Saturday, September 6

KERAJAAN DAP PULAU PINANG DITENTUKAN OLEH "M" & "B" @DzainalAbidin


Ketua Menteri Paling Malang didalam sejarah Pulau Pinang Lim Guan Eng hari ini mencipta sejarah apabila mencabar Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Dato Zainal Abidin dengan meletakkan Kerajaan negeri sebagai taruhan.

Tapi MKP agak kelakar bila Ketua Menteri kononnya seorang Akuantan yang bertauliah tidak dapat membezakan diantara Juta serta billion. Memang agak kelakar pemimpin DAP nie. Nampak macam cerdik tapi bodoh rupanya.
Kerajaan negeri Pulau Pinang pimpinan DAP bersedia meletak jawatan jika Umno negeri dapat membuktikan kerajaan negeri itu menyediakan peruntukan RM1.5 bilion bagi Pasukan Peronda Sukarela (PPS).
Ketua Menteri Lim Guan Eng berkata laporan dalam laman web Umno menyatakan peruntukan itu untuk PPS adalah tidak tepat kerana kerajaan negeri tidak mempunyai dana sebanyak itu untuk menjayakan aktiviti unit berkenaan.
"Wang rizab negeri hanya RM1.2 bilion, (jadi) macam mana kami boleh memperuntukkan RM1.5 bilion bagi PPS?
"Seluruh barisan pemimpin kerajaan negeri akan meletak jawatan jika Umno Pulau Pinang dapat membuktikan RM1.5 bilion diperuntukkan (bagi PPS)," katanya kepada pemberita di Butterworth hari ini. 


Akibat Mulut badan binasa tapi kali ini berbeza. silap bagi kenyataan media "B" dan "M" Guan Eng bakal kehilangan Jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang. Kalau benar Guan Eng ini telus boleh letak jawatan sekarang kerana tidak tahu menilai diantara Billion dan Million. 

7 comments:

maae said...

Dari 50 januari hingga 50 januari tahun berikut nya , M & B , tetap je duit hangus belanja PPM GE.
(Istilah 49 januari takde ok ? Jadi tahun kewangan di kira tahun lompat-lompat)

Anonymous said...

Semasa dia buat ulasan masih pening dek terminum air daun ketum...

Anonymous said...

Macamana UMNO nak buktikan kalau akaun dalam simpanan DAP?

Anonymous said...

yang sebenarnya ,,memang pun pimpinan umno P Pinang ni bengong dalam segala segi,,,

Anonymous said...

Pemimpin umno penang pulak bengong...
Hahaaaaaaaaa itu KM yg tarak tau beza Million dan Billion alih2 umno penang pulok.... :-D :-D :-D

Anonymous said...

Nanti aku remind hang at 2400 hrs, 49 January...ok?

Anonymous said...

Hang la bengong...bodo

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive