Tuesday, March 15

Tepuk Dada,Tanya Selera.UMNO atau NGO.


PULAU PINANG, 15 Mac – Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, UMNO negeri itu sama sekali tidak menyokong tindakan beberapa NGO mahu menghantar keranda kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kerana itu bukanlah budaya dan cara masyarakat di negara ini.
Walaupun tindakan tersebut dianggap satu simbolik bagi rakyat di negeri ini memberi mesej kepada kerajaan negeri DAP agar tidak terus melakukan penindasan namun katanya semua pihak perlu menjaga sensetiviti masyarakat berbilang kaum.
“Kita berharap tindakan menghantar keranda ini tidak diteruskan kerana kita hidup berbilang bangsa dan harus menghormati agama lain. Banyak cara lain yang boleh dilakukan untuk meluahkan rasa tidak puas hati rakyat.
Bagi setengah pihak masa kini telah berubah dan kita kenalah berubah mengikut peredaran semasa bagi mat kilau penang rasanya UMNO PULAU PINANG telah hilang taring sebagai kumpulan pendesak dan telah diganti dengan wujudnya NGO-NGO yang lebih berani dan lantang bersuara membela nasib melayu .Adakah pemimpin diperingkat tertinggi sedar kebanyakan golongan muda UMNO kini beralih arah menjadi ahli NGO.Janganlah kita merasakan kita hebat apabila berbicara akan tetapi hanyalah mencari publisiti murahan yang mengambil hasil kerja keras dari pihak lain.
Rasanya selepas ini pasti akan ada yang bakal naik minyak,Bagi mat kilau penang jika teguran ini membina dan akan memperbaiki dan memperkasakan UMNO adakah itu salah?Jika kita sayang pasti ada marahnya dan ditegur jika tidak hang punya pasai.


2 comments:

alehkayong™ said...

salam perjuangan , kami bloger Sarawak mohon dipautkan blog kami.blog MKP telah kami pautkan.tkasih

matkilaupenang said...

salam perjuangan,alehkayung.
telah saya pautkan blog alehkayong.
semoga persahabatan yang terjalin akan mengeratkan persaudaraan kita walaupun berjauhan.
terima kasih daun keladi,kalau pi sarawak boleh kita bercerita panjang lebar.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive