Wednesday, August 24

DAP kutip derma dari rakyat untuk Dana Pilihanraya..



“Kami minta derma kerana tak mahu curi wang kerajaan..” Itulah kata-kata Ketua Menteri P.Pinang Lim Guan Eng ketika menjelaskan mengapa DAP mengenakan bayaran bagi Majlis Makan Malam yang dianjurkan oleh DAP Selangor.
Majlis Makan Malam yang dihadiri oleh Guan Eng dan Mat Sabu tersebut telah menetapkan bayaran sebanyak RM 60 sekepala ataupun RM 600 bagi satu meja itu dilangsungkan di Dewan Sivik MBPJ pada 22 Ogos 2011. Selain itu, bagi meja berdekatan dengan Guan Eng dan Mat Sabu yang dikhaskan untuk VIP, dikenakan harga sebanyak RM 1500 setiap meja.
Persoalannya sekarang, apakah masih tak cukup lagi DAP mengaut keuntungan hasil “rompakan” mereka di P.Pinang dan Selangor sampaikan kini mereka mahu merompak pula poket rakyat?
Selama ini, Guan Eng dan Mat Sabu mendabik dada dan mewar-warkan kononnya Pulau Pinang dan Selangor menjadi kaya dan untung hasil dari pemerintahan Pakatan. Jadi takkanlah mereka masih lagi mahu memeras ugut rakyat diatas nama dana pilihanraya?
Tambah pula, kenyataan Guan Eng amatlah bodoh apabila dia berkata Pakatan minta derma kerana tak mahu curi duit kerajaan. Ini bermakna Guan Eng lebih sanggup curi duit rakyat semata-mata untuk kepentingan parti mereka sendiri.
Sepatutnya, Guan Eng dan Mat Sabu tak membebankan rakyat dengan perbelanjaan pilihanraya mereka. Apa yang rakyat di Pulau Pinang dan Selangor dapat apabila Pakatan memerintah kedua-dua negeri tersebut? Apa jasa Guan Eng dan Mat Sabu kepada rakyat Selangor dan P.Pinang?
Berbeza dengan Barisan Nasional yang membantu serta meringankan tanggungan rakyat, Guan Eng dan Mat Sabu pula kerjanya asyik membebankan rakyat didalam negara khususnya negeri-negeri yang mereka jajah. Inikah contoh kerajaan yang dikatakan berkebajikan?
Dimanakah konsep negara berkebajikan yang Pakatan nak laksanakan kalau untuk bertanding dalam pilihanraya pun sanggup mereka mengutip duit dari rakyat bawahan? Sebelum ini mereka selalu dakwa kerajaan DS Najib menyusahkan rakyat yang hidup dibawah pentadbiran BN.
Tapi sekarang ini Guan Eng dan Mat Sabu sendiri membuktikan bahawa mereka yang sebenarnya teruk apabila meminta-minta duit rakyat demi kepentingan politik mereka. Itu masih belum lagi dapat memerintah negara, cuba kita bayangkan pula perangai mereka-mereka ini jika mereka berkuasa..
Kalau sebelum memerintah pun sudah menyusahkan rakyat dan merompak poket rakyat, kalau ada kuasa nanti mungkin semua cukai dinaikkan dan harga barang naik berlipat kali ganda semata-mata hanya untuk menampung kos kepentingan politik parti-parti didalam Pakatan.
Terbukti bahawa negara berkebajikan yang selalu dicanang oleh Pakatan hanyalah dongeng ciptaan pemimpin-pemimpin mereka sahaja. Bagaimana mahu menjaga kebajikan rakyat jika rakyat yang terpaksa mengeluarkan modal untuk kesenangan pemimpin Pakatan?
Jika pengemis yang meminta derma untuk makan, kita boleh faham kerana situasi yang dihadapinya. Tapi kalau Ketua Menteri dan Timbalan Presiden parti yang meminta-minta duit rakyat, itu dah melampau kerana rakyatlah yang sepatutnya minta kepada mereka.., bukan sebaliknya.
Semua ini jelas menunjukkan sikap sebenar Pakatan yang hanya mahu menipu “harta” rakyat. Guan Eng dan Mat Sabu memang jenis muka yang tak tahu malu apabila sanggup bebankan masalah politik mereka dibahu rakyat!

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive