Tuesday, April 22

MCA JANGAN MIMPI NAK MENANG BUKIT GELUGOR......?


Pendapat MKP biarlah DAP menang percuma daripada MCA buat kerja setengah jalan dan membiarkan Parti Komponen lain menderita. Itu yang perlu ditelan oleh Barisan Nasional. Nak menang agak mustahil tapi jika digula-gula mahu menurunkan majoriti itu ayat paling gampang boleh didengar.

Selepas kalah pada pilihan raya kecil (PRK) Kajang, Barisan Nasional (BN) sekali lagi memperjudikan nasib meletakkan calon MCA di Parlimen Bukit Gelugor yang bakal menghadapi PRK berikutan kekosongan kerusi yang disandang oleh mendiang Karpal Singh.

Seperti kata Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, keputusan telah dibuat dengan Presiden MCA, Datuk Seri Liow Ting Lai berdasarkan kawasan tersebut mencatatkan jumlah pengundi Cina paling ramai berbanding pengundi Melayu dan India.

"Kita menghormati mengenai persetujuan dengan MCA dalam BN kerana kawasan kerusi Parlimen berkenaan mempunyai kira-kira 74 peratus pengundi Cina," katanya.

Persoalannya, jika Datin Paduka Chew Mei Fun dicanang sebagai seorang yang hebat pun boleh tewas walaupun berkeyakinan tinggi untuk menang, apakah ada calon lain yang lebih hebat daripada Mei Fun?

Bukan hendak memperkecilkan MCA tetapi apakah hanya kerana 74 peratus pengundi Parlimen itu merupakan kaum Cina sudah boleh meyakinkan kemenangan kepada BN?

Apakah MCA sudah yakin pengundi Cina telah dapat menerima barisan kepimpinan baru sama seperti yang diucapkan pada PRK Kajang?

Cakap salah, tak cakap lagi salah. Sepatutnya, sebagai parti komponen yang telah mengaku melakukan banyak kesilapan pada pilihan raya umum ke-13 lalu, MCA sewajarnya berasa malu untuk meneruskan perjuangan selepas tewas tidak sampai dua bulan di Kajang.

Ada pendapat yang mengatakan, alangkah cantiknya jika MCA membantu kempen BN dan pada masa sama mengukuhkan lagi kedudukan parti daripada terus dimalukan sekali lagi.

Ingatlah, PRK Bukit Gelugor bukan medan untuk menguji kekuatan MCA yang sudah rapuh tetapi adalah ruang untuk rakyat menghadapi masa depan.

Sekarang bukannya masa untuk menguji kekuatan MCA yang membariskan muka baru dalam saf kepimpinan. Sebaliknya ini masanya untuk meraih semula simpati dan keyakinan pengundi Cina terhadap parti itu. Tetapi bukan sebagai calon Parlimen Bukit Gelugor!

5 comments:

Anonymous said...

aku harap semua penyokong Umno gelugor jangan keluar mengundi....kita tengok banyak mana MCA akan dapat undi drp Cina....Melayu Umno janganlah keluar mengundi kerana selama ini anda hanyalah sebagai"alas"....sedarlah.

Anonymous said...

Rasis macamana pun orang di luar Negara, mereka tidak sejahat Cina-CIna Rasis Malaysia

1. Tak mau beri peluang berniaga kepada Melayu di shopping compleks, meletakkan charga harga sewa yang terlalu mahal dan melampau.
2. Tidak mahu bekerjasama dengan Kerajaan
3. Tidak mahu ikut dan hormat Undang undang Negara
4. Sibuk dengan sekolah Cina, bahasa Cina dan tulisan Cina
5. Tidak mahu hormat Melayu, Bahasa Melayu, Raja -Raja Melayu dan Agama Islam
6. Mahu menghancurkan Ketuanan Melayu, walhal dengan Ketuanan Melayulah mereka hidup senang lenang di Malaysia.
7. Tidak mahu menjual rumah kepada Melayu yang mampu, alasannya ialah 'Melayu tarak wang', wal-hal itulah agenda mereka untuk menguasai sesuatu tempat bagi Dewan Undangan Negeri atau Parlimen supaya majoriti adalah kaum/bangsa Cina.
8. Mahu Mengambil alih Malaysia dan seterusnya seluruh tanah dan harta Melayu
9. Menidakkan kepandaian dan kelulusan orang Melayu
10. Tidak hormat keputusan Mahkamah dalam kes perkataan 'Allah'
11. Mahu supaya orang Melayu terus berpecah belah dan seterusnya hancur lebur.
12. Merosakkan aqidah orang Melayu
13. Merosakkan Bahasa Melayu
14. Menipu Najib yang memang mudah ditipu.
15. Menghalau peniaga Melayu yang sudah bertapak di KLCC, Alamanda dan pusat membeli belah yang lain.
16. Giza Kota Damansara adalah milik Melayu, tetapi dengan penipuan oleh Pengurus bangunan yang Cina, orang Melayu dan Islam tidak dapat berniaga di situ.
17. Semua pusat membeli belah dan appartment tidak mahu di sewakan atau dijual kepada orang Melayu dan Islam.
18. Cina cuba menghancurkan ekonomi Melayu secara berperingkat.
19. Melayu hanya di galakkan bergiat dalam MLM yang tauke besarnya adalah Cina yang menyuruh Melayu menipu Melayu
20. Cina makan babi, mati masuk neraka, Karpal Singh memang ahli Neraka Jahanam, jangan kita ikut jadi mereka yang masuk Neraka, memang tak akan berubah sampai bila bila walaupun diberikan ganjaran berjuta juta oleh Najib Razak.
21. 80% Cina adalah tidak tashu berterima kasih dengan Melayu dan semuanya cakap Kerajaan menipu pasal MH370.
22. MH 370 adalah nama laluan KUL-Beijing, nama kapalterbang adalah 9M-MRO.
23. Cina bodoh, tapi tidak mahu mengaku mereka tu bodoh.jadi mereka mahukan kuasa untuk menghalang Melayu mendedahkan kebodohan mereka (Lim guan Eng Lim Kit Siang, Teressa Kok Kong kek, Ngar Kong Kek)

Anonymous said...

Aa...aa... yelah. Ada 74% pengundi Cina konon... Cina jenis hapa? Akhbar The STAR milik MCA juga secara halus menjadi lidah DAP.
PRU2 terdahulu(samada Gerakan mahupun MCA) pun kalah; manakala PRU yg lepas(ke 13) pun kena kuyu... cuma dapat lebih kurang 20% aje dari jumlah undi. Biar walkover... buat ngabih bogheh aje kalau bertanding. Gerakan dan MCA sudah berkubur!
EVLee

Anonymous said...

Aa...aa... yelah. Ada 74% pengundi Cina konon... Cina jenis hapa? Akhbar The STAR milik MCA juga secara halus menjadi lidah DAP.
PRU2 terdahulu(samada Gerakan mahupun MCA) pun kalah; manakala PRU yg lepas(ke 13) pun kena kuyu... cuma dapat lebih kurang 20% aje dari jumlah undi. Biar walkover... buat ngabih bogheh aje kalau bertanding. Gerakan dan MCA sudah berkubur!
EVLee

Anonymous said...

tolong fikirkan ape org politik(UMNO??DAP? sama gang je) cakap...suka bohong, bazir wang negara, mereka makan duit dan main isu kekauman....inilah permainan antara ahli politik dan orng kaya...bukan rakyat malaysia...,ask urself, thre is no equality to all races since the malaysia formed, how you dare to blame other races.identify urself wat is your role in your country? Malay Cina or India or orang asing ....respect each other, ok?

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive