Sunday, June 26

MP Sungai Siput Kena Getah,31 Aktivis Bersih Kena Cuci.



Tahniah kepada Polis Pulau Pinang kerana berjaya menahan aktivis bersih yang tak seberapa bersih. Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr Michael Jeyakumar Devaraj, kesemuanya aktivis Parti Sosialis Malaysia (PSM), di plaza Tol Sungai Dua di sini pada jam 3.40 petang tadi.

Maklumat yang MKP terima depa nie semua menaiki bas sedang dalam perjalanan dari Sungai Petani, Kedah untuk menghadiri majlis di Pulau Pinang yang berkaitan dengan perhimpunan haram BERSHIT, yang dijadualkan kumpulan pengacau pada 9 Julai.

"14 wanita dan 17 lelaki yang ditahan itu dibawa ke ibu pejabat Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU) di sini untuk dirakam percakapan,


 Polis turut menemui pelbagai barangan dalam bas itu antaranya bendera PSM, buletin sosialis dan kemeja-T bertulisan "anti capitalism" berwarna merah dan hitam. 

Kumpulan berkenaan dipercayai dalam rangka kempen mengedarkan risalah berkaitan perhimpunan haram di ibu negara dan kempen PSM 'Udahlah tu... Bersaralah', yang dikatakan ditumpukan ke bandar-bandar kecil di Semenanjung Malaysia sejak 24 Jun lalu.
 

1 comment:

Isamuddin Isa said...

http://mohamadisamuddin.blogspot.com/2011/06/jika-bukan-rahman-siapa-pm-malaysia.html

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive