exponegaraku

Thursday, June 12

PUTERI UMNO PULAK NAK JADI MENTERI.... @emysamsudin @ZahidaZarik


Isu mengenai rombakan Kabinet pada akhir minggu ini masih heboh diperkatakan meskipun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menolak spekulasi tersebut.

Menjelang Jumaat ini, macam-macam khabar angin tercetus termasuklah dakwaan kononnya Pergerakan Puteri UMNO melobi jawatan Timbalan Menteri untuk ketuanya,  Mas Ermieyanti Shamsudin.

Lobi melobi itu didakwa berlaku semasa exco-exco Puteri membuat kunjungan hormat kepada Perdana Menteri baru-baru ini, sebelum beliau berlepas ke China.

Dalam pertemuan singkat itu, ada exco membuka mulut meminta Perdana Menteri supaya mempertimbangkan jawatan Timbalan Menteri untuk Mas Ermieyanti.

Cadangan Puteri itu didakwa mengejutkan pihak-pihak tertentu yang berada dalam pertemuan berkenaan kerana ia tidak pernah berlaku walaupun bekas-bekas Ketua Puteri sebelum ini dilantik memegang jawatan Menteri dan Timbalan Menteri.

Datuk Seri Azalina Othman Said yang menjadi Ketua Penaja Puteri UMNO pernah menerajui Kementerian Pelancongan dan Kementerian Belia dan Sukan.

Datuk Noraini Ahmad pula dilantik sebagai Timbalan Menteri Sumber Manusia manakala Datuk Rosnah Abd. Rashid Sirlin dilantik sebagai Timbalan Menteri Kesihatan.

MKP minta Mas Ermieyati menjawab segala yang dipersoalkan adakah apa yang diperkatakan ini betul atau sebaliknya. Jika tak mampu menjawab NKP Zahida Zarik boleh menjawab bagi pihak Ketuanya.


6 comments:

Anonymous said...

Tu dia
Itu tujuan masuk politik
X kira jantan betina
X kira tua muda

Mcm haramjadah
Ingatkan pemuda umno saja
Puteri umno pun sama

Kononnya
Nak berbakti pd rakyat
Tp perlu dok dlm kabinet
Anak haram la woi !!
Malu la skit kt kami
Kami yg kt bwh ni yg undi hamp
Babi punya pemimpi

Sedih ada
Marah ada

Hancur bangsa selagi UMNO dok bg makan pd biawak2 mcm ni
Anjing lg mulia dr org yg dok gila pangkat mcm ni

Anonymous said...

Apa salahnya?apa yg nak dimalukan?..byk dah lumpur kotoran terpalit di wajah dan imej parti yg byk berjasa pd negara ni dan org melayu..siapa yg palit..anggota lelaki mcm anwar ibrahim contohnya..

puteri UMNO juga ada hak merebut jawatan..mana-mana organisasi politik atau sesebuah perkumpulan yg ditubuhkan salah satu objektif mereka sudah tentu meluaskan pengaruh..tak perlulah main retorik basi utk berkhidmat demi rakyat..yang itu adalah kewajipan kalau dah masuk politik..tak laksana kewajipan kalahlah pilihan raya..kalau betol2x nak berbakti utk rakyat pun tak semstinya dlm politik..apa2x bidang pun boleh..tak semestinya politik..jadi kepada anon kat atas tu..yg hang nak malukan kenapa?..kalut sgt..takut bersaing dgn putrikah..jgn hang ngat jawatan dlm umno adalah hak mutlak lelaki.

ahli2x putri pun byk yg profesional..boleh bersaing..jgn terlalu dibuai budaya dan persepsi lapok kononnya lelaki saja boleh ini dan itu..negara2x maju sudah byk wanita profesional sedari umur lewat 20an memasuki politik..mampu menjalankan tugas..kenapa tidak wanita kita..yg menjadi penghalang adalah sikap anggota lelaki dlm umno..semua suka tunjuk macho dan ego masing2x tanpa sebab.

puteri umno adalah cabang politik..tiada yg peliknya kalau dorang secara terang kata dorang nak jawatan..tak kan jadi penghias je..baik tak payah wujud cabang puteri..cabang2x lain yg kononya berjuang utk rakyat tu pun belum tentu bleh memahami isi hati dan keinginan semua jenis lapisan masyrakt..jgn lupa peratus pengundi wanita dan gadis muda melebihi lelaki..kalau putri boleh main peranan dan di pimpin secara baik mereka boleh bantu parti..tetapi pd masa yg sama mereka juga perlu bersaing dgn cabag lain dlm umno..ini adalah hak setiap cabang parti..jawatan dlm parti bukn utk lelaki saja..dr dulu umno muka yg tu juga..bagilah gol. yg lebih muda ni tunjuk kebolehan..biar seimbang..aku tgok umno memang tak seimbang..biar 50-50 lelaki dan wanita..byk sgt lelai pertengahan umur dan veteran susah juga

Anonymous said...

tidak salah kalau sekadar hanya satu cadangan dari Puteri UMNO yg telah di persetujui ahli2 dan di kemukakan pada PM dgn tidak mendesak ! mereka iaitu PUTERI berhak bersuara dan memberi cadangan.

Anonymous said...

yang herannya kenapa Anon kat atas tu melatah semacam je..? bahasa cercaannya pun 'cantik'...!

Anonymous said...

dalam UMNO jawatan dan kedudukan adalah 'sumber kekayaan'. Berkidmat, berkerja untuk rakyat dan kepentingan diri kroni dan kerabat adalah strategi serampang dua mata yg diamalkan hingga menjadi rutin kpd sesiapa saja yg terpilih menjadi ketua dan terutama bila menjawat jawatan yg lebih tinggi...! fakta

Anonymous said...

Kalau nak berbakti untuk agama dan bangsa no problem jangan jadi macam Ketua Pemuda yang liberal dan tak rasis dalam pandangan puak-puak Cina.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive