RAPID

Monday, September 8

SAIFUDDIN ABDULLAH JANGAN LEBIH SUDU DARI KUAH... @mpkotabelud


Pandangan peribadi yang telah dinyatakan oleh Dato' Saifuddin Abdullah #MansuhAktaHasutan adalah tidak wajar  berdasarkan versi Majlis Konsultasi Perpaduan Negara (MKPN).




Dato' Abul Rahman Dahlan sebagai Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, merangkap ahli Majlis Tertinggi UMNO meluahkan pendapat beliau  melalui laman mikro twitter sebentar tadi.




Tujuan utama penubuhan Majlis Konsultasi Perpaduan Negara (MKPN) adalah untuk membincangkan input yang disediakan oleh Jawatankuasa Kerja MKPN mengenai Undang-Undang dan Dasar Mempromosi Perpaduan beserta maklum balas yang jawatankuasa kerja tersebut telah terima daripada masyarakat dalam usaha untuk menyediakan input kepada draf undang-undang Harmoni.


Melalui Jawatankuasa Kerja ini, MKPN bakal menerima pelbagai komen serta kritikan daripada individu-individu serta masyarakat sivil mengenai draf cadangan undang-undang Harmoni yang disediakan oleh jawatankuasa tersebut.

Semua komen dan kritikan ini akan dijadikan input untuk perbincangan MKPN, Setelah penelitian dibuat dan dipersetujui oleh semua ahli-ahli majlis, draf ini akan dimajukan kepada pihak Peguam Negara sebagai input MKPN kepada penyediaan bill Harmoni.

Ini sepatutnya perlu diperjelaskan oleh Dato' Saifuddin Abdulah, akan tetapi pendekatan yang telah diambil telah mencetuskan persepsi yang kurang menyenangkan serta tidak bertepatan dengan tujuan penubuhan MKPN.


Tan Sri Samsuddin Osman telah dilantik menjadi Pengerusi MKPN telah menyatakan sentiasa konsisten dan komited dengan apa yang sudah termaktub dalam perlembagaan negara, terutama perkara-perkara yang berkaitan dengan agama, etniksiti, raja-raja, bahasa dan kedudukan istimewa. Ianya perlu melalui proses diteliti oleh pihak Kerajaan Malaysia.



Dalam usaha kita untuk membentuk budaya harmoni dan bersatu padu dalam kalangan masyarakat Malaysia yang moden dan demokratik ini, kita perlu sedar bahawa proses mesyuarah dan konsultasi menjadi keutamaan dan kepentingan kepada pembangunan negara.

Sumber dari MKPN menyatakan MKPN akan terus berdialog dan mengadakan konsultasi dengan semua lapisan masyarakat terutama dalam usaha untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yang lebih baik untuk semua rakyat Malaysia.

5 comments:

Anonymous said...

Najib dah lantik mamat din tu dlm majlis yang entah apa-apa. Bila najib meletakkan sekumpulan manusia yang memang mempunyai cita-cita besar, maka inilah yang terjadi. So far, saya tengok Abdul Rahman ni masih di landasan yang betul.

Anonymous said...

Saifuddin ni tak sedar diri dia tu anak pungut. Orang ramai dah tak mahukan dia. PM bingai mana yang pergi pungut juga dan letak kat NGO bingai mana, ntah.

Anonymous said...

Kutu Anwar dia ni

Anonymous said...

MAsaalah gomen ialah PEMALAS. Ini Majlis Peguam memang dah tahu, so bila diorang buat semuanya, kemungkinan besar si PEMALAS PEMALAS di dalam kerajaan akan terus mengCOPY je apa yang dihantar kepada mereka oleh komunis liberal cina burit DAP bar council. Kerja siap, tak yah payah payah nak pikir.

Itulah yang berlaku sejak dahulu sehinggalah pemimpin pemimpin Melayu/Bumiputra hanya menjadi pemerintah kepada monyet monyet didalam hutan yang makin pupus.

Anonymous said...

Dulu ada cerita loyer Metalik yang prepare Summary untuk Hakim...

Semuanya Jenis Memamah NAJIS !

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive