

Memang sengaja bodoh si rafizi nie. Sekadar cakap2 ditnah boleh lepas. Ini siap dengan lembaran dari dokumen OSA. Si Salahudin nie pun bangang seperti rafizi. Dah salah undang2 pie lah masuk jel.

Unknown said...

https://medan-info-kita.blogspot.com/

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive