Saturday, April 9

PANAS MB KELANTAN NIK AZIZ MASUK UMNO.


Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak (kanan) menurunkan tandatangan berelektronik sebagai simbolik merasmikan Kompleks Pemasaran Setempat, Taman Automatif Pekan di sini hari ini. Turut hadir Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob (dua, kanan), Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (dua, kiri) dan Ketua Pegawai Eksekutif Majlis Pembangunan ECER Datuk Jebasingam Issace John


PEKAN, 9 April -- Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak menunjukkan simbol 1Malaysia kepada Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob (tiga, kiri) dan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (kanan) semasa mencuba keselesaan motosikal modenas terbaru yang dipamerkan selepas merasmikan Kompleks Pemasaran Setempat, Taman Automatif Pekan di sini hari ini.

18SX PANAS VIDEO SEX KJ TELAH TERSEBAR.

Biar betul nie punggah lepas dedahan ANUgerah tuhan KJ pulak dah kena habislah kerjaya Ketua Pemuda Umno nie lepas nie bolehlah mendiamkan diri. 

Dakwaan kononnya turut wujud rakaman video seks membabitkan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin sengaja ditimbulkan pihak tertentu bagi mengalih tumpuan rakyat daripada isu sama mengaitkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim. 

Khairy ketika ditanya media berhubung perkara berkenaan berkata, ia adalah satu usaha yang tidak berasas untuk menjatuhkan dirinya. 

"Saya melihat ini satu usaha untuk mengalih pandangan dan tumpuan rakyat daripada skandal yang melibatkan pemimpin pembangkang.



"Ia kisah lama yang sebenarnya keluar pada Pilihan Raya Umum (PRU) yang lepas untuk menjatuhkan saya tetapi tidak berjaya," katanya kepada pemberita selepas Majlis Pelancaran Jelajah One Malaysia ''JOM KEDAH'' di sini hari ini.


 Beliau mengulas kenyataan Ketua Cabang PKR Rembau, Badrul Hisham Shaharin dalam sebuah harian berbahasa Melayu hari ini, berhubung dakwaan kononnya wujud video seks melibatkan beliau (Khairy)


SETERUSNYA BACA DISINI

PANAS MEMBARA..!!! Milik siapakah "baby dan mama baby" ini...???



Gambar yang penulis pamerkan di atas tentunya akan meresahkan "seseorang". Comel sungguh "baby" itu ya? Milik siapakah "baby" tersebut? Mirip siapa "baby" itu? Dan "mama baby" itu pun comel juga. Jika tidak comel, manakan mampu membuatkan "lelaki N" tergila-gilakannya...

Benarkah "mama baby" dan "baby" tersebut merupakan sebuah amanah dan tanggungjawab bagi seorang individu yang mengaku dirinya seorang "ustaz yang warak", "suami yang setia", "bapa yang penyayang" dan "sangat tinggi moralnya"?

Menurut khabar, suami dan bapa kepada "baby comel" dan "mama comel" tersebut kini berjawatan besar di dalam AMK Sarawak. Malah "daddy" kepada "baby" ini telah dicalonkan pula sebagai calon PKR pada Pilihanraya DUN Sarawak kali ini. Benarkah? Ada sesiapa boleh sahkan perkara ini? Penulis hanya bertanya saja....

Penulis kurang arif tentang siapakah gerangan "lovely husband" dan "daddy" kepada "mama" dan "baby" ini. Mungkin "Kak Mah" boleh beritahu penulis siapakah gerangan "lelaki N" itu? Siapa pula "Kak Mah" ini?

Janji Roket Naik Kebulan Hingga Mata JIN Terbeliak.



'Jom ubah Sarawak' yang diuar-uarkan pakatan pembangkang kerana ia tidak memberi sebarang jaminan bahawa perubahan itu mampu menjanjikan kebaikan.

Timbalan Perdana Menteri menegaskan, pembangkang boleh menjanjikan 'bulan dan matahari' tetapi rekod di beberapa negeri yang diperintah mereka menunjukkan apa yang dijanjikan kepada rakyat tidak pernah tertunai, malah dipenuhi pembohongan.

Sedangkan, kata beliau, Barisan Nasional (BN) tidak pernah menyebut perkataan 'ubah' yang sebenarnya sudah lapuk di mata rakyat.

Sebaliknya, perkataan terkini yang digunakan kerajaan adalah transformasi yang membuktikan banyak pencapaian dari segi kemakmuran dan kestabilan dikecapi rakyat masa ini.

"Kita jangan terpedaya dan mesti berhati-hati bila mana kita menghadapi pilihan raya, kita mesti tahu akan hak kita. Yang mustahaknya, kita mesti tahu siapa mereka (pembangkang).

(Lim) Guan Eng kata Pulau Pinang kini negeri contoh, tapi contoh yang bagaimana... nak berniaga pun susah. Mungkin dia popular di kalangan orang Cina, tetapi (realitinya secara umum) kita mestilah juga popular di kalangan orang Cina, Melayu, India, Kadazan, Iban, 
Bidayuh dan semuanya," kata beliau.


Menurut Timbalan Perdana Menteri, banyak contoh yang dijanjikan pembangkang semasa kempen Pilihan Raya Umum Ke-12 pada Mac 2008 tidak pernah pun ditunaikan mereka.

Antaranya, janji untuk memberi wang sebanyak RM1,000 kepada anak yang masuk universiti, cuti 90 hari bersalin bergaji, manakala suami yang juga kakitangan kerajaan negeri akan diberi cuti selama 14 hari serta bantuan RM50 untuk pendidikan prasekolah.

"Tapi semuanya bohong, bohong dan bohong,.. tak ada pun.., kosong!. Ini semua tawaran-tawaran yang mereka tidak akan mampu laksanakan jika memerintah.

"Dia nak ubah sebab nak ambil kuasa sahaja sebab itu mahu tumbangkan kerajaan. Sebab itu, BN mahukan mandat baru memerintah untuk meneruskan kesinambungan pembangunan dan kemajuan Sarawak. Kita tidak memaksa, tetapi kita yakin rakyat Sarawak akan membuat keputusan yang tepat," katanya.

DAP Musibat!!!Gambar Calon BN diBaling Cat Merah.(up-date)


Kempen pilihan raya sepatutnya digunakan untuk mengetengahkan kelebihan atau kekuatan calon dan parti masing-masing. "Inilah masa mereka untuk tunjuk kelebihan mereka berbanding lawan. Bukannya untuk menghina atau merendah-rendahkan lawan. "Kempen sepatutnya dijalankan secara bersih,"akan tetapi DAP mengunakan cara yang agak berbeza seperti kelaziman adakah dengan cara begini akan menambah pengundi atau menunjukkan kekuatan.Umpama anjing yang tersepit dan apabila sudah menang pasti tidak memenuhi janji   
yang dibuat ketika berkempen seperti apa yang mereka lakukan kepada rakyat Pulau Pinang. 

Kenapa banner DAP tidak dirosakkan?Adakah ini taktik murahan akan menyatakan ini adalah kerja jahat Barisan Nasional supaya akan ada undi simpati terhadap DAP.MKP pasti cat ini dibaling pada petang tadi sebelum ceramah pada sebelah malam selalunya itu adalah laluan utama kami pergi dan balik kerana tengahari tadi banner tersebut masih elok. 




SPR tolong tengok betul betul banner tersebut atau ambil tindakkan terhadap calon yang mengutuk Ketua Menteri serta isteri,Jangan asyik dok buat sidang media yang berat sebelah.

Friday, April 8

LVE DAP Musibat!!!Gambar Calon BN diBaling Cat Merah.

Cat merah dibaling oleh along DAP.

Pelik dan Ajaib kenapa Depa Punya elok adakah ini taktik.

haaa...Nie baru Clear yang ini elok

Apakah taktik along digunakan untuk menakutkan Pengundi Barisan Nasional ulasan akan MKP beri kemudian kerana ceramah sedang berlangsung.

Baru Bian!!!KM Baru Bakal Lacurkan Rakyat Sarawak.

Pengerusi Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sarawak, Baru Bian akan dilantik sebagai Ketua Menteri Sarawak sekiranya pakatan pembangkang memenangi pilihanra raya negeri ke-10, 16 April ini.



Demikian diputuskan pemimpin tertinggi pakatan pembangkang yang diketuai Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail; Penasihat DAP, Lim Kit Siang; dan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin pada pelancaran manifesto Pakatan Rakyat, di sini sebentar tadi.Pengerusi Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sarawak, Baru Bian akan dilantik sebagai Ketua Menteri Sarawak sekiranya pakatan pembangkang memenangi pilihanr raya negeri ke-10, 16 April ini.Pada pilihan raya negeri ke-10 ini, Baru Bian bertanding di kerusi Ba'Kelalan.



Antara perkara yang terkandung dalam manifesto itu adalah:


1. Kebebasan kepercayaan;Termaktub dalam pelembagaan Malaysia

2. Pentadbiran yang baik;Pakatan pun berpecah belah  
3. Reformasi tanah dan Suruhanjaya Tanah Pusaka Bumiputera;Minta suruhanjaya pasal video ANUgerah tuhan dulu
4. Pembasmian kemiskinan;Barisan Nasional telah lama amalkan


Matkilau Penang kata:Boleh pecaya ka Pakatan Rakyat nie.Rakyat Sarawak lebih bijak menilai.Antara kaca dan permata. 

PANAS!!! Mahfus Omar PAS Dah Masuk UMNO.


Woi biar betul apa yang aku dengar ni toya mai amin betul pasal apa yang nak masuk umno pulak sapa yang dok terima mahfus munafik nie masuk UMNO..........HAH PUNGGAH mampus aku kali nie  

haaaaaaa kantoi

Rasanya kalau nak mengorat anak dara orang kenalah berbaik dengan BAPAnya dulu ini adalah satu cara yang paling halus cara orang kita.Tak palah pada mulanya kita masuk kedai berlogo 1Malaysia dulu lepas tue baru masuk UMNO.Ini adalah edisi kantoi mahfus yang dirakam oleh blogger elit yang aku ambil dari blog dia orang.memang puak PAS ni munafik dok cakap orang lebih padahal depa yang lebih sudu dari kuah atau benci dimulut tapi dalam hati sapa yang tahu.

Jelas tue memang munafik,PAS-PIS-PUS.

Nak lebih KLIK DISINI

Laptop Papagomo Dah Serah, Jam Omega Simpanan Wan Azizah Macam Mana?





Semalam semasa berada di Kucing, Gomo telah di panggil oleh pihak Polis Bukit Aman bagi memberikan kerjasama dalam soal siasat berhubung laporan Polis yang telah di buat oleh Anwar Ibrahim no Report Polis THSL 9703/2011.

Gomo memberi kerjasama sepenuhnya sehingga sanggup menyerahkan komputer laptop peribadinya kepada pihak polis. Gomo sanggup menghadapi kesukaran kerana laptop itu diperlukan untuk melaksanakan tugasan membuat laporan dan liputan sepanjang PRN Sarawak.





Manakala Wan Azizah dan Nurul Izzah pula mengumunkan dalam sidang media bahawa jam tangan Omega milik Nuar Berahim masih ada dalam simpanan mereka. 



Wartawan tindak minta Wan Azizah dan Nurul Izzah menyerahkan jam tangan itu kepada mereka, hanya menunjukkan sahaja untuk dilaporkan dalam media untuk pengetahuan rakyat.

Nampaknya kedua-dua pelakon dua beranak ini berjaya  memperdaya pihak media tetapi gagal membohongi rakyat keseluruhannya.

al-juburi kona jangan tak kona......


18 SX DAP&PAKATAN TOYA MAK AMIN



Wajah sebenar Pakatan Rakyat sebenarnya merekalah yang meniupkan budaya perkauman dan selalunya menuduh Barisan Nasional perkauman akan tetapi rakyat Sarawak patut tahu apakah agenda mereka hanyalah kepentingan peribadi dan Kroni.Tapi puak Fuckatan nie tidak bersatu dalam kempen diSArawak hanyalah untuk mengaburi mata rakyat.

DAP!!!! SPRM DITUDUH BUNUH RAKYAT.



MatKilau Penang terkejut dengan kejadian pegawai kanan kastam, Ahmad Sabrani Mohamed, yang meninggal dunia setelah jatuh bangunan Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) hari Rabu lalu pun tak berapa betul.Cuma, MKP dah mangli dengan berita macam ini. Dah kerap dengar cerita orang dalam siasatan mati jatuh bangunan atau dijumpai tergantung dalam lokap.


Kita pun dah baca atau tengok dalam TV cerita Penolong Pengarah cawangan import eksport dan kawalan sempadan KDRM Selangor itu meninggal dunia jatuh bangunan SPRM di Jalan Cochrane. Kita pun dah tahu yang Allahyarham Ahmad Sabrani antara yang terlibat membantu siasatan bersangkutan kegiatan rasuah melarikan cukai dan pengubahan wang haram (money laundering).


Boleh jadi juga keluarga dan waris pasrah dan akur kepada hakikat bahawa ia membabitkan soal undang-undang.

Tapi lain pula halnya dengan masyarakat Cina dan India. Bila kes macam ini timpa keluarga mereka, mula-mula sekali mereka akan syak yang si mati temui ajal kerana perbuatan salah atau ‘foul play’ pihak yang menahannya. 

Tak kiralah si mati itu ada rekod jenayah atau tidak. Yang penting kepada keluarga dan waris adalah dia mati dalam tahanan. Selalunya mereka tak percaya laporan doktor. Jadi mereka tuntut dibuat inkues macam inkues kematian pekerja DAP, Teoh Beng Hock yang jatuh bangunan SPRM di Shah Alam pada 2009. 



Selalunya keputusan inkues diketuai oleh seorang majistret dan keputusannya diterima oleh semua pihak. Dalam banyak inkues, hakim akan buat keputusan mengenai punca kematian. Tapi ada juga kes yang hakim tak boleh tentukan punca kematian dan dia buat keputusan terbuka atau ‘open verdict’ macam dalam kes Teoh. 

Oleh kerana Teoh seorang pekerja sebuah parti politik dan kematiannya disensasikan oleh kalangan politik, badan-badan bukan kerajaan dan media massa, maka keputusan ‘open verdict’ itu tak diterima. 



MKP  tak tahu sama ada kerana kerajaan tunduk kepada tekanan atau kerana kerajaan sendiri nak tahu sebab sebenar kematian Teoh maka ditubuhkanlah Suruhanjaya Siasatan Diraja bagi menyiasat punca kematiannya. 

MKP  kata, alang-alang seluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan. Jadi MKP nak cadangkan agar suruhanjaya itu atau sebuah suruhanjaya yang serupa siasat semua kes-kes mati dalam tahanan yang inkues bagi ‘open verdict’. 

Jangan buat kepada seorang atau satu kaum saja. Buat kepada semua orang tak kira Cina, India, Melayu, Kadazan, Iban atau Orang Asli dan tak kira sama ada keluarga mereka minta atau tidak. 



Nyawa, tak kira nyawa Cina, nyawa India, nyawa Melayu, nyawa Kadazan, nyawa Iban atau nyawa Orang Asli sama saja harganya iaitu tak ternilai. Jadi janganlah kerana kuasa politik atau kuasa duit, nyawa sesuatu bangsa atau kaum tertentu saja dibagi nilai yang lebih tinggi. 

Jadi, MKP  harap kematian Allahyarham Ahmad Sabrani disiasat dengan serapi-rapinya dan dibuat inkues. Kalau inkues bagi ‘open verdict’ sila serah kepada Suruhanjaya Siasatan Diraja. Kalau nama raja diguna untuk cari keadilan bagi si mati berbangsa Cina, gunakanlah juga nama raja untuk cari keadilan bagi si mati Melayu, Iban, Orang Asli, Kadazan dan India, barulah adil, barulah 1Malaysia. 

Dalam itu, MKP nak sebut juga pasal orang yang buat kerja tak fikir panjang dan ikut nafsu tamak haloba. Bila buat kerja tak fikir panjang, ikut nafsu dan tamak haloba, maka bila tersepit mereka bertindak pun tak fikir panjang dan ikut nafsu.



Isu ini dimainkan oleh DAP diSarawak untuk memancing undi terutama dikawasan pengundi cina.  



Thursday, April 7

DAP Beri Amaran Kepada Barisan Nasional


Dap nie memang komunis dan hasil idealogi PAP,meraka telah menghancurkan melayu Pulau-Pinang dan mai sini  dok sembang kata depa baguih.Memulakan dengan mengatakan Barisan Nasional akan mengunakan taktik kotor dengan mencabut bendera,mengugut jentera parti DAP akan tetapi itu cuma provokasi murahan cuba digunakan.Chong Chieng Jen mendakwa mereka akan membuat laporan polis dan memaklumkan perkara itu kepada pihak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk diambil tindakan segera. KLIK DISINI



DAP telah mengadakan satu ceramah di bandar Kuching semalam di hadapan sebuah pub. Apakah tujuan DAP mengadakan ceramah di tempat sedemikian? Diorang nak ceramah sambil mabuk-mabuk ke? 


Lihatlah betapa banyaknya tin-tin air mabuk yang habis diminum. Entah-entah penceramah pun mabuk juga masa tu. Lagi satu depan pub... mudah pulak dapat kebenaran kan? Memang mudah kalau orang ada connection dengan 'triad' atau gengster yang rata-ratanya pemilik club. 


(perhatikan dua orang yang sedang duduk bertinggung tu). Lepas tu maskot tu untuk apa pulak? Buat lawak ke DAP??

MatKilau kata Guan eng Hang pi balik Penang la jangan dok putaq belit kat sini.


POLITIK MAIN BELAKANG,PKR-DAP


Politik tikam belakang ini juga berlaku apabila PKR bersetuju menukar kerusi Padungan yang dipegangnya selama ini dengan DAP bagi kerusi Batu Lintang. Semua orang tahu bahawa sesetengah pemimpin tertinggi PKR tidak senang dengan Dominique Ng (satu-satunya wakil PKR di DUN Sarawak), manakala ada pemimpin DAP yang tidak suka kepada wakil rakyatnya sendiri, Voon Lee Shan yang tewas dalam pemilihan parti itu.

Cara paling mudah untuk "membunuh" kerjaya politik kedua-dua orang wakil rakyat Dominique Ng dan Voon Lee Shan ialah menukarkan kerusi antara PKR dan DAP. Apabila ini berlaku, kedua-dua wakil rakyat itu terpelanting keluar dan parti-parti tersebut boleh meletakkan calon baru.

Adakah strategi ini boleh diterima oleh pengundi Sarawak? Saya tidak dapat memberikan jawapan - sekurang-kurangnya pada masa ini. Masih ada lapan hari lagi sebelum pengundian.

Manjadikan ANUgerah tuhan sebagai idola main belakang"DEPAN BELAKANG SAMA RASA"



CALON PKR SATOK RUPANYA ADA BINI NO-2.

Jangan disangka "air yang tenang tiada buaya"nie bukan tahap buaya tapi dak dok mai naga dah nie.Apalah puak AMK nie dah biasa kencing dalam seluar hang sorang tak pa!...tapi janganlah menghancurkan masa depan rakyat Sarawak yang aman nie.Rupanya calon AMK nie dok tiru Adun Selinsing dan Adun Perupok punai yang tak kenal halal haram dan tak guna sekupang.


Ahmad Nazib berlakon dan berlagak alim di Satok kononnya seorang Ustaz,katanya adalah lulusan undang undang syariah dari UM ,tahu hukum hakam halal haram.Tetapi masalahnya di tibainya anak orang sampai bunting,kemudian melarikan anak orang ke KL dijadikan isteri nombor 2.





Wahai pengundi sarawak inikah pemimpin yang nak diangkat menjadi wakil rakyat dikawasan anda,,,,,fikir-fikirkan lah yang bakal dibawa.

DAP MENGAMUK KAT SARAWAK KONA BARING.



Rakyat SARAWAK mungkin percaya bahawa Pulau Pinang maju disebabkan oleh Lim Guan Eng DAP. Manakala FDI yang dibawa masuk ke negeri itu adalah usaha kerajaan DAP.

Malangnya, kenyataan Gobindar Singh itu tidak tepat dan sangat mengelirukan, sama seperti kenyataan-kenyataan sebelum ini yang dikatakan oleh Guan Eng sendiri.






Walaupun dikatakan tidak akan dapat menawan Sarawak, mereka berharap sekurang-kurangnya dapat menghalang Barisan Nasional (BN) menguasai majoriti dua pertiga di negeri itu.

Jika dilihat keputusan PRN Sarawak yang lalu, tanpa dijangka DAP menang lapan kawasan yang sebelum ini dimonopoli anggota komponen BN iaitu Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP). ‘Kecederaan’ yang dialami SUPP sama seperti yang dihadapi oleh MCA dan Gerakan di Semenanjung.

Jika dilihat dari sudut itu, tidak susah untuk kita melihat ‘angin memberontak’ di kalangan masyarakat Cina di Semenanjung telah bertiup ke Sabah dan Sarawak. Oleh itu, walaupun pada PRN kali ini DAP hanya bertanding 20 kerusi berbanding Parti Keadilan Rakyat (PKR) 52 kerusi, semua orang tahu, pilihan raya kali ini adalah pentas untuk DAP. PKR dan Pas pula hanya mengiringi rentak DAP sahaja.

DAP berharap dapat menawan semua kawasan yang bermajoriti Cina, supaya SUPP tidak lagi boleh dikatakan wakil kaum Cina yang sah di negeri itu, sama seperti nasib yang dialami MCA.

Inilah yang dijanjikan oleh pihak pembangkang dan ia dianggap satu kemenangan yang paling besar jika benar-benar berlaku.

Kegagalan SUPP menghalang serangan DAP akan menyebabkan masyarakat Cina Sarawak menjauhi BN dan mereka akan menjadi pembangkang manakala pihak yang akan berkuasa dalam kerajaan negeri sudah tentu kaum pribumi.

Jika dilihat secara kasar SUPP kini berada dalam keadaan bahaya dan terdapat kemungkinan semua ramalan itu akan menjadi kenyataan. Kemenangan calon DAP pada pilihan raya kecil Sibu pada Mei 2010 adalah salah satu amaran kepada SUPP.

Pada pilihan raya umum lalu, BN hanya mengharapkan sokongan kerusi dari Sabah dan Sarawak untuk berkuasa di Pusat. Jadi jika DAP dan lain-lain parti pembangkang yang bertanding di Sarawak menang, nyawa BN tidak dapat bertahan lama. Pihak pembangkang hanya menanti masa untuk berkuasa di Pusat.

Bagaimanapun, impian itu mungkin tidak menjadi kenyataan berikutan kerjasama di kalangan parti pembangkang yang tidak kemas terutama dalam soal pembahagian kawasan dan kerusi. Berlaku perbalahan sesama mereka, umpama sebelum pergi berperang sudah tewas.

Faktor lain yang boleh membuatkan pihak pembangkang begitu nazak adalah masalah pembahagian sumber dalam kawasan undi yang tidak seimbang. Jika masalah ini berterusan, maka BN sudah tentu boleh menang bergaya dengan majoriti dua pertiga.

MatKilau Penang kata elok dah penyamun tipu penyangak

18SX : ANUAR IBRAHIM LACURKAN RAKYAT SARAWAK



Budaya kotor Pakatan Rakyat cuba digunakan di Sarawak dan tdak dapat diterima oleh penduduk tempatan.Melanggar undang-undang yang telah ditetapkan oleh SPR iaitu tidak membenarkan pengunaan pembesar suara mudah alih.


Pasal apa depa buat macam tue,Pasai depa hanya mai 78 orang saja.Pasal tue terpaksa buat ramai untuk menutup aib dan malu pasal depa sikit saja.Kalau pakat ramai-ramai ludah pun lemas puak nie.Pihak Polis ada mai bagitau tapi maki pulak polis alasannya "pasal apa berat sebelah"

Pencacai dari Selangor.

Puak Al-juburi nie mai dari Selangor,seorang YB sponsor baik punya.kalu tak masyuk mesti tak mai punya puak harami nie.Pakatan Rakyat menampakan tembelang masing-masing kerana tiada kordinasi untuk berkempen.DAP sebentar tadi berceramah sendirian dan Puak PAS kem lain.Mungkin semua nie pasal PAPA jahat kot?????????????///

Barisan Nasional 1500 penyokong

PKR 50 penyokong
                                                                                                  
Dalam dok ramai tue tak memena-mena Kak Jijah pun sampai penyokong depa mesti lah macam kera dapat belacan.MatKilau pun nak tanya soalan Cepu emas OMEGAPHOBIA..........Heeeee

KAK JIJAH JAM OMEGA MANA??????????????
Cayalah 1peluru.blogspot.com

Semalam ceramah jalanan DAP dok mai jual minyak kat sini menyatakan PENANG maju pirrrrrah.Ketua Menteri RM100 paling celaka dalam sejarah dapat nama semua dok pembohong Baca kat sini .Semua kemajuan yang dibawa oleh Kerajaan BN tapi dok nak ambil kredit pulak kalau aku malulah nak cita pasal nie.

DAP berharap dapat menawan semua kawasan yang bermajoriti Cina, supaya SUPP tidak lagi boleh dikatakan wakil kaum Cina yang sah di Sarawak, sama seperti nasib yang dialami MCA.


Inilah yang dijanjikan oleh pihak pembangkang dan ia dianggap satu kemenangan yang paling besar jika benar-benar berlaku.

Kegagalan SUPP menghalang serangan DAP akan menyebabkan masyarakat Cina Sarawak menjauhi BN dan mereka akan menjadi pembangkang manakala pihak yang akan berkuasa dalam kerajaan negeri sudah tentu kaum pribumi.

Jika dilihat secara kasar SUPP kini berada dalam keadaan bahaya dan terdapat kemungkinan semua ramalan itu akan menjadi kenyataan. Kemenangan calon DAP pada pilihan raya kecil Sibu pada Mei 2010 adalah salah satu amaran kepada SUPP.

Pada pilihan raya umum lalu, BN hanya mengharapkan sokongan kerusi dari Sabah dan Sarawak untuk berkuasa di Pusat. Jadi jika DAP dan lain-lain parti pembangkang yang bertanding di Sarawak menang, nyawa BN tidak dapat bertahan lama. Pihak pembangkang hanya menanti masa untuk berkuasa di Pusat.

Bagaimanapun, impian itu mungkin tidak menjadi kenyataan berikutan kerjasama di kalangan parti pembangkang yang tidak kemas terutama dalam soal pembahagian kawasan dan kerusi. Berlaku perbalahan sesama mereka, umpama sebelum pergi berperang sudah tewas.

Faktor lain yang boleh membuatkan pihak pembangkang begitu nazak adalah masalah pembahagian sumber dalam kawasan undi yang tidak seimbang. Jika masalah ini berterusan, maka BN sudah tentu boleh menang bergaya dengan majoriti dua pertiga.




Wednesday, April 6

Biodata Calon (N.6 Tupong) YB. Datuk Ir. Hj. Daud bin Abd. Rahman


BACKGROUND (LATAR BELAKANG)
NAME
(NAMA)
Datuk Haji Daud bin Abdul Rahman
(PGBK)
CURRENT POST
(JAWATAN TERKINI)
Sarawak Assistant Minister for Islamic Affairs
Sarawak Assistant Minister for Infrastructure Development
(Menteri Muda Hal Ehwal Agama Islam Sarawak
Menteri Muda Pembangunan Infrastruktur Sarawak)

Sarawak (BN-PBB) State Assemblyman for Tupong
(Sarawak (BN-PBB) Ahli Dewan Undangan Negeri Tupong)
DATE OF BIRTH 
(TARIKH LAHIR)
57 years old (as at 2008)
RACE
(BANGSA)
Malay
(Melayu)
RELIGION
(AGAMA)
Islam
EDUCATION (PENDIDIKAN)
YEAR
(TAHUN)
HIGHER EDUCATION
(PENDIDIKAN TINGGI)

Diploma in Economic Technolgy, Stirling University, Scotland
(Diploma Teknologi Ekonomi, Stirling University, Scotland)

Engineering graduate, University of Glasgow, Scotland
(Siswazah Kejuruteraan, University of Glasgow, Scotland)
CAREER (KERJAYA)
YEAR
(TAHUN)
GOVERNMENT
(KERAJAAN)
1976 – 1978
Resident Engineer (Mechanised Road Construction), Public Works Department
(Jurutera Tempatan (Jentera Pembinaan Jalan), Jabatan Kerja Raya)

Production Engineer, Sarawak Timber Industry Development Corporation
(Jurutera Pengeluar, Perbadanan Kemajuan Perusahaan Kayu Sarawak)
01/07/2004
Assistant Minister, Sarawak Chief Minister’s Department (Islamic Affairs)
(Menteri Muda, Jabatan Ketua Menteri Sarawak – Hal Ehwal Agama Islam)

Sarawak Assistant Minister of Industrial Development
(Promotion and Development of Industrial Estates)
(Menteri Muda Pembangunan Perindustrian Sarawak)
(Promosi dan Pembangunan Kawasan Perindustrian)
26/05/2006
Assistant Minister, Sarawak Chief Minister’s Department
(Islamic Affairs and Industrial Development)
(Pembantu Menteri, Jabatan Ketua Menteri Sarawak)
(Hal Ehwal Agama Islam dan Pembangunan Perindustrian)
01/12/2009
Sarawak Assistant Minister for Islamic Affairs,
Sarawak Assistant Minister for Infrastructure Development
(Menteri Muda Hal Ehwal Agama Islam Sarawak,
Menteri Muda Pembangunan Infrastruktur Sarawak)

PRIVATE
(SWASTA)

Managing Director, Eastbourne Construction
(Pengarah Urusan, Eastbourne Construction)

POLITICS
(POLITIK)

Member, Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB)
(Ahli, Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB))
Sept 1991
Sarawak State Election
(BN-PBB) State Assemblyman for Tupong
Beat Baharuddin Haji Mokhsen (Permas) by a  majority of 5,761 votes
((BN-PBB) Ahli Dewan Undangan Negeri bagi Tupong
Mengalahkan Baharuddin Haji Mokhsen (Permas) dengan majoriti 5,761 undi)
Sept 1996
Sarawak State Election
(BN-PBB) State Assemblyman for Tupong  for a second term
Beat Abang Ariffin Abang Sebli (Ind) by a majority of 5,603 votes
(second term)
((BN-PBB) Ahli Dewan Undangan Negeri bagi Tupong
Mengalahkan Abang Ariffin Abang Sebli (Bebas) dengan majoriti 5,603 undi)
(Penggal kedua)
Sept 2001
Sarawak State Election
(BN-PBB) State Assemblyman for Tupong for a third term
Beat Ismadi Abdul Wahed (Keadilan) by a majority of 4,834 votes
(third term)
((BN-PBB) Ahli Dewan Undangan Negeri bagi Tupong untuk penggal ketiga
Mengalahkan Ismadi Abdul Wahed (Keadilan) dengan majoriti 4,834 undi)
(Penggal ketiga)
10/07/2002
Member, Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Supreme Council
(Ahli, Majlis Tertinggi Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB))
May 2006
Sarawak State Election
(BN-PBB) State Assemblyman for Tupong
Beat Ramlee Mahtar (PKR) by a majority of 4,572 votes
(fourth term)
((BN-PBB) Ahli Dewan Undangan Negeri bagi Tupong
Mengalahkan Ramlee Mahtar (PKR) dengan majoriti 4,572 undi)
(Penggal keempat)
11/02/2007
Vice President, Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB)
(Naib Presiden, Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB))
03/03/2010
Vice President, Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) for 2010/2013 term
(Naib Presiden, Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) bagi penggal 2010/2013)
AWARDS/HONOURS (ANUGERAH/PINGAT)
YEAR
(TAHUN)
NAME OF AWARDS
(NAMA ANUGERAH)

STATE
(NEGERI)
10/09/2005
Panglima Gemilang Bintang Kenyalang (PGBK) which carries the title "Datuk"
-Sarawak State Government
(Panglima Gemilang Bintang Kenyalang (PGBK) yang membawa gelaran "Datuk"
-Kerajaan Negeri Sarawak)
Sumber sarawakpage

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive