Thursday, June 19

ADA PELESIT PEGUAM NEGARA CUBA LEPASKAN ADUN #DAPCELAKA....


Pendakwaan terhadap ADUN Seri Delima, RSN Rayer di Mahkamah Sesyen ditangguhkan atas arahan Ketua Unit Pendakwaan Jabatan Penasihat Undang-undang Negeri, Datuk Razali Che Ani.

Peguambela Rayer, Gobind Singh Deo, berkata notis arahan berkenaan diterima pada pagi Khamis dan pihaknya akan mendapatkan penjelasan daripada Pejabat Peguam Negara berhubung perkara itu.

“Kita hanya menerima notis pagi ini dan dimaklumkan pendakwaan hanya akan dilakukan sehingga diberitahu kelak.

“Kami tidak tahu apa yang dimaksudkan ini. Kami telah melaksanakan tugas kami. Rayer juga telah hadir di mahkamah pada hari ini,” kata peguam bela yang mewakili Gobind Singh Deo di perkarangan mahkamah Pulau Pinang.

Menurutnya, beliau akan mendapatkan penjelasan daripada Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail dan akan memohon supaya dakwaan ke atas Rayer di bawah Akta Hasutan 1948 digugurkan.

Rayer sepatutnya dituduh di Mahkamah Sesyen hari ini, atas tuduhan menyebut perkataan menghasut ketika sesi perbahasan di dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang, 20 Mei lalu.

Terdahulu Rayer, hadir ke Mahkamah Sesyen bersama penyokongnya.

Sementara pihak polis diletakkan dalam keadaan bersedia di luar bangunan mahkamah.

Semalam, ADUN DAP itu ditahan selepas menyerah diri di ibu pejabat polis daerah George Town selepas dia mengeluarkan perkataan kesat memanggil ‘Umno Celaka’.

Beliau kemudiannya dibebaskan dengan jaminan polis.

3 comments:

Anonymous said...

kimak nyer peguam negara!!


azhar

Anonymous said...

dajjal on the way.dont worry

Anonymous said...

Peguam Negara kite neh dajjal ke?????????????????????? dan kenapa pieem pondan masih mngekalkan jwtn Al Maseh ini???? sumting fishy....

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive