Wednesday, August 17

Pakatan Haram Dah Meroyan,Isu Murtad Membunuh PR.



Pakatan Rakyat sememangnya dalam keadaan kelam-kabut dan tidak terurus. Isu murtad di Selangor adalah senjata paling membunuh yang sangat tidak diperlukan oleh Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat cuba menggunakan isu pendatang asing dan daftar pemilih. Isu itu cuba mengelabui isu sebenar yang lebih penting.
Hari ini para pemimpin Pakatan Rakyat buat lawak dengan isu kerakyatan dan sumpah sarap dengan kepingan kertas yang kononnya merupakan sumpah yang perlu diperakui oleh PATI (gambar di atas). Sudah ternampak jelas, betapa terdesaknya para pemimpin Pakatan Rakyat terutama dari kalangan PKR untuk mematikan isu murtad.
Para pencacai Pakatan Rakyat seperti biasa, menjadi anjing yang melolong dan melalak. Isu ini dilihat seperti isu yang sangat penting dan sangat benar walaupun ia sebenarnya tidak jauh tarafnya berbanding iklan yang ditempekkan ke dinding jamban.
Apa yang dikatakan oleh Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin tentang ‘operasi menyamar’ untuk mendapatkan pengesahan bahawa berlaku penyelewengan dalam pemberian kerakyatan, adalah sesuatu yang sangat menghiburkan.
Program 6P yang sedang dijalankan sekarang ialah program pemutihan pekerja-pekerja asing. Ia tidak ada kena-mengena dengan program memberi kerakyatan. Proses memberikan kerakyatan bukannya proses daftar dan kemudian terus diberikan kad pengenalan biru. Zuraidah Kamaruddin sendiri telah pernah melalui proses tersebut. Seharusnya dia lebih faham, sebelum dia memperolehi kerakyatan Malaysia menerusi perkahwinan, berapa lamakah masa yang diambil untuk dia mendapat kad pengenalan biru.
Cerita yang dijaja oleh Zuraidah Mak Lampir sememangnya penuh dengan kisah dongeng untuk menggambarkan betapa terdesaknya UMNO untuk menang di Selangor. Dengan berbekalkan surat yang kelihatannya dicetak sendiri, Mak Lampir mengulangi drama pendaftaran PATI Hulu Selangor sebagai pengundi UMNO-BN.
Tanpa melalui tempoh waktu sebagai Penduduk Tetap, PATI yang diputihkan pada program 6P dikatakan mudah diterima sebagai rakyat Malaysia dengan hanya berjanji untuk memangkah UMNO-BN pada PRU akan datang.
Nampaknya tohmahan yang dilakukan oleh Mak Lampir dan pemimpin PKR terhadap Jabatan Imigresen dan Jabatan Pendaftaran Negara, sangat berat. Walaupun ianya kelihatan sangat kebudak-budakan, terutama dengan cerita ‘menyelinap’ masuk dan menyamar sebagai PATI, namun sesuatu yang perlu diterima kenyataannya ialah para pembaca dan peminat Pakatan Rakyat tidak cerdik dan bukannya jenis akan berfikir banyak kali. Apa-apa sahaja yang disumbatkan ke telinga mereka, akan diterima sebagai kanun mutlak.
Perlu diakui, dalam hal memanipulasi sebarang isu, Pakatan Rakyat memang hebat. Apa yang dilakukan oleh Zuraidah Kamaruddin yang sedang hangit di kawasannya sendiri, sebenarnya tidak lebih daripada cubaan untuk lari daripada topik yang lebih hangat dan lebih membunuh PKR di Selangor.
Itulah sebabnya mengapa Zuraidah beria-ia buat dan reka cerita tentang kerakyatan mudah dengan bantuan Nik Nazmi. Dalam hal kerakyatan mudah, yang kelihatan beria-ia dan bersungguh-sungguh adalah PKR. Sebabnya sangat mudah, Selangor kelihatan sangat goyang untuk PKR memegang kuasa. Apatah lagi, terlalu banyak pendedahan yang dibuat terutama sekali kisah penamatan kontrak Alam Flora Sdn. Bhd. yang mempunyai kaitan rapat dengan wakil-wakil rakyat PKR sendiri.
PKR dan para pemimpinnya akan terus melolong dan menyalak dengan isu kerakyatan dan program 6P. Mereka akan terus mengeluarkan ‘bukti-bukti’ yang sangat kelakar sifatnya. Selagi isu murtad diperkatakan, semakin hebat dan lebatlah bukti-bukti seperti yang ditunjukkan oleh Zuraidah Kamaruddin akan dikeluarkan. Soal tulen atau tidak, itu lain cerita. Yang penting, isu sebenar ditutup dan dikambus!
Selagi tak dikambus, hayat PKR semakin hampir…

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive