RAPID

Thursday, November 13

Tidak sampai 24 jam menteri ubah nombor plat


Selepas dikritik hebat kerana menggunakan nombor plat kenderaan yang tidak menepati spesifikasi Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), seorang Menteri bertindak pantas menukar nombor plat yang mengikut peraturan jabatan itu.

Kenderaan jenis Toyota Alphard milik Menteri itu di lobi Parlimen semalam telah ditukar kepada huruf yang standard dan menepati spesifikasi JPJ.

Manakala sebuah lagi kenderaan rasmi milik seorang Timbalan Menteri yang mana platnya dilaporkan media tidak menepati spesifikasi JPJ, masih belum ditukar.

Sebelum ini, JPJ telah menetapkan bahawa huruf, saiz dan jarak haruslah tidak mengelirukan penguatkuasa JPJ. Namun syarat itu telah dilonggarkan dengan mengatakan bahawa nombor pendaftaran kenderaan tidak boleh mengelirukan.

Walaubagaimanapun, kereta timbalan menteri yang bernombor pendaftaran WSW 505 masih menggunakan nombor pendaftaran yang tidak memenuhi spesifikasi JPJ.


Jangan kelentonglah MP DAP Lim Lip Eng nak persoal no plat kerajaan tolong periksa balik kereta DAP Pulau Pinang ada betul ke tak? JPJ jangan tengok sahaja.


3 comments:

Anonymous said...

Mat Kilau tau ke yang anak LGE ada buat prektikal di PBAPP..wahh mana CATnya.

Anonymous said...

Woit anon 10.36.. Betul ke? Ok le tu keje kat PBA. Kira dia bagus le, tak malu ke je kat negara ni..

Anak pemimpin be end??? Silap2 tak keje, makan gaji buta pengarah sana sini...

Anonymous said...

kalau anak2 menteri BN dpt keje dengan kerajaan nanti pihak pembangkang kata ambil kroni je.pada aku elok lah anak2 menteri BN keje kat luar negri so tak ada sape yg bboleh kata oh...dia tu dpt keje sebab bapak dia orang BN betl tak??????

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive