Monday, August 1

GEMPAR::JKKKN Mayang Pasir Bayan Baru Penyamun Hasil Didikan DAP.


Apa dah jadi dengan sikap pemimpin JKKKN yang patut bertangjawab mencemar kesucian masjid dan mengunakan kuasa yang ada untuk merompak apa yang patut diberikan kepada masjid Umar Ibnu al Khattab.Bazzar Ramadhan yang dianjurkan oleh AJK masjid telah disabotaj oleh JKKN dengan mendirikan khemah dan Gerai  dihadapan pintu utama ke Bazzar Ramadhan yang dianjurkan oleh qariah masjid.



Pihak Qariah  masjid perpendapat khemah dan gerai tersebut akan:

1.Pasar Ramadhan tersebut terletak diatas jalan-raya yang sibuk yang pastinya mengganggu lalu-lintas dan menghalang urusan Peniaga=peniaga yang menjalankan perniagan ditapak pasar ramadhan yang dianjurkan oleh AJK masjid Umar al Khattab Bayan Baru.

khemah/gerai yang diujudkan oleh JKKN

2.Menimbulkan keadaan tegang diantara peniaga-peniaga yang telah diberi kebenaran oleh qariah masjid dan menggangu pernigaan mereka

3.Pasar ramadhan dibawah JKKN sengaja diujudkan untuk memecahkan-belahkan masyarakat islam diantara kedua belah pihak.

khemah/gerai yang diujudkan oleh JKKN


4.MPPP menyalahkan gunakuasa dengan memberi kelulusan kepada JKKN yang bukan pemilik tapak di Masjid Umar AL-khattab sedangkan pihak AJK adalah pentadbir masjid berkenaan yang telah sekian lama menguruskan pasar ramadhan ditapak tersebut.

5.Mengujudkan pasar ramadhan JKKN adalah satu rencana kerajaan negeri untuk memecahbelahkan perpaduan orang melayu dan islam sedangkan kerajaan negeri melalui MPPP boleh memberi kelulusan kepada JKKN ditempat lain.

6.Tindakkan kerajaan Negeri membelakangkan kepentingan masyarakat islam dimana pekara seumpama ini tidak pernah berlaku sebelum ini,perbuatan ini sengaja dilakukan untuk menghuru-harakan perpaduan umat islam.

Peniaga yang bakal menjalankan perniagan mereka yang diberi kelulusan oleh qariah masjid.

khemah yang dididirikan oleh qariah masjid/Pasar Ramadhan.


MatKilau Penang akan membuat pendedahan seterusnya selepas ini dengan video selepas ini.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive