exponegaraku

Monday, April 7

@AnwarIbrahim KENAPA NAK MEROYAN DENGAN #MH370 @mpkotabelud @GoTeamRD



#MH370 - PM D.S.Najib Tun Razak dah beri taklimat dan penjelasan cukup baik sama ada melalui sidang media mahupun di dalam Parlimen. Begitu juga dengan pemangku Menteri Pengangkutan D.S.Hishammuddin yang setiap hari beri taklimat berkaitan pesawat MH370. 

Tapi pembangkang masih tak puas, depa masih lagi nak penjelasan dari Najib Razak dan Hishammuddin.

Terbaru pembangkang menghantar satu surat desak Taklimat khas pesawat MH370 dibuat kepada mereka. Dalam tuntutan tersebut Pembangkang mahu Najib Razak dan Hishammuddin beri taklimat tertutup kepada mereka.

Woi!!! ahli Parlimen Pembangkang! Apa hangpa ingat hangpa spesial sangat berbanding kami seluruh rakyat Malaysia? 

Kenapa nak buat taklimat tertutup kepada hangpa semua sedangkan isu pesawat #MH370 adalah kepentingan umum yang mana rakyat juga perlu tahu. 

Apa hangpa ingat hangpa ni spesial sangat nak dibagi taklimat tertutup? Siapa lu orang?

Kita dah bau taik awal awal lagi bila pembangkang mintak taklimat tertutup ni. Mereka akan SPIN dan akan jadikan modal politik. Selama ni pun puak pemimpin pembangkang lag jugak yang perlekeh usaha dan peranan yang dimainkan kerajaan dan pasukan keselamatan dalam isu mencari pesawat MH370.

Ni lah masaalah ahli parlimen pembangkang Malaysia yang kerja depa 24 jam berpolitik tanpa punya perasaan kepada keluarga pesawat MH370.


He did it again. At the time when Malaysia needs understanding and solidarity, Anwar stooped low for some lousy political brownie points. By accusing the government of hiding information on #MH370, Anwar once again showed why he is ingenuously cunning and politically manipulative.


Anwar conveniently chose international media to demonise the nation when he can easily ask probing questions on #MH370 directly to the government. 26 nations, many with much more sophisticated technology than Msia could not detect #MH370. But no, Anwar saw it fit to belittle Malaysia.
#MH370 flew near Thailand, Vietnam and Indonesia airspace. All have primary radar and secondary radar. Why Anwar picked on Malaysia alone?

All of South East Asia is intensely monitored by satellites by certain countries, overtly and covertly. Why Anwar picked on Malaysia's inadequacy alone?

Heavily monitored US eastern seaboard was breached on 911. Can Anwar understand that some things don't just comply to his logic?

So Anwar, you are just simply being a lousy politician when what the nation needs from the opposition at the moment is a statesman.

#PrayForMH370

1 comment:

Anonymous said...

Sebabnya depa sendiri nak keluar pergi cari MH370, sebab tu mereka perlu penerangan terperinci drp pihak pemerintah.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive