RAPID

Friday, September 5

MAYAT DIUSUNG KEDALAM KEMENTERIAN DALAM NEGERI.... @ZAHID_HAMIDI @PDRMsia


Apa Kejadah puak sengal dikalangan Mahasiswa nie dok buat....? Kalau orang kurang berpelajaran bertindak sedemikian boleh jugak diterima namum depa nie nama mahasiswa sudah tentu berpelajaran tinggi kalau tak mana mungkin belajar di Universiti. 

Nama mahasiswa mungkin tercemar kerana hanya beberapa mahasiswa yang membuat onar.

Sekumpulan mahasiswa dari Gabungan Mahasiswa Islam Semalaysia (Gamis) menghantar memorandum kepada Kementerian Dalam Negeri bagi menuntut pemansuhan Akta Hasutan 1948.

Berlangsung selepas solat Jumaat petang tadi, mereka turut menghantar satu replika jenazah yang siap dikafan sebagai simbolik kepada demokrasi yang 'mati'.

Seorang pegawai dari KDN yang sepatutnya menerima memorandum itu bagaimana pun memulangkan kembali memorandum tersebut.

Kumpulan mahasiswa tersebut kini berkumpul di lobi bangunan KDN dan berteriak "Mansuh-mansuh, Akta Hasutan!".

Mereka bertegas mahu menyerahkan replika mayat kepada KDN.

Himpunan hari ini adalah yang pertama selepas siri dakwaan terhadap ahli politik, tokoh akademik serta aktivis di bawah Akta Hasutan 1948.

Dalam sebaran media semalam, Gamis mengumumkan himpunan hari ini adalah bertujuan membantah dakwaan hasutan ke atas pensyarah undang-undang, Dr Azmi Sharom.

MKPAyat Sempoi : Nak tunjuk kurang cerdik pun agak-agaklah. simpan sikit sifat Bodoh tue untuk esok sama.

8 comments:

Anonymous said...

ni bukan mahasiswa , tapi mahasewel ....

inilah manusia2 sewel hasil dari kilang jijik si Gay tua

Jane Duncan said...

Mahasiswa sekarang memang tak mampu berfikir baik! Mahasiswi pula kesunyian dan rela di perkuda oleh mahasiswa!!! Tidakkah mereka lihat disekeliling dan bertanya kenapa dari golongan dan bangsa mereka sahaja yang mempersoal isu yang pastinya mereka sendiri kurang pemahaman??

Anonymous said...

Sudah jelas mereka tidak berminat untuk belajar. Pecat mereka dan berikan kepada yang nak belajar. Ooh ye, PM kita lembik macam durian jadi sia2 aje..

Johan said...

Iblis amat benci akan akta hasutan. Akta inilah yang mematikan iblis, kerana kekurangan makanan. Menghasut adalah makanannya. Mahasiswa itu amat perihatin lalu membawa mayat iblis bagi mengatakan memang benar akta hasutan amat zalim bagi si iblis.

Anonymous said...

Emak bapak bukan kaya pun, siang malam cari duit antar anak belajar, tapi anak berpura pura depan dia semua baik, tapi buat emak bapak mati cepat. .......

Anonymous said...

Mahasiswa ini yang iblis ngok.

Anonymous said...

Majoriti budak2 bangang nie adalah dari family puak pembangkang yang tidak bersyukur dapat tempat di IPT dan bantuan PTPN. Pihak berkuasa kenalpasti budak2 ini dan kasi suspend atau buang jer dari IPT. Budak2 nie tidak cukup pandai untuk berpolitik. Atau mereka ini menjual khidmat untuk kerja2 subversive.

Pejuang Tok Gajah46 said...

Memang harahjadah punye perangai budak2 ni.....tak sedo diri!

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive