Thursday, April 24

@mpkotabelud : APA BAGUSNYA Program #MyHome HINGGA 37,000 PENYERTAAN @GoTeamRD


Program #MyHome yang dilancarkan oleh Dato' Abdul Rahman Dahlan,  hari ini Yang Berhormat Menteri (YBM) telah mengesahkan bahawa 37,000 orang telah memohon untuk menyertai program #MyHome ini.  Ini merupakan sesuatu yang patut dibanggakan kerana tidak hampir sebulan sahaja program ini dilancarkan, rakyat telah memberi response yang sangat baik dengan menyokong usaha kerajaan yang murni ini.

Bukan sahaja rakyat yang didapati menyokong program ini, malah menurut YBM, lima pemaju perumahan telah mengemukakan permohonan rasmi untuk menyertai #MyHome dan 49 pemaju lagi melahirkan minat untuk menyertai program ini. Jelas sekali #MyHome adalah bukti kejayaan satu lagi inisiatif Kerajaan.  Saya berpendapat dengan penyertaan yang ramai dari orang awam dan juga pemaju, it shows that the people have confidence in the government in general and the ministry in particular.

Sebagai kerajaan yang menepati janji, YBM juga telah mengumumkan "the next step" bagi program #MyHome dimana kerajaan kini akan melaksanakan penilaian individu dan pemaju dengan teliti, supaya mereka yang benar-benar layak saja akan menikmati manfaat program ini.

Alhamdulillah, sebagai rakyat Malaysia, saya berasa gembira dengan usaha mulia kerajaan ini untuk membantu rakyat golongan "middle class" untuk memiliki rumah di bandar. Diharapkan lebih ramai pemaju akan tampil untuk bersama-sama membantu kerajaan dan rakyat untuk menjayakan program ini. Insyallah.

BACA SETERUSNYA.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive