Sunday, August 28

Pemuda UMNO Bagan buat laporan polis terhadap Mat Sabu haprak !



Pergerakan Pemuda UMNO Bagan  hari ini telah  membuat laporan polis berhubung kenyataan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang mengangkat anggota Parti Komunis Malaya (PKM) sebagai hero sebenar tragedi Bukit Kepong 1950, dalam ceramahnya baru-baru ini.

Ketua Pemuda UMNO Bagan yang juga Ketua Pemuda UMNO P.Pinang  Ir Shaik Hussein Mydin  desak polis menyiasat kenyataan Mat Sabu itu dengan segera  dan ditahan di bawah ISA.

"Kenyataan Mat Sabu yang mendakwa Datuk Onn dan Tunku Abd Rahman tidak layak sebagai pejuang kemerdekaan  dan melabelkan pengganas komunis adalah hero dalam tragedi berdarah Bukit Kepong menunjukkan beliau sebagai buta sejarah , biadap serta kurang ajar .

" Kenyataan dari seorang Timbalan Presiden PAS  ini juga menunjukkan dirinya  seorang pemimpin  yang haprak serta  murtad dari segi perjuangan agama , bangsa dan negara. Saya minta Mat Sabu segera bertaubat  dari terus bercakap benda yang tak betul , tak logik dan tiada fakta "  katanya kepada My Penang Online di Balai Polis Pagoh di sini, hari ini.

Selain itu , Shaik Hussein juga menyelar sikap Mat Sabu  yang menyatakan semua sejarah kemerdekaan  negara satu penipuan .

" Kita beranggapan ini adalah satu hasutan yang mana PAS kini menyokong perjuangan komunis dan   mahu mengubah fakta sejarah  . Sikit hari  dan tak mustahil selepas ini beliau akan mengatakan Lim Kit Siang adalah pejuang yang mendapat kemerdekaan "

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive